וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפלגות החרדיות דורשות לדון בביטול מתווה הכותל כבר בשבוע הבא

29.1.2017 / 23:42

בתום פגישה בין ראשי ש"ס ויהדות התורה ובהשתתפות השר אורי אריאל נשלחה פנייה לראש הממשלה נתניהו להעלות את הנושא בישיבת הממשלה הבאה. בנוסף דרשו הסיעות לאפשר לרבנות הראשית ייצוג עצמאי בבג"ץ בנושא

צילום: רוני כנפו, עריכה: יאיר דניאל

(עימותים בכותל המערבי בין חרדים ויהודים לא אורתודוקסים, בנובמבר)

ראשי המפלגות החרדיות, יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, השר יעקב ליצמן וח"כ משה גפני (יהדות התורה) נפגשו היום (ראשון) עם הרבנים הראשיים דוד לאו ויצחק יוסף והציבו דרישה לבטל לחלוטין את מתווה הכותל שנועד לאפשר תפילה שוויונית של רפורמים, של קונסרבטיבים ושל נשות הכותל, ברחבה נפרדת בכותל המערבי.

יש לציין כי לדרישה זו קדמו לפחות שלוש דרישות דומות, אך מעולם לא ננקטו צעדים מעשיים מצד הסיעות החרדיות ואלה סירבו להצהיר כי יפילו את הממשלה על כך.

בפגישה שהתקיימה היום בבית הרבנות הראשית בירושלים הוחלט לדרוש מראש הממשלה את ביטול מתווה הכותל "שאינה תואמת את החלטת מועצת הרבנות הראשית לישראל", כך נמסר בהודעה לתקשורת בסיום הפגישה. "כמו כן הוחלט כי יש לעמוד על כך שיינתן לרבנות הראשית ייצוג עצמאי (בבג"ץ -י"א) כדי שעמדתה של הרבנות הראשית תובא בפני בית המשפט".

בהמשך שלחו המשתתפים בפגישה מכתב לראש הממשלה ובו דרשו להעלות כבר בישיבת הממשלה בשבוע הבא את ביטול המתווה. "דרישתנו החד משמעית הינה להגיש לשולחן הממשלה כבר ביום ראשון הקרוב החלטה המבטלת את החלטת הממשלה שעניינה מתווה הכותל", נכתב בפנייה לנתניהו. "נוכח הדחיפות, ומאחר ואין אנחנו יכולים לשאת באחריות תוצאות החלטת הממשלה העלולה לפגוע באחדות העם נבקשך מכובדנו ראש הממשלה, כי תינתן הנחיה כאמור, הן בעניין ביטול החלטת המממשלה והן בעניין ייצוג עצמאי חיצוני לרבנות הראשית לישראל".

עוד בוואלה! NEWS:
הפגנות בבית הלבן ומחאה משפטית: ארה"ב נגד הצו של טראמפ
פרסום ראשון: הממשלה שוקלת ענישה נגד נשים המעורבות בפוליגמיה
מקורבים לחקירה: "שיחות נתניהו ומוזס הוקלטו כדי להשמיען לשרה"

תפילה מעורבת של רפורמים וקונסרבטיבים ברחבת הכותל המערבי. 16 ביוני 2016. נועם מושקוביץ
נתניהו נמנע מיישום המתווה בלחץ שותפיו לקואליציה. מתפללים רפורמים בכותל, בנובמבר/נועם מושקוביץ

בישיבה שבה השתתפו גם השר אורי אריאל, רב הכותל שמואל רבינוביץ' ושר הדתות דוד אזולאי, אמר השר דרעי כי בג"ץ "מעמיד אותנו בפינה עם המתווה ולכן צריך לבטל אותו". דרעי התכוון לעתירה שנדונה בימים אלה בבג"ץ בה נדרשת הממשלה ליישם את המתווה שאושר בממשלה בינואר אשתקד. אולם, בלחץ שותפיו החרדים לקואליציה, נמנע ראש הממשלה בנימין נתניהו מיישומו.

בעתירה מבקשים הזרמים הלא אורתודוקסיים שהממשלה תבנה רחבה שוויונית לכולם, כפי שהבטיחה, או תחלק מחדש את הרחבה הקיימת, שבה יש הפרדה בין המגזרים, כדי לפנות מקום לתפילה מעורבת. בפגישה היום אמר ח"כ גפני: "אותי לא מעניין מה בג"ץ יגיד, מעניין מה תהיה ההחלטה של הרבנים הראשיים. לא הכול נקבע על ידי השופטים". השר ליצמן הוסיף: "יש פה מלחמה על הכותל המערבי, ומלחמה נגד ההכרה ברפורמים".

הרב גלעד קריב, מנכ"ל התנועה הרפורמית, אמר בתגובה להחלטת ראשי המפלגות החרדיות כי הם "ממשיכים במסע ההסתה שלהם נגד מיליוני יהודים וממשיכים לעורר מחלוקות, גם במקום בו הושגה פשרה היסטורית". לדבריו, "רוב ברור וגדול של אזרחי ישראל תומך במתווה הכותל ואנו קוראים לראש הממשלה שלא להיכנע לסחטנות הפוליטית של המפלגות החרדיות בעניין זה. קשריה של מדינת ישראל עם העולם היהודי אינם יכולים לעמוד למכירת חיסול רק בגלל מאבקי הרחוב בתוך העולם החרדי והתחרות הבלתי נגמרת של הפוליטיקאים החרדים סביב מי יקלל את הרפורמים בשפה גסה יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully