וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבים לחקירה: "שיחות רה"מ ומוזס הוקלטו כדי להשמיען לשרה נתניהו"

30.1.2017 / 0:21

גורמים המעורים בחקירת תיק 2000 אמרו לוואלה! NEWS כי לאחר שמו"ל ידיעות אחרונות סירב להשתתפות שרה נתניהו בפגישות, הוחלט להקליטן. בנוסף לכך, נודע כי בחקירת תיק המתנות, 1000, עלו שמותיהם של המפיק יורם גלובוס וחבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב

צילום: גדעון צנטנר

גילויים חדשים בחקירות ראש הממשלה: פגישותיהם של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מו"ל "ידיעות אחרונות" נוני מוזס הוקלטו כדי להשמיען לרעיית ראש הממשלה שרה נתניהו שביקשה להשתתף בפגישות, אך סורבה – כך אומרים אתמול (ראשון) גורמים המעורים בחקירה לוואלה! NEWS. מקורבים לנתניהו מסרו בתגובה לדברי הגורמים: "עוד פייק ניוז".

עם התפוצצות הפרשה, הנחקרת במסגרת תיק 2000, נטען כי אנשיו של נתניהו הקליטו את הפגישות כדי להגן על עצמם בעתיד מפני מוזס. אלא שהיום אמרו הגורמים כי על פי מידע שהגיע לחוקרי יאח"ה, שחוקרים את הפרשה, נתניהו ביקש לצרף לפגישותיו עם מוזס גם את רעייתו, שרה.

כאשר הועלתה ההצעה בפניו של מוזס, הוא דחה אותה, ולדברי הגורמים, נתניהו עצמו וכן גורמים בסביבתו ובהם גם ראש הסגל לשעבר ארי הרו החליטו להקליט את הפגישות כדי להשמיע אותן בשלב מאוחר יותר לרעיית ראש הממשלה. עו"ד נווית נגב, המייצגת את מוזס, ביקשה שלא להגיב לדברים ואמרה: "איננו מכחישים ואיננו מאשרים".

לקריאה נוספת:
דיווח: חשד ש-4 אנשי עסקים נוספים סיפקו מתנות לשרה ויאיר נתניהו
נתניהו נחקר במעונו במשך יותר מ-3 שעות; צפוי להיחקר שוב בשבוע הבא
הרצוג לנתניהו: "העובדות שנחשפו מובילות לסוף דרכך הפוליטית"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו גב' שרה נתניהו באירוע חנוכת קו רכבת העמק, תחנת עפולה. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
שרה ובנימין נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

לוואלה! NEWS נודע כי במהלך החקירות עלו שמותיהם של מפיק הסרטים יורם גלובוס הנחשב למקורב מאוד למשפחה, זאביק רובינשטיין, איש עסקים ישראלי-אמריקני ששמו אוזכר במסגרת פרשת ביבי-טורס, וחבר הפרלמנט של צרפת, איש העסקים היהודי מאיר חביב, הידוע אף הוא בקרבתו לנתניהו.

ביום שישי האחרון נחקר נתניהו בביתו בפעם השלישית על ידי חוקרי יאח"ה. החוקרים, בפיקודו של תת-ניצב כורש ברנור, עסקו בחקירה באימות גרסאותיו של מו"ל ידיעות אחרונות שנחקר בפרשה שבע פעמים. רק בשולי החקירה חזרו החוקרים והציגו שאלות בפרשת המתנות ובעניין הקשר של המשפחה עם איש העסקים ארנון מילצ'ן. השבוע צפוי להיחקר נתניהו שוב.

מאוחר יותר בערב נחשפה בחדשות 2 גרסתו של איש העסקים ארנון מילצ'ן, החשוד במתן טובות הנאה לראש הממשלה בנימין נתניהו. לפי עדותו, מתן הסיגרים, השמפניות והתכשיטים, נמשך תקופה ארוכה לפי דרישה ספציפית ומפורטת, שבמסגרתה עלו בקשות ותזכורות לחידוש המלאי. הוא ציין כי לא הייתה לו ציפייה לקבל דבר בתמורה.

החקירות הפליליות נגד נתניהו בגין שתי הפרשות נפתחו בסוף דצמבר, להוראת היועץ המשפטי לממשלה. בתיק 1000 נחקר חשד שלפיו ראש הממשלה קיבל טובות הנאה מאנשי עסקים, המפיק ההוליוודי ארנון מילצ'ן והמיליארדר האוסטרלי ג'יימס פאקר. תיק 2000 עוסק בשיחות שניהל נתניהו עם מו"ל ידיעות אחרונות, ארנון (נוני) מוזס, שבהן עלה החשד כי האחרון הציע סיקור אוהד בעיתונו בתמורה לכך שהראשון יפעל לקידום "חוק ישראל היום".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
נוני מוזס מגיע לחקירה, מחוץ ללהב 433, לוד. ינואר 2017. טליה קדוש
נוני מוזס מגיע לחקירה, לפני שבועיים/טליה קדוש

בתוך כך, פרסמה אתמול לשכת ראש הממשלה תגובה לטענות שהושמעו בכלי התקשורת בכל הנוגע לתיק 3000, הקשור בעסקת רכש כלי שיט לחיל הים. בימים האחרונים פורסם כי שר הביטחון לשעבר משה יעלון העיד במשטרה בנוגע לעסקה. בתגובה לשכת נתניהו פרסמה את פרטי המגעים בנוגע לרכש ארבע ספינות השטח, שמהם עולה כי חיל הים ומנכ"ל משרד הביטחון הם שביקשו לקדם את הרכישה. "בניגוד לטענות שהושמעו בתקשורת, רכש ארבע ספינות השטח נעשה בהתאם להמלצות חיל הים ומשרד הביטחון עצמו", נמסר. "ראש הממשלה והקבינט פעלו בהתאם להמלצות הדרגים המקצועיים".

בהמשך פרסמו את לוח הזמנים המדיני-ביטחוני של הרכש, כפי שתועד במועצה לביטחון לאומי (מל"ל). לפי לוח הזמנים, ב-24 באפריל 2013 המליץ מפקד חיל הים לקדם את רכש הספינות מגרמניה; ב-11 בספטמבר הנחה מנכ"ל משרד הביטחון את משרדו שאם ניתן להגיע להסכם עם גרמניה, אין צורך לצאת למכרז; ב-11 בנובמבר חזר המנכ"ל והדגיש את יתרונות הרכש מגרמניה, משיקולי תזרים מזומנים, עלות ולוח זמנים, ובאותו החודש החליט הקבינט על רכש הספינות, והסכים על עדיפות ההסכם עם גרמניה.

ב-6 במאי 2014 נסוגו הגרמנים מהצעת ההנחה; ב-21 ביולי פרסם משרד הביטחון מכרז בינלאומי לרכש הספינות, כשברקע מתקיימים מגעים מול הגרמנים; ב-17 באוגוסט, לאור התקדמות במגעים, מנכ"ל משרד החוץ ביקש להקפיא את המכרז; ב-21 באוגוסט אישרה גרמניה הנחה בשיעור של 27.5% עם שר האוצר יאיר לפיד; ב-23 באוגוסט אישרה הקנצלרית אנגלה מרקל את הסיכום; ב-20 בספטמבר ביקש חיל הים לעצור את המכרז ולהאיץ את החתימה על ה-MOU (הסכם הבנות ביטחוני); ב-21 בספטמבר ביקש מנכ"ל משרד הביטחון לעצור את המכרז לאור ההתפתחויות; ב-27 באוקטובר החליט שר הביטחון יעלון לעצור את המכרז; בדצמבר 2014 חתמה ישראל על המסמך בין ישראל לגרמניה לרכש הספינות.

(עדכון ראשון: 19:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully