וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: הממשלה שוקלת ענישה נגד נשים המעורבות בפוליגמיה

30.1.2017 / 0:26

בתום דיון ער הממשלה אישרה את תכנית שרת המשפטים איילת שקד למלחמה בפוליגמיה. נתניהו על ח"כ טאלב אבו-עראר: "יש לנו חבר כנסת פוליגמיסט גאה". בנוסף יבחנו תמריצים להשתלבות נשים בדואיות בשוק התעסוקה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צוות בין-משרדי ידון באכיפת התופעה לצד שילוב נשים בדואיות בשוק התעסוקה. אילוסטרציה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הממשלה שוקלת אכיפה וענישה גם נגד נשים בדואיות המעורבות בפוליגמיה. לוואלה! NEWS נודע כי במהלך ישיבת הממשלה שדנה אתמול (ראשון) בתכנית הפעולה של שרת המשפטים, איילת שקד, למאבק בנושא, הציע שר האנרגיה, יובל שטייניץ, לשקול אכיפה מנהלית וסנקציות כלפי גברים ונשים שמעורבים בפוליגמיה. "לא הייתי חוסך מנשים עברייניות ונוכל להטיל סנקציות גם על אבי האישה - ידע כל אב של אישה שגם עליו יכולה להיות סנקציה", אמר. בנוסף הציע שטייניץ לקדם אכיפה נגד אנשי דת מוסלמים שמחתנים נישואים פוליגמיים אם אינם בודקים את הנושא מראש.

הממשלה אישרה היום החלטה של שרת המשפטים למלחמה בתופעת הפוליגמיה. במסגרת ההחלטה יוקם צוות מיוחד בהשתתפות נציגי משרדי הממשלה והרשויות המקומיות הרלוונטיות שיבנה תכנית פעולה, בהתאם לתכניות שיגובשו במשרדי החינוך, הרווחה, הבריאות ומשרדים נוספים. זאת, במטרה להגביר את המודעות לנושא הפוליגמיה, להגביר את האכיפה בנושא ולייצר תמריצים להשתלבות נשים בדואיות בשוק התעסוקה.

עוד בוואלה! NEWS:
מקורבים לחקירה: "שיחות נתניהו ומוזס הוקלטו כדי להשמיען לשרה"
על רקע תמיכת נתניהו בבניית חומה: השגריר במקסיקו זומן לנזיפה
אורי נפצע בתאונה ומת אחרי שבועיים: "רצה להתאוורר מהלחץ"

לראשונה מאז הבחירות: התכנסה הוועדה לבחירת שופטים. עומר מירון
"נשים נקנות בכסף משטחי הרשות הפלסטינית". שקד/עומר מירון

להצבעה קדמה ישיבה סוערת וערה במהלכה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ורבים מהשרים הביעו את עמדתם בנושא. נתניהו התייחס בדיון לח"כ טאלב אבו-עראר (הרשימה המשותפת) הנשוי לכמה נשים ואמר: "יש לנו ח"כ פוליגמיסט גאה. דיברתי עם היועץ המשפטי לממשלה על זה והוא הביע תמיכה במהלך. בחודש שעבר פרסם היועץ המשפטי הנחיה חדשה המורה להחמיר את האכיפה והענישה על הפוליגמיה, הנפוצה בעיקר במגזר הבדואי. נתניהו הוסיף כי "האכיפה היא קריטית אחרת זה לא ילך לשום מקום".

ראש הממשלה התייחס גם לעובדה שקצבאות הילדים של הביטוח הלאומי מהוות תמריץ לריבוי נשים. "הקצבאות עולות וגדלות כמספר הילדים, זו תעשייה של ארגוני נשים - תעשייה ענקית. הם מקבלים 900 שקל מהמדינה לילד וזו תעשייה שמספקת תמריץ להביא נשים מירדן ומסעודיה", הוסיף.

שרת המשפטים שקד אמרה כי "מלבד העובדה כי ריבוי נשים היא עבירה פלילית, הרי שבמבט האנושי נשים וילדים החיים במשפחות פוליגמיות סובלים רבות מהזנחה, מדיכאון, מאלימות פיזית וממצוקה נפשית", והדגישה כי נשים החיות במשפחות פוליגמיות מיובאות ונקנות בכסף פעמים רבות מהרשות הפלסטינית על חשבונן של הנשים הבדואיות. "רק זה לכשעצמו יוצר מודעות והשתייכות פלסטינית לאומית למשפחותיהן שברשות".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

השר לוין: "מה שנכון למסתננים נכון גם כאן"

שר התיירות, יריב לוין, קרא במהלך הדיון לתקן את חוק האזרחות כך שמי שינסה להכניס נשים לא חוקיות לישראל יגורש עם ילדיו. "מה שנכון כלפי המסתננים נכון גם כאן". בשלב זה נציגת משרד המשפטים אמרה כי מדובר בבעיה חוקתית ולוין השיב כי "אין חוקה במדינת ישראל, תפסיקו עם הבעיות החוקתיות האלה. את הדבר הזה צריך לחתוך ולקבוע שההסדרים לא יחולו על מי שמביא לארץ בן זוג לא חוקי. ידע כל אזרח ישראלי שאם הוא מכניס לפה אנשים באופן לא חוקי הוא יישא בתוצאות". השר איוב קרא גיבה את עמדתו של לוין ואמר: "הכל מתחיל ונגמר בחוק הכניסה לישראל".

מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אלי גרונר, העלה את העובדה כי הגברים הפוליגמים במגזר הבדואי מתגרשים פיקטיבית לפני כל נישואים ולכן "זאת לא בדיוק פוליגמיה לפי החוק". גרונר הפנה את תשומת הלב לכך שיש פער בין דמי המזונות המוטלים על גברים גרושים במגזר היהודי והלא יהודי והציע להטיל מזונות גבוהים יותר ולהשוותם למגזר היהודי.

מרבית הדיון התמקד במגזר הבדואי, שם לפי ההערכה יותר מ-30 אחוזים מהמשפחות הן פוליגמיות. שר השיכון, יואב גלנט, התייחס בדבריו לאירועי פינוי היישוב אום אל-חיראן ואמר כי המהלך של שקד נכון אבל "צריך אסטרטגיית אכיפה". גלנט הדגיש כי באום אל-חיראן הוצא צו הריסה ל-16 בתים ורק 11 נהרסו בפועל. ראש הממשלה אמר בתגובה כי "לא ידעתי את זה".

בתום הדיון אמרה שקד כי היא סבורה ש"תכנית פעולה רב-מערכתית, שתקדם בין היתר חינוך והסברה, העצמת נשים ועוד ותתלווה להחמרת הענישה בתופעה תהיה מקיפה דיו ונכונה להתמודדות עם התופעה ושבקרוב נראה את פירות עמלנו".

ח"כ עאידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת) תקפה בחריפות את החלטת הממשלה ואמרה כי "לא ניתן להפריד את התכנית הזו ממתקפת הריסת הבתים ומסע הדה-לגיטימציה של האזרחים הערבים הבדואים ורצון ממשלת נתניהו לצייר אותם כעוברים סדרתיים ובכוונה על החוק". לדבריה, "תזמון החלטה זו מעלה חששות כבדים שמקור ההחלטה טמון בגישה גזענית פטרונית ולא בכוונה כנה לרווחת האזרחים הבדואים והערבים בכלל".

(עדכון ראשון: 22:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully