וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע תמיכת נתניהו בבניית חומה: השגריר במקסיקו זומן לנזיפה

30.1.2017 / 0:18

משרד החוץ במדינה כבר הביע את זעמו על הודעת התמיכה של נתניהו במהלכו של נשיא ארה"ב טראמפ, וזימן לשיחת נזיפה את יוני פלד. "מקסיקו היא ידידה של ישראל, וכך ראש הממשלה צריך להתייחס אליה"

עריכה: יוסי אלטר

(בווידאו: ביטול הפגישה בין נשיא ארה"ב לנשיא מקסיקו, על רקע סערת בניית החומה בגבול)

על רקע תמיכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בהחלטת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לבנות חומה גבול מקסיקו, זומן אתמול (ראשון) שגריר ישראל במדינה, יוני פלד, לשיחת נזיפה. אמש צייץ נתניהו בטוויטר הודעת תמיכה במהלכו של טראמפ להקים חומה בגבול. משרד החוץ של מקסיקו הצהיר בתגובה כי הממשלה הביעה בפני ישראל את התדהמה והאכזבה העמוקה מהודעתו של נתניהו. מקסיקו היא ידידה של ישראל, וכך ראש הממשלה צריך להתייחס אליה".

אמש הביעו גם ראשי הקהילה היהודית במקסיקו זעם על התערבותו של נתניהו ביחסי מדינתם עם ארצות הברית. "הקהילה היהודית במקסיקו מתנערת מהודעתו של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו בנוגע לחומה בגבול. אנו לא מסכימים עם דעה זו ודוחים אותה על הסף", נכתב בהודעת הקהילה היהודית. "כיהודים וכמקסיקנים אנו מסכימים עם עמדתו של הנשיא אנריקה פניה נייטו".

עוד בוואלה! NEWS:
לאחר התבטאות נתניהו: במשרד החוץ מנסים למנוע משבר עם מקסיקו
המשבר מחריף: טראמפ מעוניין להטיל 20% מס על ייבוא ממקסיקו
אחרי 200 שנות השפלה: במקסיקו מסרבים להיכנע לשכנה השחצנית מצפון

המועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ וראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך פגישתם בבניין טראמפ בניו יורק, ספטמבר 2016. לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו וטראמפ. ידידות שגובה מחיר דיפלומטי?/לשכת העיתונות הממשלתית

דן שפירו, השגריר היוצא של ארצות הברית בישראל, יצא נגד דברי נתניהו, כינה אותם "התערבות בוטה ביחסים בין ארצות הברית למקסיקו", ואמר כי הם נאמרו בלחץ הנשיא הנכנס. "אתגריה של ישראל בגבול סיני לא דומים לגבול האמריקני. הפתרון שלה (גדר, לא חומה), עובדת עבורה, אבל לא תעבוד עבורנו. קשה להסביר את ההתערבות הבוטה של נתניהו בעניין פנימי בפוליטיקה האמריקנית. אלא אם כן טראמפ דרש את התמיכה הזו מנתניהו בתמורה למשהו שהוא רוצה". "אבל מה?", תהה שפירו, "ביטול הסכם הגרעין עם איראן? מעבר השגרירות לירושלים? תמיכה בבנייה בהתנחלויות? לדעתי, נראה שטראמפ כבר לוחץ על נתניהו", אמר.

דובר משרד החוץ צייץ שלשום הבהרה להודעת התמיכה של נתניהו בטראמפ, וניסה להסיט את האש ולמנוע משבר דיפלומטי. "ראש הממשלה התייחס לניסיון הביטחוני הייחודי שאנחנו מוכנים לחלוק. אנו איננו מביעים עמדה על יחסי ארצות הברית-מקסיקו", כתב עמנואל נחשון.

(עדכון ראשון: 21:21)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully