וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר מחריף: טראמפ מעוניין להטיל 20% מס על ייבוא ממקסיקו

27.1.2017 / 0:28

ברקע ביטול הפגישה בין מנהיגי מקסיקו וארה"ב מסר דובר הבית הלבן כי הנשיא רוצה במס הגבוה כדי לממן את הקמת החומה בגבול בין שתי המדינות - מהלך שאליו התנגד נשיא מקסיקו. מאוחר יותר הבהיר הדובר כי מדובר ברעיון ולא בהצעת מדיניות

עריכה: יוסי אלטר

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מעוניין להטיל 20% מס על הייבוא ממקסיקו כדי שבכספים אלה יהיה אפשר לשלם על הקמת החומה בגבול הדרומי של ארצות הברית – כך מסר אתמול (חמישי) דובר הבית הלבן שון ספייסר לעיתונאים. הודעה זו באה ברקע ביטול הפגישה בין טראמפ לנשיא מקסיקו אנריקה פניה נייטו בעקבות בניית החומה. עדיין לא ברור כיצד המס יוטל, אך ספייסר ציין טראמפ מעוניין שהוא יהיה חלק מרפורמת מסים נרחבת שאותה מגבש הקונגרס. מאוחר יותר דיווח עיתונאי של רשת ABC כי דובר הבית הלבן אמר לו שהמיסוי הוא בגדר אחד הרעיונות שעלו למימון החומה ולא מדיניות מוגדרת.

"כשאתה מסתכל על איך התכנית מתגבשת, אנו נשתמש ברפורמת מס מקיפה מהמדינות שיש להן חוב מולנו, כמו מקסיקו. נטיל מס של 20% על ייבוא בהיקף של 50 מיליארד דולרים – שאגב, מדובר בנוהל שאנו מקיימים עם 160 מדינות אחרות. כרגע המדיניות של המדינה שלנו היא להטיל מסים על ייצוא ולא על ייבוא וזה מגוחך. אם נמסה נרוויח 10 מיליארד דולרים בשנה ונוכל בקלות לשלם על החומה באמצעות המכניזם הזה. זה מה שיספק למעשה את המימון", אמר ספייסר.

הוא הוסיף כי "זה משהו שאנחנו דנים עם שני בתי הקונגרס ומתקדמים לעברו". לדבריו, מיסוי זה יבטיח כי משלם המסים האמריקני יכובד. ספייסר אמר גם כי ייתכן שארצות הברית היא המעצמה הגדולה היחידה שלא נוהגת כך בייבוא. לפי משרד הסחר האמריקני, הייצוא של מקסיקו לארצות הברית עמד ב-2015 על 316.4 מיליארד דולרים. החוב של מקסיקו סיטי לוושינגטון נאמד ב-50 מיליארד דולרים.

לקריאה נוספת:
בכירי משרד החוץ האמריקני התפטרו; "מחאה נגד טראמפ"
נשיא מקסיקו ביטל את פגישתו את טראמפ: "לא נשלם על החומה"
הפלות, תאגידי ענק - והחומה בגבול: האם כך תשוב אמריקה לגדולתה?

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בכנס הרפובליקנים בפילדלפיה, פנסילבניה, ארצות הברית. 26 בינואר 2017. רויטרס
"רוצה ללכת במסלול אחר". טראמפ, אמש בפילדלפיה/רויטרס

ספייסר התחמק משאלות העיתונאים באשר להשפעה של מס הייבוא על הצרכנים האמריקנים, ובמקום טען כי יהיו לו יתרונות לעובדים האמריקנים. כשנשאל על עסקים המייצרים סחורות במקסיקו שעלולים לגלגל את המס על הצרכנים האמריקנים השיב: "אני לא נכנס לזה".

הסנאטור הרפובליקני לינדזי גרהאם תקף את רעיון המיסוי ואמר: "אבטחת גבולות כן, מכסי מגן. מקסיקו היא השותפה העסקית השלישית בגודלה שלנו. כל מכס מגן שאנחנו נטיל, הם גם יכולים להטיל". לדבריו, "כל הצעת מדיניות שתעלה את המחירים של קורונה, טקילה או מרגריטות היא רעיון רע מאוד. מוצ'ו (הרבה בספרדית) עצוב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
נשיא מקסיקו אנריקה פניה נייטו נואם לאחר זכיית דונלד טראמפ, 9 בנובמבר 2016. רויטרס
לא מעוניין לשלם על החומה. נשיא מקסיקו פניה נייטו/רויטרס

המשבר הדיפלומטי בין מקסיקו לארצות הברית החמיר ביממה האחרונה עם חתימת טראמפ על צו להתחלת בניית החומה בין שתי המדינות. בתגובה הודיע נשיא מקסיקו אנריקה פניה נייטו כי לא יממן את הקמת החומה, כפי שמקווה ממשל טראמפ. חילופי הדברים הובילו מוקדם יותר אתמול לביטול הפגישה בין שני האישים בבית הלבן שתוכננה ליום שלישי הקרוב.

אמש, בכינוס של המפלגה הרפובליקנית בפילדלפיה, נדרש טראמפ לסערה הדיפלומטית בין שתי המדינות. "הבהרתי למקסיקו שלא נשלם על החומה. לא ארשה שכספי המסים של האמריקנים ישלמו על התוצאות של עסקת NAFTA הפגומה". הוא חזר על כך שפגישה עם נשיא מקסיקו לא הייתה מניבה פירות. "נשיא מקסיקו ואנוכי הסכמנו לבטל את הפגישה בשבוע הבא", אמר. "אם מקסיקו לא תתייחס לארצות הברית באופן הגון ובכבוד – פגישה כזו לא תועיל. ואני רוצה ללכת במסלול אחר".

(עדכון ראשון: 22:38)

הציוץ של סנאטור גרהאם:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully