וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירי משרד החוץ האמריקני התפטרו; "מחאה נגד טראמפ"

26.1.2017 / 21:28

דובר המשרד מסר כי הגשת מכתבי ההתפטרות היא נוהל שגרתי, וכי ממשל טראמפ החליט שלא להעסיק את הבכירים מחדש. מנגד, בוושינגטון פוסט דווח כי מדובר בצעד שנובע מחוסר רצון לעבוד תחת הנהגתו של הנשיא הנכנס

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

כל הצוות הבכיר של הנהלת משרד החוץ התפטר אתמול כחלק מגל התפטרויות של בכירים בשירות החוץ שלא מעוניינים להישאר בתפקידם בעידן טראמפ - כך דיווח היום (חמישי) הוושינגטון פוסט. זאת, עוד בטרם נכנס לתפקידו באופן רשמי שר החוץ החדש, רקס טילרסון. לפי ארבעה גורמים רשמיים במשרד החוץ, ארבעה בכירים ששירתו תחת ממשלים דמוקרטיים ורפובליקניים התפטרו מתפקידם.

לפי הגורמים, ההתפטרות מגיעה על רקע הדיווחים לפיהם טילרסון מבקש להחליף את סגן שר החוץ לעניינים ניהוליים, פטריק קנדי, המכהן בתפקיד כבר תשע שנים והיה מעורב בתהליך המעבר. הגורמים מציינים כי קנדי התפטר יחד עם שלושה בכירים נוספים: עוזרת שר החוץ לעניינים מנהליים ג'ויס אן בר, עוזר שר החוץ לעניינים קונסולריים מישל בונד ומנהל משרד הנציגויות הזרות, ג'נטרי סמית'.

משרד החוץ האמריקני התייחס לדיווח, והודיע כי כל בעלי התפקידים שמינויים היה פוליטי נתבקשו להגיש מכתבי ההתפטרות כחלק מנוהל שגרתי בעת מעברי ממשלים. הממשל יכול להמשיך ולהעסיק את מגיש מכתב ההתפטרות, אך משרד החוץ החליט לקבל את התפטרותם של הארבעה. דובר המשרד, מארק טונר, אמר כי "מתוך העובדים שהתפטרותם התקבלה, חלק ימשיכו בשירות החוץ במשרות אחרות ואחרים יפרשו מתוך בחירה או בגלל שכיהנו בתפקיד מעבר לתקן".

עוד כתבות בנושא:
נשיא מקסיקו ביטל את פגישתו את טראמפ: "לא נשלם על החומה"
טראמפ תקף את צ'לסי מאנינג שביקרה את אובמה: "בוגדת כפויית טובה"
רוסיה על תכנית טראמפ לאזורים בטוחים בסוריה: "לא התייעץ עמנו"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מראה את הצו עליו הוא חתם בבית הלבן, 23 בינואר 2017. רויטרס
"לא מעוניינים להמשיך ולכהן תחת ממשלו"/רויטרס

נוסף על הארבעה, ב-20 בינואר, יום כניסתו של טראמפ לבית הלבן, עזבו את תפקידם עוזר שר החוץ לענייני ביטחון גרגורי סטאר ומנהלת המשרד לפרויקטי בנייה בחו"ל, לידיה מוניז. כך נוצר מצב שבו כמעט כל התפקידים הבכירים הנוגעים לניהול משרד החוץ והתפקידים הדיפלומטיים נותרו ריקים. כמו כן דווח כי בכירים נוספים בלשכות האזוריות של משרד החוץ עזבו את תפקידיהם או התפטרו מאז הבחירות.

"מדובר בעזיבה הסימולטנית הגדולה ביותר שניתן לזכור", אמר דייויד וייד, שכיהן כראש הסגל במשרד החוץ תחת ג'ון קרי. "קשה מאוד למלא את החסר בתחומים אלה, וכן קשה מאוד לאתר אנשים הנוגעים בעניינים אלה בסקטור הפרטי. מדובר במכה קשה. אותם אנשים שהתפטרו מותירים חלל ריק", הוסיף.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
שר החוץ האמריקני רקס טילרסון. רויטרס
שר החוץ החדש של ארצות הברית, טילרסון/רויטרס

מאז שנכנס טראמפ לתפקידו לפני פחות משבוע הוא כבר הספיק לערוך כמה שינויים במדיניות החוץ של קודמו ברק אובמה. ביום שני חתם טראמפ על צו נשיאותי הקובע כי ארצות הברית תיסוג מהסכם הסחר הטרנס-פסיפי (TPP), שנתחם ב-2015 עם 11 מדינות נוספות ומהווה את אחד מהסכמי הסחר השאפתניים ביותר זה דור. הנשיא לשעבר אובמה היה תומך נלהב של ההסכם, שלא אושרר בקונגרס בעל הרוב הרפובליקני ועל כן טרם נכנס לתוקפו.

במקביל, הספיק הנשיא הנבחר להסתכסך עם נשיא מקסיקו אנריקה פנייה נייטו, אחרי שחתם על צווים המורים על תחילת תכנון החומה בגבול. טראמפ יצא בעמוד הטוויטר שלו נגד הסכם הסחר החופשי של צפון אמריקה (NAFTA), והוסיף כי "אם מקסיקו לא מוכנה לשלם על החומה ההכרחית, עדיף לבטל את הפגישה הקרובה". בתגובה, פנייה נייטו הודיע על ביטול פגישתם שתוכננה ליום שלישי הבא.

כמו כן, לפי דובר הבית הלבן, שון ספייסר, ארצות הברית נמצאת בתהליכים ראשוניים הנוגעים לבחינת העברת שגרירותה מתל אביב לירושלים. ספייסר הבהיר כי טרם התקבלה החלטה בנושא.

(עדכון ראשון: 18:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully