וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ תקף את צ'לסי מאנינג שביקרה את אובמה: "בוגדת כפויית טובה"

26.1.2017 / 15:33

נשיא ארה"ב התייחס לטור שפרסמה החיילת המדליפה, שעונשה קוצר על ידי הנשיא היוצא, ובו היא כינתה אותו מנהיג חלש. "לא היו צריכים לשחרר אותה מההתחלה, זה נורא", כתב טראמפ בטוויטר שלו

צילום: רויטרס ו-CNN, עריכה: שמרית גולדשטיין

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ תקף היום (חמישי) את החיילת המדליפה צ'לסי מאנינג, שעונשה קוצר על ידי קודמו ברק אובמה, אחרי שתקפה את מורשתו של האחרון וכינתה אותו מנהיג חלש. "הבוגדת כפוית הטובה, שמעולם לא הייתה צריכה להשתחרר מהכלא, קוראת עכשיו לנשיא אובמה מנהיג חלש. נורא!", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו. הוא התייחס לטור ביקורתי שפרסמה מאנינג ב"גארדיאן" הבריטי.

מאנינג נשלחה ל-35 שנות מאסר אחרי שהורשעה באחריות להדלפת המידע הגדולה ביותר בהיסטוריה של ארצות הברית ב-2010, אחרי שהעבירה מאות אלפי מסמכים מסווגים לאתר ההדלפות "ויקיליקס". בימיו האחרונים בבית הלבן המתיק אובמה את עונשה לשבע שנות מאסר, ולכן היא תשוחרר ב-17 במאי הקרוב.

בטור שפרסמה בעיתון הבריטי, מאנינג לא התייחסה להמתקת עונשה בידי אובמה. במקום זאת, היא אמרה כי הנשיא הקודם התפשר יותר מדי והותיר "מורשת בעייתית" עם "מעט מאוד הישגים ברורים". היא קראה לבואו של "מנהיג מתקדם ולא מתנצל" שיילחם למען זכויות המיעוטים. בעוד שמאנינג לא הזכירה את הנשיא הנוכחי דונלד טראמפ, היא כתבה "כי אחרי שמונה שנים של ניסיונות פשרה שהתקבלו בחוסר כבוד בלתי-פוסק, אנחנו נכנסים לזמנים אפלים".

היא הביעה חשש מהדרדרות מערכת הבריאות, מהעמדה לדין מוגברת של מיעוטים ושל קהילת הלהט"ב. מאנינג, שבעבר נודעה כטוראי בראדלי מאנינג, נולדה כגבר אך סיפרה לאחר הרשעתה כי היא מגדירה את עצמה אישה. היא התקשה להסתגל לחיים בכלא של גברים בתור אסירה אישה וניסתה בשנה שעברה להתאבד בשני מקרים שונים. "השיעור הראשון וברור שעלינו ללמוד ממורשת אובמה: לא להתחיל עם פשרה. הם לא יפגשו אתכם באמצע", כתבה מאנינג.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
הנשיא אובמה קיצר את עונשה של צ'לסי מאנינג; שהורשעה בהדלפת מידע ל"ויקיליקס". ספק 500
הייתה אמורה לשאת עונש של 35 שנת מאסר. צ'לסי מאנינג/ספק 500

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully