וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש לחייהם: כ-60 אסירים פלסטינים שובתי רעב פונו לבתי חולים

22.5.2017 / 18:41

ברקע השביתה בגדה המערבית, עשרות אסירים ביטחוניים פונו לבתי חולים ברחבי הארץ בעקבות חשש שלומם. במקביל, תשעה פלסטינים שהשתתפו בהפגנת תמיכה בקלנדיה נפצעו בעימותים עם כוחות הביטחון

עריכה: שניר דבוש

כ-60 אסירים פלסטינים השובתים רעב בבתי הכלא בישראל פונו היום (שני) לבתי חולים ברחבי הארץ בשל חשש לשלומם. האסירים פונו ביומה ה-36 של השביתה על ידי צוותי מד"א ושירות בתי הסוהר (שב"ס) לבתי החולים אסף הרופא, וולפסון, העמק, סורוקה וברזילי, שהתכוננו לקליטתם מבעוד מועד. האסירים הצטרפו לעשרה נוספים שפונו אתמול בשל מצבם הרפואי. בעימותים שפרצו מוקדם יותר היום בין כוחות צה"ל למפגינים התומכים בשביתה נפצעו תשעה פלסטינים.

בתוך כך, כ-200 אסירים ביטחוניים, מרביתם פעילי ארגון חמאס, הצטרפו היום ל-850 השובתים, המובלים על ידי בכיר פתח מרואן ברגותי. שביתה כללית אף נפתחה היום במסגרת יום זעם בכל רחבי הגדה ובקרב ערביי ישראל. על פי מקורות פלסטיניים, מגעים לסיום השביתה מתנהלים בין אנשי השב"כ לשר לעניינים אזרחיים ברשות הפלסטינית חוסיין א-שייח, ראש המודיעין הכללי הפלסטיני מאג'ד פרג' וראש הביטחון המסכל זיאד הבריח.

עוד בנושא:
לקראת יום זעם בגדה: מאות אסירי חמאס יצטרפו לשביתת הרעב
עיריית ראשון לציון לשב"ס: לא נסכים לאשפוז אסירים ביטחוניים בעיר
המחבל שהפך ל"נלסון מנדלה הפלסטיני": כך מינפה השביתה את ברגותי

הפגנת תמיכה בשביתת הרעב של האסירים הפלסטינים, ביתא, 19 במאי 2017. רויטרס
הפגנת תמיכה בשביתת הרעב, אתמול/רויטרס

מכתב שהועבר מטעמו של ברגותי אל שב"ס כלל רשימת דרישות של האסירים השובתים בת 199 סעיפים שונים. המרכזיים שבהם, דרשו להתקין טלפונים ציבוריים באגפים הביטחוניים בבתי הכלא וכן בקשה להגדיל את מכסת ביקורי המשפחות של האסירים והארכת משך הביקורים ל-90 דקות, במקום 45 דקות כיום.

בשבוע שעבר שלחה עיריית ראשון לציון מכתב לבכירי שירות בתי הסוהר ובו מחתה על האפשרות שאסירים ביטחוניים יועברו למרכז הגריאטרי "מלבן" הנמצא בתחומה. כ-50 תושבים, מחברי ועדי ההורים בעיר, אף הפגינו מחוץ למתחם בעקבות התפשטות הפרסומים על אפשרות העברת האסירים לעיר. בתגובה למחאה, מסרו בשב"ס כי "ברגע זה אין סוהרים ואין אסירים במוסד המדובר, לא ברור אם יהיו בכלל בעתיד הרחוק. נכון להיום המקום לא משמש את שירות בתי הסוהר".

sheen-shitof

פתרון טבעי

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דרישותיו של ברגותי משירות בתי הסוהר/מערכת וואלה!, צילום מסך
הפגנת תמיכה בשביתת הרעב של האסירים הפלסטינים, ביתא, 19 במאי 2017. רויטרס
עימותים בגדה המערבית, השבוע/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully