וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם בארה"ב: אנשי מודיעין ישראליים זעמו על מקביליהם עקב הדלפת טראמפ

הגורם הביטחוני סיפר לעיתון "פוריין פוליסי" כי אנשי מערכת הביטחון הישראלית "צעקו" בשיחות עם אנשי מודיעין בארה"ב, עקב השיחות שניהל טראמפ עם בכירים ברוסיה שבהן סיכן מקור ישראלי בשורות דאעש. "השאלה הראשונה שלהם הייתה 'מה זה?'"

צילום: רוני כנפו עריכת וידאו: ניר חן

(בווידאו: הגעתו לישראל של שגריר ארצות הברית דייויד פרידמן)

ימים לפני הגעתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לישראל, גורמים רשמיים בגופי המודיעין בארץ צעקו על מקביליהם האמריקנים בפגישות שערכו, זועמים על הדלפתו של הנשיא לבכירים רוסים, שסיכנה מקור מודיעיני ישראלי חיוני בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) ובאיראן – כך סיפר אתמול (שישי) גורם במערכת הביטחון האמריקנית לעיתון "פוריין פוליסי". "בשבילם זה נורא", אמר הגורם, שנכח בפגישות המדוברות. "השאלה הראשונה שלהם הייתה: 'מה קורה?' 'מה זה?'", סיפר.

לדברי הגורם, אנשי המודיעין הישראלים זעמו על הדיווח שלפיו טראמפ חשף מידע מודיעני רגיש בפגישתו עם שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב ועם השגריר הרוסי במדינה, סרגיי קיזלק, לפני כשבוע. על פי הדיווח, שמיוחס לגורם בכיר בממשל וכן לבכיר נוסף לשעבר, מרגל שמפעילה ישראל בשורות דאעש העביר מידע ממוקד על כוונת הארגון להבריח פצצה המוטמנת במחשב נייד לטיסה שיעדה בארצות הברית, והמידע הועבר לבית הלבן בתנאי שלא ישותף עם צד שלישי. בשיחתו עם "פוריין פוליסי" אמר הגורם הביטחוני: "בשביל הישראלים, דאעש הוא לא דאגה כל כך גדולה", והוסיף כי "יש לנו שותפה שעשתה לנו טובה. הם עשו מעל ומעבר כדי לתמוך במלחמה נגד דאעש, שאין להם באמת עניין בה".

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: טראמפ אמר לבכירים מרוסיה כי פיטורי קומי "הפסיכי" הקלו עליו
בדרך לקפה עם המלך: הנשיא טראמפ המריא לערב הסעודית
סטייקים יבשים וקטשופ: תפריט טראמפ מדאיג את מקבלי פניו במסעו

סרגיי לברוב ודונלד טראמפ בפגישתם בוושינגטון 10 במאי 2017. AP
חשף מידע שסיפק מרגל של ישראל בשורות דאעש. טראמפ בפגישתו עם לברוב, השבוע/AP

לפי רשת CNN, המידע שהעביר המרגל הוביל לאיסור העלאת המכשירים האלקטרוניים לטיסות, שאותו הטילה וושינגטון על שמונה חברות תעופה ערביות מעשרה נמלים במזרח התיכון. המגבלות עשויות להתרחב בקרוב גם למדינות באירופה.

יועצו לביטחון לאומי של טראמפ, הרברט מקמאסטר אמר מוקדם יותר השבוע בריאיון לרשת ABC כי יש להבין את ההקשר שבו נערכה השיחה בין הנשיא לבכירים הרוסים. לדבריו, משום שהמידע ממוקד באיום על הפלת מטוס, מעשה שדאעש ביצע בעבר במטוס של חברה רוסית, הדבר מוצדק. הוא הוסיף כי לטראמפ הייתה "הצדקה מוחלטת" לשתף עם הבכירים הרוסים עובדות אלה.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully