וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטייקים יבשים וקטשופ: תפריט טראמפ מדאיג את מקבלי פניו במסעו

ברחבי העולם מתכננים שבועות את ביקוריו של טראמפ והחשש המרכזי טמון באי-חיבתו לאוכל מקומי. על פי דיווחים, הנשיא האמריקני לא נוהג לסטות מתפריטו הקבוע, ואם הנסיעה הקרובה לא תהיה לרוחו, הוא עשוי להטיל את ביקורי החוץ העתידיים על סגנו

צילום באדיבות דוברות המשטרה

ההיערכות בערב הסעודית, באירופה ובישראל לביקוריו הצפויים של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לא מתישים רק את הדיפלומטים, הפוליטיקאים והמנהיגים שנערכים למפגש עם מנהיג המעצמה החשובה בעולם, אלא גם את האנשים שאמונים על תכנון התפריט שיוגש לו במהלך שהותו. על פי דיווחים, ההעדפות הקולינריות של הנשיא טראמפ מתמצות בעיקר במטבח האמריקני הקלאסי: סטייק, צ'יפס ומזון מהיר.

עובדי הבית הלבן מנסים כבר שבועות לתכנן את מסעו של טראמפ בעולם כך שיהיה נוח כמה שיותר, למרות השינוי באזורי הזמן, בתי המלון הבלתי מוכרים ובמיוחד – המעדנים המקומיים. שני גורמים רשמיים בוושינגטון אף הדגישו כי קיים חשש בבית הלבן שאם הנסיעה לא תהיה לרוחו של הנשיא, הוא יטיל את כל ביקורי החוץ העתידיים על סגנו מייק פנס.

טראמפ צפוי לצאת למסעו הראשון מחוץ לבית הלבן ביום שישי ולעצור בערב הסעודית, בישראל, בבלגיה, באיטליה ובוותיקן. בעיה מהותית שעל פי דיווחים מטרידה את הנשיא האמריקני היא שבאף אחת מחמש המדינות הללו אין בית מלון מרשת טראמפ, שבהם העובדים מכירים את תפריטו המועדף בעל פה ומיומנים בהגשת אוכל לאיל הנדל"ן הבררן.

עוד בוואלה! NEWS:
אבטחה כבדה – וחביתה עם כמהין: במלון "המלך דוד" מתכוננים לטראמפ
מקווה להשאיר את הדרמה בוושינגטון: טראמפ יוצא אל המזרח התיכון
ביקור טראמפ: לא תתקיים פגישה משולשת עם נתניהו ואבו מאזן

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אוכל צלעות חזיר ביריד באיווה, 2015. AP
"ביג מאק זה נפלא". טראמפ אוכל צלעות חזיר באייווה, 2015/AP

אז מה כלול בתפריט הנשיאותי? אחת מהמנות האהובות ביותר על טראמפ הוא סטייק יבש מהמסעדה שבבעלותו בוושינגטון במחיר 54$, "וול דאן" (עשוי היטב) וכמות נכבדת של קטשופ. טראמפ ידוע גם באהבתו לאוכל מהיר, ובפרט לרשתות המזון מקדונלד'ס וקנטאקי פרייד צ'יקן. הוא אף ציין פעם באירוע בחירות כי "ביג מאק זה נפלא".

טראמפ הוא ג'רמופוב ידוע, כלומר סובל מחרדת חיידקים, ומעריך אוכל מלוח, עתיר בשומן ולא מסובך לא רק בשל טעמו, אלא גם בשל נהלי הניקיון הברורים בתהליך ההכנה. "המבורגר מקולקל אחד יכול להרוס את מקדונלד'ס. המבורגר אחד לא טוב יגרום לכל הרשתות האלו לפשוט את הרגל", הוא אמר באותו האירוע. "אני אוהב ניקיון, ואני חושב שעדיף ללכת למקומות האלו לעומת מקומות שבהם אין לך מושג מאיפה מגיע האוכל שאתה מקבל". על פי דיווחים, כשהוא רוצה לגוון הוא מזמין במסעדתו במקום סטייק - דגים ושרימפס. ב-2015 תועד טראמפ כשעוד היה מועמד לנשיאות ביריד באייווה אוכל בהנאה צלעות חזיר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

מסתמן שהמסע הולך להיות סיוט קולינרי עבור הנשיא האמריקני. על פי כל הדיווחים, העדויות והראיונות נדמה שטראמפ לא נוהג לגוון בארוחות שלו ולא מתנסה במטבחים שונים. בלוח הזמנים שלו מתוכננת ארוחת ערב חגיגית בערב הסעודית, ארוחת ערב עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו, ארוחת צהריים עם נשיא צרפת עמנואל מקרון, ארוחה עם מנהיגי נאט"ו ועם נשיא איטליה סרג'יו מטראלה – וסביר להניח שהמבורגרים ממקדונלד'ס לא יהיו בתפריט.

ב"אינדיפנדנט" דווח כי בערב הסעודית רוצים לשמור על הנשיא שמח לקראת הדיונים על הסכמי הסחר בין המדינות, ויציעו בתפריט סטייק עם קטשופ, לצד המאכלים המסורתיים המקומיים, הכוללים בשר טלה וגמל והרבה אורז. כל הבשר כמובן יהיה חלאל, בהתאם לחוקי השריעה.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אוכל גלידה במשחק של הלייקרס. AP
"נציע לו מה שמציעים לכולם, בדרך כלל זה מספק". הנשיא נהנה מגלידה במשחק כדורסל/AP

במלון המלך דוד, שבו ילון טראמפ במהלך ביקורו בישראל, מתכוונים להציע לו מנות לבחירתו ממסעדת המלון. השף הראשי דוד ביטון סיפר כי "אנחנו עוד לא יודעים מה טראמפ אוהב ומה לא. נציע לו מה שמציעים לכולם, בדרך כלל זה מספק". אל המטבח יצטרפו במהלך הביקור "שבעה אנשי ביטחון, פלוס השב"כ הישראלי", הסביר השף. "חומרי הגלם יהיו פה, והם בוחרים מתוכם, מקור ראשון. שום דבר שלא חתוך אסור לנו לגעת".

המשלחת האמריקנית תקבל את הבופה הרגיל שמציע המלון, והנשיא עצמו צפוי להזמין מנות לבחירתו ממסעדת המלון. "אני נותן להם את המגוון שלנו, אבל הם בוחרים", אמר ביטון. הוא בישל כבר לברק אובמה, לנשיא ג'ורג' בוש האב, לוולדימיר פוטין ולרבים נוספים. "הם תמיד מפתיעים, בוש הבן פעמיים ביום אכל סנדוויץ' הודו, הכי לא צפוי שיש", שחזר. "אובמה, מכל התפריטים, בחר חומוס, פלאפל וסלט קצוץ". ומה יאכל טראמפ? "לא יודע עליו כלום, הוא נראה אחד שאוהב את החיים", אמר ביטון, שמתכוון להציע לו "חביתה עם כמהין בבוקר, וכבד אווז רציני בצהריים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully