וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מואשם שחנק את חברתו למוות ומאמין שאיבר מינו יוביל לזיכויו

21.5.2017 / 12:37

ריצ'רד הנרי פטרסון מואשם בהרג חברתו פרנסיסקה מרקינז. כעת הוא מבקש את אישורו של השופט כדי להציג למושבעים את איבר מינו, אשר לטענתו יזכה אותו מחמת הספק

Sun Sentinel

באוקטובר 2015, פרנצ'סקה מרטינז, אמריקאית בת 60, מתה מחנק בחדר המיטות בבית בו התגוררה בפלורידה, כשבאותו הזמן שהה בו גם בן זוגה ריצ'רד הנרי פטרסון בן ה-65, אשר הודה כי אכן הוא היה זה שחנק את חברתו, אך בדרך לא שגרתית ולכן יש לזכות אותו מאשמת רצח.

בסוף השבוע שעבר החלה בחירת המושבעים במשפט וייתכן שצפויה להם עבודה די ביזארית - במהלך ההכנות למשפט פורסם בתקשורת המקומית שעורכי דינו של הנאשם מבקשים להציג בדיונים את איבר מינו - מה שלטענתם הוא המפתח לזיכויו של פטרסון - שעומד לדין באשמת רצח מדרגה שנייה. על פי הטענה של פטרסון וצוות ההגנה שלו, גודלו העצום של איבר המין הוא זה שגרם למרטינז למות מחנק. לכן, ביקש פטרסון ממרשיו לבקש את אישור השופטת להציג את הגורם למותה, על פי טענתו. השופטת ליסה פורטר טרם קיבלה החלטה בנושא, אך אל תדאגו - אנחנו נשתדל לעדכן.

במידה והשופטת תיענה בחיוב לבקשה המוזרה, החשיפה של איבר המין לא תעשה באולם בית המשפט עצמו, אלא בחדר פרטי בו רק השופטת, המושבעים, עורכי הדין ופקיד בית המשפט יצפו בו.

גבר שמואשם בחניקת חברתו. צילום מסך
הרוצח והקורבן - או שני קורבנות?/צילום מסך

עוד באותו נושא

"הסקס מכאיב מדי": גבר עם איבר מין ביוני עבר ניתוח להקטנתו

לכתבה המלאה

בפנייה לבית המשפט כתבו עורכי דינו של פטרסון: "ד"ר רונלד רייט, עד מומחה ורופא מחוזי לשעבר, יעיד שהמוות של מרטינז תואם במאפייניו למוות מחנק במהלך מין אוראלי. לכן זה חיוני ורלוונטי שהמושבעים יראו את איבר המין כדי שיבינו את העדות ואת קו ההגנה". לדבריהם, בנתיחת הגופה נמצא שאין עליה סימנים של אלימות או חבלות סביב הצוואר אולם הדוח הרפואי קבע שהיא נמצאת במצב ראשוני של ריקבון, מה שהופך חלק מהחבלות קשות יותר לאיתור. "זהו מקרה רצח נדיר שבו הרופאים לא יכולים לקבוע שגורם המוות הוא רצח", אמר עורך הדין.

לעומת זאת, בידי ההגנה יש הודעת טקסט ששלח פטרסון לבתו לאחר המוות בה כתב שהוא "עשה משהו רע". לאחר מכן הוא אף נשמע אומר לחבר: "חנקתי אותה. חנקתי את פרנצ'סקה" (I choked her. I choked Francisca). אך עורך דינו מבהיר: "הוא אמר שהיא נחנקה ולא שהוא חנק אותה" ("He said he choked her. He never said he strangled her"). בנוסף טוענת התביעה שפטרסון לא התקשר למשטרה בליל המוות, אלא רק למחרת יחד עם עורך דינו, אולם בהגנה טוענים שהוא לא עשה זאת כיוון שהוא התבייש במה שהתרחש.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יתפשט בבית המשפט? פטרסון/מערכת וואלה!, צילום מסך

בידי ההגנה נמצאת עדותו של הרופא שביצע את הניתוח של הגופה שאמר בעדות מקדימה שהוא בספק גדול שסיבת המוות הייתה חנק ממין אוראלי. "לא נראה לי שזה אפשרי בכלל", אמר ד"ר איאורי בוייקו לבית המשפט. הוא הסביר שבכדי שהקורבן תחנק מאיבר מינו של בן זוגה היה צורך שהיא לא תגיב לכך שדרכי הנשימה שלה חסומות במשך לפחות 30 שניות - ושבכדי שהיא תמות מכך עליה להיות ללא אויר במשך 2-3 דקות. "היא תבעט, תנשך, תעשה משהו בכדי למנוע את החניקה. ככה מגיב האדם הנורמלי", הוא אמר.

צפו בעדות הרופא מטעם התביעה

  • עוד באותו נושא:
  • חנק
  • פין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully