וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באמצע המהדורה הראשונה: בג"ץ קבע כי זמנית תאגיד השידור לא יפוצל

15.5.2017 / 21:12

שופטי בית המשפט העליון הורו על מתן צו על תנאי למניעת הפרדת חטיבת החדשות של תאגיד השידור הציבורי, עד לדיון בהרכב מורחב. יו"ר ארגון העיתונאים: "זה איתות משמעותי לפוליטיקאים שניסו לפגוע בציבור בחקיקה הזויה, שאין בה שום היגיון"

עריכת וידאו:ניר חן

תאגיד השידור הציבורי לא יפוצל עד לדיון בהרכב מורחב בבג"ץ – כך קבע הערב (שני) בית המשפט העליון, בתגובה לעתירה שהגיש בא כוחו של התאגיד, עורך הדין דורי קלגסבלד. ההחלטה על מתן צו על תנאי התקבלה במהלך שידור מהדורת החדשות הראשונה של התאגיד.

ההחלטה הגיעה בעקבות אישור התיקון לחוק השידור הציבורי, שדורש להפריד בין התאגיד לחטיבת החדשות שלו. בית המשפט נתן למדינה חודש להגיש את התנגדותה לצו. בין היתר, שופטי בג"ץ קבעו כי פיצול התאגיד בשלב זה יפגע בעותרים, ולכן ניתן צו על תנאי עד למתן החלטה בהרכב מורחב.

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו נגד בג"ץ: מתערב יותר מדי בהחלטות הממשלה ובחקיקה בכנסת
בתום דיון של שעות: הכנסת אישרה את פיצול תאגיד השידור
"אתה תשלם ביוקר": מאחורי הדיון הלילי הסוער על התאגיד

גאולה אבן בשידור הראשון של התאגיד 15 במאי 2017. יו טיוב, צילום מסך
"להכפיף את השידור הציבורי לפוליטיקאים". גאולה אבן במהדורה הראשונה של התאגיד, הערב/צילום מסך, יו טיוב

יו"ר ארגון העיתונאים, יאיר טרצ'יצקי, מסר כי הוא "מברך על החלטת בג"ץ, שמונעת את יישום החוק שכל תכליתו היא לנסות לשלוט ולהכפיף את השידור הציבורי לפוליטיקאים, תוך בזבוז כספי ציבור ופגיעה בעובדים, בציבור ובחופש העיתונות". לדבריו, "זה איתות משמעותי מאוד לפוליטיקאים שניסו בכל כוחם לפגוע בציבור בחקיקה הזויה, שאין בה שום היגיון. אנחנו מקווים שזה יוביל לוויתור על המהלך המיותר הזה".

חבר הכנסת איתן כבל (המחנה הציוני) בירך גם הוא על החלטת בג"ץ. מטעמו של כבל, שהגיש עתירה נפרדת נגד פיצול התאגיד באמצעות עו"ד יובל יועז ודורון ברקת, כי "יש לברך על כך שבית המשפט מוצא לנכון לעמוד על הפגמים הקשים בהתנהלות הממשלה, שהובילו לחוק שאין לו כל תכלית ראויה, שלא יסב שום תועלת לשידור הציבורי אלא נזקים בלבד, ושעצם חקיקתו מהווה הפרה של התחייבות הממשלה להימנע מהתערבות פוליטית בקביעת מנהלי התאגיד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ישיבת ממשלה 14 במאי 2017. רויטרס
"בזבוז כספי ציבור ופגיעה בעובדים, בציבור ובחופש העיתונות". נתניהו/רויטרס

ביום חמישי אישרה מליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק השידור הציבורי הישראלי, שהושגה כפשרה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון. ההצעה נועדה לפצל את תאגיד השידור הציבורי כך שיוקם תאגיד חדש לשידורי חדשות ואקטואליה. נתניהו, ראשי סיעות הקואליציה, השר גלעד ארדן, ח"כ יאיר לפיד ורוב שרי הממשלה לא נכחו בהצבעה, והצעת החוק אושרה ברוב של 43 תומכים מול 33 מתנגדים.

יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן הציג את הצעת החוק במליאה, אחרי שבמשך ארבעה ימים חברי הוועדה המשותפת לוועדות הכנסת והכלכלה הכינו את החוק. יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני) אמר כי הליך החקיקה "היה אולי המבזה ביותר שחווינו בשנים האחרונות. הצעת חוק רדודה, לא אפויה, שבאה רק כדי לרצות את ראש הממשלה. היינו כולנו שחקנים בתיאטרון שלו, פיונים קטנים".

לפי החוק, תאגיד "כאן" לא יתעסק בחדשות ואקטואליה, וחטיבת החדשות שלו תבוטל. מרבית עובדי חטיבת החדשות בתאגיד ישמרו על עבודתם ויעברו לעבוד בתאגיד החדשות החדש שיוקם, יחד עם עובדים נוספים מרשות השידור, אך הוא יעבוד תחת הנהלה חדשה, שתמונה על ידי הדרג הפוליטי ולא תהיה כפופה להנהלה הנוכחית של התאגיד.

לראשי תאגיד "כאן" – אלדד קובלנץ וגיל עומר – לא תהיה כל נגיעה לגוף החדשות החדש, ומנהל חטיבת החדשות בתאגיד "כאן" – העיתונאי ברוך שי, יישאר בתפקידו אך ורק כעורך ראשי. מעליו, ימונה מנהל כללי לתאגיד החדשות, שירכז בידיו את כל הסמכויות הנוגעות לתקציבים, הניהול השוטף וקבלת עובדים ועיתונאים לתאגיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully