וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו נגד בג"ץ: מתערב יותר מדי בהחלטות הממשלה ובחקיקה בכנסת

ראש הממשלה טען בישיבת סיעת הליכוד: "בלתי אפשרי שמנסים להצר את צעדי הממשלה והכנסת". השר אלקין: בג"ץ רוצה לנהל את המדינה "אפילו ברמת המיקרו". ח"כ בגין: "צריך לבדוק מי מגזים – הממשלה והכנסת, או בית המשפט"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: שמרית גולדשטיין

(בווידאו: דברי נתניהו בפתח ישיבת הסיעה, היום)

ראש הממשלה בנימין נתניהו טען היום (שלישי) בישיבת סיעת הליכוד בכנסת כי בית המשפט העליון מתערב יותר מדי בהחלטות הממשלה ובהליכי החקיקה של הכנסת – כך נודע לוואלה! NEWS. במהלך הישיבה, אמר השר זאב אלקין כי הבעיה אינה רק ההתערבות של בג"ץ או פסילת חוקים, אלא רצון, לדבריו, של המערכת המשפטית לנהל את המדינה ואת החקיקה "אפילו ברמת המיקרו".

לטענת אלקין, "בג"ץ מנסה להכתיב חוק חדש, כאילו הוא מחוקק". זאת, בהתייחסות לדיון שנערך היום בבג"ץ בעתירות על החקיקה לפיצול תאגיד השידור הציבורי, ובהחלטה על ריקון מכל האמוניה במפרץ חיפה. לעומתו, אמר ח"כ בני בגין כי "צריך לבדוק מי מגזים – הממשלה והכנסת, או בית המשפט".

עוד בוואלה! NEWS:
שר האוצר מסרב להמלצת בג"ץ לדון שוב בחוק למיסוי דירה שלישית
"אתה תשלם ביוקר": מאחורי הדיון הלילי הסוער על התאגיד
בנט תקף ח"כים מישראל ביתנו: "איווט שלח את הכלבלבים שלו לפה"

משה (בוגי) יעלון, זאב אלקין, יאיר לפיד, בנימין נתניהו וגדעון סער במליאת הכנסת בדיון על חוק המשילות לייב. יואב דודקביץ'
"בג"ץ מנסה להכתיב חוק חדש". נתניהו ואלקין במליאת הכנסת/יואב דודקביץ'

חברי כנסת נוספים הסכימו עם אלקין, ולעמדתו הצטרף גם נתניהו, שאמר כי "בלתי אפשרי שמנסים להצר את צעדי הממשלה והכנסת". הוויכוח שהתנהל בישיבת הסיעה אירע, בין היתר, על רקע הביקורת שהשמיעו היום שופטי בג"ץ על הליך החקיקה לפיצול תאגיד השידור "כאן" והקמת חטיבה נפרדת לחדשות ואקטואליה.

השופטים הותירו על כנו את הצו הארעי שהוציאו אתמול, המונע בינתיים את פיצול התאגיד. כך, התאגיד שהחל היום בשידוריו, יפעל בינתיים כפי שהיה אמור לפעול לפי החוק המקורי – כתאגיד אחד, שבמסגרתו פועלת חטיבת החדשות. במהלך הדיון אף נטו השופטים להוציא צו על תנאי שידרוש מהמדינה לנמק את הליך החקיקה, אולם לבסוף הם נמנעו מכך ודחו את החלטתם למועד אחר.

זו אינה הפעם הראשונה בתקופה האחרונה שבה בג"ץ מותח ביקורת על הליכי החקיקה בכנסת. בעתירה שהגישו חברי סיעת המחנה הציוני נטען כי נפל פגם בהליך החקיקה של חוק מיסוי דירה שלישית. בג"ץ הורה בשבוע שעבר לממשלה להשיב להצעת להחזיר את החוק לוועדת הכספים, נוכח ההליך הבעייתי שבמסגרתו אושר החוק. המדינה דחתה אתמול את ההצעה, ובתשובתה נטען כי היא פוגעת בסמכות הכנסת והממשלה שחוקקו את החוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully