וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אתה תשלם ביוקר": מאחורי הדיון הלילי הסוער על התאגיד

9.5.2017 / 17:50

סעיפי הצעות החוק לפיצול תאגיד השידור הציבורי נדונו על ידי ח"כים מהאופוזיציה והקואליציה עד השעות הקטנות של הלילה. אחרי הצעקות, הרוחות נרגעו והחלו גם הבדיחות: "מי עוד רוצה תדר?"

צילום: עקיבא נוביק, ערוץ 10, עריכה: שניר דבוש

צעקות, כינויי גנאי, בדיחות ועסקנים פוליטיים הפכו הלילה (שלישי) לחלק בלתי נפרד בדיונים על חוק תאגיד השידור הציבורי בוועדה שבראשה עומד יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן. חברי הכנסת מש"ס, הבית היהודי, ישראל ביתנו, כולנו ומפלגות האופוזיציה דנו עד השעות המוקדמות של הבוקר בסעיפי הצעת החוק שמטרתו לפצל את חטיבת החדשות מתאגיד "כאן", ובמהלך הדיונים לכל אחד ואחד מהם עלו דרישות מיוחדות.

סמוך לשעה 1:00 בלילה, בעיצומו של הדיון, גייסה ש"ס שורה של יועצים ועסקנים פוליטיים ממפלגתה. אלה התיישבו מאחורי שני הח"כים הנמרצים יגאל גואטה ומיכאל מלכיאלי והחלו לתת להם הוראות לגבי מה ואיך בדיוק לדרוש. מוקדם יותר הם קיבלו הבטחה לכך שתוקם תחנת רדיו חרדית חדשה בתאגיד החדשות.

לקריאה נוספת:
התאגיד, השבת וחוק הלאום: הכנסת חוזרת מפגרה למושב קיץ סוער
הצעת החוק לפיצול התאגיד אושרה בקריאה ראשונה; האופוזיציה החרימה
מירי רגב נגד התאגיד, טייק 2: "יש להם אג'נדה להפיל את הממשלה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לא מגיע לו כלום". ביטן בוועדה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אבל עבור ח"כ גואטה זה לא הספיק. הוא דרש מביטן וממנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר לדעת "מה התדר?", "מתי יתחילו השידורים?" ו"מה התקציב שלה?". גואטה הציג את דרישותיו פעם אחר פעם ולקראת השעה 4:00 לפנות בוקר, כשלא קיבל מענה, התפרץ בזעם לעברו של ביטן: "אתה תשלם על זה ביוקר. סופר חוצפן". ביטן לא התרגש וביקש מפילבר לספק תשובות עד מחר. "האמת שלא מגיע לו כלום", אמר ביטן ליושבים לצדו.

בין הצעקות לבדיחות, החליט ביטן להעיף את כל הנוכחים בוועדה. "כולם לצאת החוצה. יועצים, עוזרים, עיתונאים. שאף אחד לא יישאר פה. אני לא רוצה להישאר פה עד 6:00 בבוקר", הסביר וחזר בו אחרי 15 דקות. השוק הפוליטי נמשך כשיו"ר סיעת ישראל ביתנו החל להציג את דרישותיו בנוגע לרדיו רק"ע, תחנת הרדיו שמשדרת כיום בכמה שפות, בהן ברוסית ונתפסת כאחת שמעניקה לחברי סיעתו סיקור אוהד מאוד.

אילטוב דרש לדעת את מספר התקנים בתחנה וסימן את ראשו של לי-אור אברבך, שנבחר לנהל את התחנה הזו. "אני רוצה שבחוק יופיע שהמנהל של התחנה יודע לדבר רוסית שפת אם", אמר. "הוא (אברבך - י"א) יודע לדבר רוסית כמו הילד שלי בן השש". אחרי שדרישתו עוררה זעם מצד חלק מחברי הכנסת וגם הוציאה את מנכ"ל התאגיד אלדד קובלנץ משלוותו, הסיר הח"כ את הדרישה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
ח"כ יגאל גואטה, ירושלים. 15 במרץ 2016. ניב אהרונסון
"אתה תשלם על זה ביוקר". ח"כ גואטה/ניב אהרונסון

בסיעת הבית היהודי לא נותרו אדישים לנוכח דרישות שאר החברים בוועדה. תחנת הרדיו "רשת מורשת", המשדרת היום למגזר הדתי בקול ישראל, עוגנה באופן חריג בחוק, לפי דרישתה של ח"כ שולי מועלם-רפאלי.

אחרי השעה 3:00 לפנות בוקר, האווירה בוועדה מעט השתחררה. ביטן זרק בדיחות לחלל האוויר: "אם הייתי צריך להתייחס לכל מה שכותבים עליי בטוויטר עכשיו, גם אני הייתי צריך תדר". פילבר עצמו, שהיה נשמע מיואש מדרישות הח"כים, תהה "מי עוד רוצה תדר?", ואחד מהח"כים השיב בצעקות: "חוץ מהשומרונים, כולם קיבלו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ביטן ויתר על דחייה נוספת בתחילת שידורי התאגיד. הדיון בוועדה/מערכת וואלה!, צילום מסך

רגע לפני שהסתיימו הדיונים יו"ר הקואליציה ביטן הודיע כי הוא יוותר על דחייה נוספת בתחילת שידורי התאגיד, אף שדרש זאת פעמים רבות בתקופה האחרונה. בסיכום שאליו הגיע עם יו"ר סיעת כולנו, ח"כ רועי פולקמן, הוחלט כי מאישור החוק בכנסת, ישמש העורך הראשי של חטיבת החדשות בתאגיד גם מנכ"ל עם סמכויות תפעוליות בלבד עד למינוי מנכ"ל זמני שיקבל את סמכויות הביצוע בפועל.

המינוי של העורך הראשי למנכ"ל תפעולי יהיה לתקופה קצרה שלא תעלה על שבועיים. ביטן שחשש לאורך הימים האחרונים כי לוח הזמנים הצפוף לא יאפשר מינוי מנכ"ל זמני כפי שדורש החוק, אמר כי אם כך אז אין צורך בדחייה נוספת של עלייה לשידור לסוף מאי. לדבריו, "כשיבוא המנכ"ל הזמני הוא יעשה את כל הפעולות הדרושות ויוכל לחתום חוזים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully