וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת החוק לפיצול התאגיד אושרה בקריאה ראשונה; האופוזיציה החרימה

4.5.2017 / 19:21

הצעת חוק השידור הציבורי השואפת להקים תאגיד נפרד לשידורי אקטואליה אושרה פה אחד. לפי ההערכה, בליכוד ימשיכו לנסות לדחות את שידורי "כאן", שאמור לעלות לאוויר ב-15 במאי, כדי להספיק ולסגור את חטיבת החדשות שלו

צילום: מיכאל שמש, עריכה: יוסי אלטר
הפגנת מחאה נגד מתווה התאגיד מול קריית הממשלה בתל אביב, 1 באפריל 2017. ראובן קסטרו
הפגנת עובדי התאגיד מול קריית הממשלה בתל אביב/ראובן קסטרו

הצעת חוק השידור הציבורי הישראלי, השואפת לפצל את תאגיד השידור ולהקים תאגיד חדש לשידורי חדשות ואקטואליה, אושרה הערב (חמישי) בקריאה ראשונה. 32 הצביעו בעד ההצבעה ואף אחד לא הצביע נגדה, שכן חברי האופוזיציה החרימו את הדיון בה וגם את ההצבעה. ועדת הכנסת הצביעה פה אחד על הקמתה מחדש של הוועדה המשותפת לוועדות הכלכלה והכנסת בראשות יו"ר הקואליציה דוד ביטן, והיא זו שתכין את החוק בשבוע הבא לקריאה שניה ושלישית.

לפי ההערכה, ביטן עשוי להמשיך ולנסות לדחות את שידורי התאגיד בתקופה נוספת במהלך הדיונים בוועדה, אך בסביבת האוצר הבהירו כי לא יסכימו לכך. במהלך הדיון, ח"כ יואב קיש (הליכוד) הצהיר כי ייתכן שיצטרכו לדחות פעם נוספת את מועד עליית השידורים של התאגיד. "אני חושב שזה מצער שבחוק הקודם שרק דיבר על דחייה בשבועיים האופוזיציה נלחמה איתנו, ודווקא בחוק המהותי האופוזיציה בחרה לא להגיע. לעצם החוק אני חושב שנצטרך דחייה נוספת של עשרה ימים או שבועיים כדי לאפשר למערכות להתארגן ולהשלים את המהלך", אמר קיש.

עוד בוואלה! NEWS:
מירי רגב נגד התאגיד, טייק 2: "יש להם אג'נדה להפיל את הממשלה"
הממשלה אישרה את הליך החקיקה להקמת תאגיד החדשות החדש

מליאת הכנסת, פתיחת מושב הכנסת, אוקטובר 2010. מגד גוזני
לוח הזמנים הצפוף של ההצבעה עורר תרעומת באופוזיציה. מליאת הכנסת/מגד גוזני

בקואליציה מקווים להעביר את החוק עד 15 במאי, המועד שבו אמור התאגיד "כאן" להתחיל את שידוריו. לפי הצעת החוק, שגובשה במסגרת הפשרה שהביאה לסיום את המשבר הקואליציוני בין שר האוצר משה כחלון לראש הממשלה בנימין נתניהו סביב סוגיית השידור הציבורי, תאגיד "כאן" לא יעסוק בכלל בחדשות ואקטואליה, וחטיבת החדשות שלו תבוטל.

מרבית עובדי חטיבת החדשות בתאגיד, כמו גם עובדי רשות השידור, יעברו לעבוד בתאגיד החדשות החדש שיוקם, אך הוא יעבוד תחת הנהלה חדשה, שתמונה על ידי הדרג הפוליטי ולא תהיה כפופה להנהלה הנוכחית של התאגיד. כך, לראשי תאגיד "כאן" – אלדד קובלנץ וגיל עומר - לא תהיה כל נגיעה לגוף החדשות החדש, ולפי ההערכה מנהל חטיבת החדשות בתאגיד הנוכחי, ברוך שי, צפוי להיות מוחלף.

בתוך כך, ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס) הלין על כך שהמגזר החרדי ממודר ממועצת התאגיד. "קראתי את החוק החדש ונדהמתי. חלק מהחוק מתעלם מחלק גדול מהאוכלוסייה. אנחנו לא נקבל מציאות שבה אף חרדי לא ישולב במועצה", אמר.

חברי הכנסת יואב קיש ודוד ביטן בדיון על דוח המבקר על מבצע צוק איתן. הלל מאיר, תצפית TPS
ימשיכו לנסות לדחות את עליית התאגיד. קיש וביטן/תצפית TPS, הלל מאיר

בשבוע שעבר אישרה הכנסת בהליך בזק את דחיית תחילת שידורי תאגיד "כאן" בשבועיים, ואם החקיקה לפיצול שידורי החדשות לא תושלם עד 15 במאי, התאגיד יעלה לאוויר כמתוכנן וישדר חדשות לפי ייעודו המקורי. על כן, בליכוד ניסו בשבוע שעבר לדחות את עליית שידורי התאגיד בשבועיים נוספים, אך כחלון התנגד למהלך והוא נבלם.

לוח הזמנים הצפוף של ההצבעה עורר תרעומת באופוזיציה. ח"כ מרב מיכאלי, יו"ר סיעת המחנה הציוני ומרכזת האופוזיציה, פנתה ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בבקשה לדחות את ההצבעה בקריאה ראשונה שנערכה הערב. אדלשטיין דחה את הבקשה בטענה כי כינוס פגרה הוא הליך "שכיח", אך לטענת האופוזיציה מדובר ב"מחטף שיוצר הליך חקיקה פגום ולא ראוי".

במקביל, למרות דרישת היועץ המשפטי שיינתנו 21 יום לעיון הציבור בתזכיר החוק, לוואלה! NEWS נודע כי בימים האחרונים אירעה תקלה באתר הממשלתי שבו מוצגים תזכירי החוק הממשלתיים לעיון הציבור והגשת הערות. במשך ארבעה ימים האתר לא תפקד והגולשים נתקלו בהודעת שגיאה, כך שגם אם מישהו רצה להגיש הערות על החוק הוא נתקל בהודעת שגיאה ולא הייתה אפשרות טכנית לעשות זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully