וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא קוריאה הדרומית החדש: מוכן להיפגש עם קים ג'ונג און

הנשיא הליברל שניצח אתמול בבחירות וכבר הושבע לתפקיד אמר כי הוא מוכן ללכת לכל מקום עבור השלום, גם לפיונגיאנג - אם התנאים יאפשרו זאת. עם זאת, ראש סוכנות הביון בסיאול טען כי "אלה טרם הבשילו"

צילום: רויטרס, עריכה: ורד לידני

נשיא קוריאה הדרומית הנבחר מון ג'ה-אין אמר היום (רביעי) כי הוא יהיה מוכן לבקר בקוריאה הצפונית כדי להיפגש עם השליט, קים ג'ונג און, אם משמעות פגישתם תהיה השגת שלום לחצי האי הקוריאני. בצעד ראשון לשינוי גישה מהעמדה השמרנית של קודמיו בתפקיד, אמר מון כי הוא מוכן לנסוע ברחבי העולם כדי להביא לפתרון תכנית הגרעין והטילים הבליסטיים של פיונגיאנג.

"אני אתקדם במהירות לפתרון המשבר בביטחון הלאומי", אמר מון לאספה הכללית בסיאול לאחר שהושבע לנשיאות במקום קודמתו, פארק גון-היה, שממתינה למשפט בפרשת השחיתות, שבגינה הודחה בשנה שעברה.

מון, שניצח בבחירות ביום שלישי ברוב קולות, הוסיף: "אני מוכן ללכת לכל מקום עבור השלום למען חצי האי הקוריאני. אני אטוס מיד לוושינגטון, אני אלך לבייג'ינג ואני אסע לטוקיו. אם התנאים יאפשרו, אני אגיע גם לפיוגניאנג".

לקריאה נוספת:
קוריאה הצפונית: "ה-CIA מתכנן להתנקש בקים ג'ונג און בנשק כימי"
עשרות אלפי הרוגים ואצבע על הכפתור האדום: מלחמת קוריאה השנייה
מול נשיא אמריקני לא צפוי: קים יודע שרק האיום הגרעיני יקבע את שלטונו

נשיא קוריאה הדרומית החדש מון ג'ה-אין, 10 במאי 2017. רויטרס
"אתקדם במהירות לפתרון המשבר". מון/רויטרס

עם זאת, סו-הון ראש סוכנות הביון החדש של קוריאה הדרומית, אמר היום כי "עוד מוקדם לדבר על פסגה עם הצפון". לדברי סו-הון, טרם הבשילו התנאים לפתרון המשבר הגרעיני מול פיונגיאנג. סו מונה הלילה בידי הנשיא הנבחר מון.

בנאום שנשא אתמול בפני תומכיו במטה הקמפיין בסיאול, טען מון כי הניצחון הוא "בזכות הייאוש הגדול של העם, שרצה שינוי במשטר". לדבריו, "נמלא את שתי המשימות שהופקדו בידינו – רפורמה ואחדות לאומית, שמגיעות לאזרחי המדינה הזאת".

מון, עורך דין לענייני זכויות אדם במקצועו, שהפסיד בפער קטן לפארק בבחירות ב-2012, מתח ביקורת על התנהלות שני הממשלים השמרניים הקודמים בכל הנוגע לתכנית הגרעין של קוריאה הצפונית. הוא קרא לנהל משא ומתן עם פיונגיאנג, לצד המשך הפעלת הלחץ הכלכלי על המשטר השכן באמצעות סנקציות. בקוריאה הצפונית צפויים להגיב בשמחה לניצחונו של מון. העיתון הרשמי של המדינה הקומוניסטית כתב היום, בפתח ההצבעה, כי "השלטון השמרני בדרום צריך להיטמן בבית הקברות של ההיסטוריה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"טרם הבשילו התנאים". מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully