וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוריאה הצפונית: "ה-CIA מתכנן להתנקש בקים ג'ונג און בנשק כימי"

בהודעה רשמית שפרסם המשרד לביטחון הפנים של פיונגיאנג בשפה האנגלית, נטען כי סוכנויות הביון של ארצות הברית ושל קוריאה הדרומית חדרו למדינה המבודדת. "נאתר ונשמיד ללא רחם כל אחד מהטרוריסטים"

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

קוריאה הצפונית איימה היום (שישי) לפתוח ב"מבצע למאבק בטרור", שנועד לטענת פיונגיאנג למגר את פעילותן של סוכנויות הביון האמריקניות והדרום קוריאניות במדינה. בהודעה שפרסם המשרד לביטחון הפנים, נטען כי "ארגוני טרור" שנתמכים בידי סוכנות הביון המרכזית של ארצות הברית, CIA, ובידי גופי המודיעין של קוריאה הדרומית, הסתננו לשטח המדינה המבודדת במטרה לתקוף את המנהיג קים ג'ונג און ולהתנקש בו באמצעות נשק כימי או ביולוגי.

"אנו נאתר ונשמיד ללא רחם כל אחד מהטרוריסטים", נמסר בהודעה הממשלתית שפורסמה בשפה האנגלית על ידי סוכנות הידיעות הממלכתית. עוד נטען בהודעה כי וושינגטון וסיאול "מנסות לפגוע בכבוד של ההנהגה העליונה של הרפובליקה העממית הדמוקרטית של קוריאה" – שמה הרשמי של קוריאה הצפונית.

עוד בוואלה! NEWS:
עשרות אלפי הרוגים ואצבע על הכפתור האדום: מלחמת קוריאה השנייה
צפון קוריאה אישרה כי עצרה פרופסור אמריקני: "חתר תחת המשטר"
טראמפ באמירה מפתיעה: "יהיה לי לכבוד להיפגש עם קים ג'ונג און"

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און חוגג לאחר שיגור טיל בליסטי מצוללת, אוגוסט 2016. רויטרס
"מתקפה אנטי-טרוריסטית בסגנון קוריאני תחל מרגע זה". קים ג'ונג און/רויטרס

על פי ההודעה, "מתקפה אנטי-טרוריסטית בסגנון קוריאני תחל מרגע זה". זאת, לטענת המשרד הצפון קוריאני לביטחון הפנים, במטרה "להעיף את הארגונים המודיעיניים הזוממים, השייכים לאימפריאליסטים האמריקנים ולחבורת הבובות שלהם", ברמיזה לממשל הדרום קוריאני.

ההודעה הצפון קוריאנית מגיע על רקע המשבר ההולך ומחריף בין הממשל בוושינגטון לפיונגיאנג. כך, למשל, אישר בית הנבחרים האמריקני ברוב מכריע את הגברת הסנקציות נגד קוריאה הצפונית, בצעד שנועד להגביר את הלחץ על ממשלו של קים ג'ונג און לנטוש את תכנית הגרעין.

משרד החוץ בסין, מצדו, הביע התנגדות לסנקציות, שדורשות עוד את אישור הסנאט. "עם המצב המתוח בחצי האי הקוריאני, כל הצדדים חייבים להפגין איפוק ולא להקניט זה את זה, על מנת למנוע הסלמה", אמר דובר המשרד, גנג שואנג. סין היא שותפת המסחר המרכזית של קוריאה הצפונית, וחברות סיניות עשויות להיפגע באופן ניכר מהסנקציות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
צבא דרום קוריאה משגר רקטות במסגרת תרגיל. AP
תרגיל שיגור רקטות של צבא קוריאה הדרומית/AP

השבוע דווח בעיתון "לוס אנג'לס טיימס" כי קוריאה הצפונית בונה בים סין המזרחי איים מלאכותיים, העלולים לשמש למטרות צבאיות. רייאן בארנקלאו, חוקר במכון "Strategic Sentine" בוושינגטון שהתראיין הסביר כי החוקרים הסתמכו על ניתוח תמונות לוויין שנאספו מאז שנת 2012. עם זאת, הבהיר כי "לא ניתן לקבוע באופן חד-משמעי לאיזו מטרה נועדו האיים".

מנגד, התקשורת המקומית טענה כי האזור, ששטחו "שווה לשטח של מחוז", מכיל חוות דגים וברווזים. "הצפון קוריאנים בונים הכל עבור מטרה כפולה", הסביר סטיב סין, חוקר נשק בלתי קונבנציונאלי באוניברסיטת מרילנד. "לכן, בניית אתר בעל תועלת צבאית תחת כסות של פרויקט חקלאי היא דבר הגיוני בהחלט". עוד הוסיף כי אם איים אלו משמשים עבור שיגור טילים, הם אינם נועדו עבור טילים בליסטיים ארוכי טווח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully