וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: צפון קוריאה בונה איים מלאכותיים למטרות צבאיות

בתמונות לוויין שנחשפו ב"לוס אנג'לס טיימס" נראה תיעוד של האיים, שלטענת מומחים לשמש עבור שיגור טילים קצרי טווח. מנגד, הסבירה המדינה המבודדת כי מדובר בחוות חקלאיות. "לכל אתר שהצפון קוריאנים בונים יש מטרה כפולה"

צילום: משרד ההגנה האמריקני ורויטרס, עריכה: יאיר דניאל

קוריאה הצפונית בונה איים מלאכותיים בים סין המזרחי העלולים לשמש למטרות צבאיות - כך דיווח הערב (רביעי) העיתון "לוס אנג'לס טיימס", בהסתמך על ניתוח תמונות לוויין שנאספו מאז שנת 2012.

לדברי רייאן בארנקלאו, חוקר במכון "Strategic Sentine" בוושינגטון שהתראיין לעיתון, "לא ניתן לקבוע באופן חד-משמעי לאיזו מטרה נועדו האיים". עם זאת, הוסיף החוקר כי רוחב הכבישים שנסללו על האיים ואופי המבנים עשויים להצביע על ייעוד צבאי.

מנגד, התקשורת המקומית טענה כי האזור, ששטחו "שווה לשטח של מחוז", מכיל חוות דגים וברווזים. "הצפון קוריאנים בונים הכל עבור מטרה כפולה", הסביר סטיב סין, חוקר נשק בלתי קונבנציונאלי באוניברסיטת מרילנד. "לכן, בניית אתר בעל תועלת צבאית תחת כסות של פרויקט חקלאי היא דבר הגיוני בהחלט". עוד הוסיף כי אם איים אלו משמשים עבור שיגור טילים, הם אינם נועדו עבור טילים בליסטיים ארוכי טווח.

עוד בוואלה! NEWS:
פוטין לטראמפ: הימנע מהגברת המתיחות מול קוריאה הצפונית
צפון קוריאה אישרה כי עצרה פרופסור אמריקני: "חתר תחת המשטר"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חוות חקלאיות או בסיסים צבאיים? האיים המלאכותיים שבונה קוריאה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ברקע הדיווחים, חיל האוויר האמריקני הודיע אמש כי שיגר טיל בליסטי בין-יבשתי מדגם "מינוטמן 3" ממבנה תת-קרקעי בבסיס בקליפורניה. הטיל פגע במטרה באוקיינוס השקט אחרי שעבר כ-6,500 קילומטרים. לטיל היה ראש קרב דמה. במקביל, משרד החוץ בבייג'ינג הפציר בוושינגטון ובפיונגיאנג "להפסיק לעצבן אחת את השנייה".

על אף ניסיונות הגישור, בייג'ינג קוראת לוושינגטון לעצור את פעילות מערכת ההגנה מפני טילים "THAAD" שהחלה לפעול בקוריאה הדרומית, בטענה כי מדובר בפגיעה בביטחונה. בארצות הברית טוענים כי מדובר במערכת הגנתית בלבד שאינה מסכנת שום מדינה.

עם זאת, בפיונגיאנג טענו כי וושינגטון דוחקת את האזור לספו של מלחמה גרעינית, אחרי שזו שלחה נושאת מטוסים לא הרחק מחופי חצי האי הקוריאני ושני מפציצים אמריקניים השתתפו באימונים עם חילות האוויר של קוריאה הדרומית ויפן במהלך השבוע החולף.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully