וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאה מקומות ייפתחו לסטודנטים בפקולטות לרפואה: "אין סיבה שילמדו בחו"ל"

10.5.2017 / 10:45

לוואלה! NEWS נודע כי כמות הסטודנטים בפקולטות היוקרתיות תגדל ל-800 במחזור, מה שצפוי להקל על הקבלה. השינוי המהותי מתאפשר בזכות הגדלת תקני ההתמחויות בבתי החולים. השר בנט: "חיזוק משמעותי למערכת הבריאות בישראל"

אוניברסיטת תל אביב. מיכל קידרון,
תנאי הקבלה לרפואה בארץ הם הגבוהים ביותר מכל תחומי הלימוד. סטודנטים באוניברסיטת תל אביב/מיכל קידרון

כמות הסטודנטים לרפואה תגדל במאה סטודנטים מדי שנה ותעמוד על 800 סטודנטים במחזור בשנתיים הקרובות – כך סיכמו השבוע ראשי המועצה להשכלה גבוהה ושר החינוך נפתלי בנט עם ראשי חמש הפקולטות לרפואה בארץ. בשנים האחרונות עמדה מכסת הסטודנטים לרפואה על 700 בשנה, בעיקר בשל המספר המוגבל של מקומות ההתמחות, שצפוי לגדול גם הוא.

תנאי הקבלה ללימודי רפואה בישראל הם הגבוהים ביותר מכל תחומי הלימוד באקדמיה. גם בין המועמדים שעומדים ברף העליון של ציוני הבגרות והפסיכומטרי ישנם רבים שאינם מתקבלים ללימודים בשל כמות התקנים המוגבלת. בעבר המליצו ועדות שונות להגדיל את מספר התלמידים אולם המכשול העיקרי היה חוסר במקומות התמחות.

עוד בוואלה! NEWS:
מנהל בגבעת זאב אסר על תלמידיו להשתתף בטקס זיכרון בשל שירת ילדות
זעם, בלבול ובעיקר תמיהה: הדחייה הפתאומית של חופשת ל"ג בעומר
מרצה התלונן נגד סטודנטית בטענה שהפיצה שמועה כי הטריד מינית

שר החינוך, נפתלי בנט בישיבת ממשלה, 2 באפריל 2017. יואב דודקביץ, פול צלמים
"חיזוק משמעותי למערכת הבריאות". בנט/פול צלמים, יואב דודקביץ

בסיום של תהליך בהובלת בנט ואנשי המועצה להשכלה גבוהה והוועדה לתכנון ולתקצוב, יחד עם פורום ראשי הפקולטות לרפואה ומשרד הבריאות, סוכם השבוע על תוספת התקנים החדשה. התקנים יתחלקו בין הפקולטות בהתאם לזמינות מקומות ההתמחות החדשים וכבר בשנת הלימודים הקרובה תגדל כמות הסטודנטים בכמה עשרות, כאשר תוך שנתיים צפוי להתמלא התקן החדש.

"אין סיבה שטובי המוחות בישראל יצאו לרכוש את השכלתם בחו"ל, כשבישראל יש מערכת השכלה גבוהה איכותית ומהטובות בעולם", אמר בנט. "הגדלת מספר הסטודנטים היא חיזוק משמעותי למערכת הבריאות בישראל. לא רק עבור צעירים המבקשים להתקבל ללימודים, אלא לרווחתו של כל מטופל ולעתידה של מערכת הרפואה בישראל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

התכנית מתוקצבת בכ-25 מיליון שקלים על ידי המועצה להשכלה גבוהה. יו"ר הוועדה לתכנון ותקצוב, פרופ' יפה זילברשץ, אמרה כי "חיזוק מערך הרפואה בישראל הוא צורך לאומי ומערכת ההשכלה הגבוהה, והוועדה בראשה, פועלת כדי להגדיל עד כמה שניתן את מעגל המתקבלים ללימודי רפואה, תוך שמירה קפדנית על איכות ההוראה וההכשרה". לדברי פרופ' רון טור כספא, יו"ר פורום דיקני הפקולטות לרפואה, "הגדלת מספר הסטודנטים לרפואה היא צעד דרמטי עבור מערכת הבריאות, אשר גם ייתן מענה למחסור ברופאים וגם יאפשר ליותר סטודנטים להתקבל ללימודים ולעבור את ההכשרה המצוינת בפקולטות לרפואה בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully