וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהל בגבעת זאב אסר על תלמידיו להשתתף בטקס זיכרון בשל שירת ילדות

1.5.2017 / 16:26

הורי תלמידים בבית ספר ממלכתי-דתי קיבלו הודעה כי המוסד לא ישתתף בטקס ליום הזיכרון של המועצה המקומית כיוון שתלמידות כיתה ו' ישירו בו. ראש המועצה: "לא מקובל". תושבת היישוב: "קיצוניות שוטפת את בתי הספר"

צלמים זמניים מורשים

מנהל בית ספר ממלכתי-דתי בהתנחלות גבעת זאב אסר על תלמידי בית ספרו להשתתף בטקס של המועצה ליום הזיכרון שהתקיים היום (שני), מאחר שתלמידות כיתה ו' שרו בו. החלטתו של המנהל, דביר שפרן, התקבלה יממה אחת בלבד לפני הטקס, ועוררה סערה ביישוב.

מדי יום זיכרון מתקיים טקס משותף לכלל בתי הספר היסודיים וחטיבת הביניים בגבעת זאב. למרות זאת, אתמול הודיע המנהל שפרן כי בית ספרו, המשתייך לזרם הדתי-לאומי, החליט בהתייעצות עם רבה של גבעת זאב, יוסף טולדאנו, לא להשתתף בטקס המשותף, שבו תוכננת שירת ילדות בכיתה ו'. כשעה לפני תחילת האירוע קיבלו הורי התלמידים בבית הספר הודעה כי יתקיים עבורם טקס חלופי נפרד.

"מדובר בטקס שכל בתי הספר משתתפים בו", כעס ראש המועצה המקומית יוסי אברהמי. "שפרן החליט שלא מתאים שהבנות ישירו בטקס. אין לי בעיה עם שיח בין מנהלי המוסדות השונים והנהגת ההורים כדי להגיע להבנות, אבל לא מקובל עליי שיכתיבו באופן חד-צדדי ששוברים את הסטטוס קוו ביישוב. ולכן, ברגע שזה מגיע בצורה של הכתבה – הטקס התקיים במתכונתו כמתוכנן".

עוד בוואלה! NEWS:
"העניק אהבה לכולם": בן ה-16 שנהרג בתאונה בגבעת זאב הובא למנוחות
רוכב אופנוע כבן 20 נהרג לאחר שהחליק בכביש סמוך לגבעת זאב
שלושה הרוגים בתאונות דרכים באזור גדרה, ירושלים ובית שמש

טקס יום הזכרון ברחבת הכותל, 30 באפריל 2017. נועם מושקוביץ
חיילות בטקס יום הזיכרון בכותל המערבי, אמש/נועם מושקוביץ

במהלך היממה האחרונה ניסתה ליישר את ההדורים אילנה דרור, מחזיקת תיק החינוך במועצה – אך ללא הצלחה. דקות לפני תחילת הטקס המרכזי של המועצה הבוקר אמרה כי "הגענו למקום שלא רציתי שנגיע אליו. ניסינו לפתור את הפלונטר הזה – אבל לצערי ללא הצלחה".

לדברי ראש המועצה, רבים מההורים, גם בבית ספרו של שפרן, מתנגדים להחלטת המנהל והתנהלותו. "הטקס התקיים על פי התכנית המקורית. לא ייתכן שהחינוך הממלכתי-דתי יכתיב סדר יום אחר. היישוב יודע וצריך להכיל את כולם, אבל זה צריך להתקיים בהדברות ולא בהכתבות".

תושבת היישוב, נעמה רוזנברג, מחתה גם היא על ההחלטה. "אם שיר של ילדה הצליח לפורר את האחדות שלנו ביישוב שנמשכה 40 שנה בהחלט יש מקום לעמוד על הקיצוניות הדתית השוטפת את בתי הספר של החמ"ד, קיצוניות דתית שאין בה טעם, אינה מבחינה בין עיקר לטפל ואין בה בכדי לקדם אהבת חינם ולחנך דורות של ילדים. יום הזיכרון הוא גם יום של חשבון נפש, שלא יכול להתקיים במקום שבו אנחנו צודקים", כתבה בעמוד הפייסבוק שלה.

זו לא הפעם הראשונה שמקרה כזה קורה בגבעת זאב. בשנת 2014 הודיע שפרן להורים לפני חג החנוכה כי יתקיימו טקסים נפרדים לבנים ולבנות.

לא ניתן היה להשיג את תגובת שפרן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
הפוסט של תושבת גבעת זאב בעקבות בית ספר אתרוג שפרש מהטקס בגלל ילדה ששרה 1במאי 2017. פייסבוק, אתר רשמי
הפוסט של תושבת גבעת זאב בעקבות בית ספר אתרוג שפרש מהטקס בגלל ילדה ששרה 1במאי 2017/אתר רשמי, פייסבוק
הפוסט של תושבת גבעת זאב בעקבות בית ספר אתרוג שפרש מהטקס בגלל ילדה ששרה 1במאי 2017. פייסבוק, אתר רשמי
הפוסט של תושבת גבעת זאב בעקבות בית ספר אתרוג שפרש מהטקס בגלל ילדה ששרה 1במאי 2017/אתר רשמי, פייסבוק
  • עוד באותו נושא:
  • גבעת זאב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully