וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצה התלונן נגד סטודנטית בטענה שהפיצה שמועה כי הטריד מינית

הסטודנטית, הלומדת תקשורת במכללת ספיר, טענה בפני נשיא המכללה כי המרצה פוטר בעברו ממכללה אחרת כיוון שהטריד מינית, ומחתה על העסקתו. "שקר גס והכפשה שנועדה לפגוע בפרנסתי", הבהיר המרצה, שהגיש תלונה במשטרה נגדה

מכללת ספיר. שי מכלוף
"חציית קו אדום". מכללת ספיר/שי מכלוף

מרצה בבית הספר לתקשורת במכללת ספיר הגיש השבוע תלונה במשטרה נגד סטודנטית בטענה שהפיצה שמועה כי בעברו פוטר מהמכללה למנהל בשל הטרדה מינית. נשיא המכללה, פרופ' עמרי ידלין, מסרב לפרסם הודעה שתנקה את שמו כיוון שהמקרה מטופל בוועדת המשמעת.

המרצה, עמיר עירון, הסביר כי הדבר "לא היה ולא נברא". "ביום רביעי שלפני חופשת הפסח אירע דבר שחצה קו אדום במערכת יחסים אנושית בכלל וביחסי מרצים וסטודנטים בפרט", כתב.

"סטודנטית שלי במחלקה לתקשורת ביקשה להיפגש עם נשיא המכללה כדי לשאול אותו כיצד הם מעסיקים אותי, שכן פוטרתי בעבר מהמסלול האקדמי במכללה למנהל בגלל הטרדה מינית. מדובר בשקר גס ובהכפשה שנועדו לפגוע בשמי הטוב, במעמדי במכללת ספיר ובמחלקה, ואף לפגוע בפרנסתי".

עוד בוואלה! NEWS:
מחשש לתקיפת ארה"ב: סוריה העבירה את רוב חיל האוויר לבסיס רוסי
האב השכול שח"כ ביטן כינה "שקרן": "הדיון היה ביזיון"
הסדר טיעון נחתם עם בכיר בקהילה החרדית שנאשם באונס שלוש אחיות

פרופסור עמרי ידלין. באדיבות מכללת ספיר,
"מבין את נקודת המבט של המרצה". פרופ' עמרי ידלין/באדיבות מכללת ספיר

עירון תיאר כי "את הדברים האלה השמיעה הסטודנטית גם באזני ראש המחלקה, באזני חברת סגל בכירה, גורמים במשרד הדיקן ויתכן שגם באוזני מספר לא ידוע של סטודנטים במחלקה". לדבריו, הגיש את התלונה על מנת להגן על שמו הטוב. "הגשתי תלונה לוועדת המשמעת של המכללה, הגשתי במשטרה תלונה פלילית בגין עבירה על חוק איסור לשון הרע, והנחיתי את עורך הדין שלי להגיש תביעה אזרחית לפיצוי על הפגיעה בשמי".

עירון אף דרש כי נשיא המכללה יפרסם הבהרה, שלפיה לא דבק בו רבב, אולם ידלין מסרב לעשות כן. "פניתי לנשיא המכללה בבקשה שיעמוד לצידי, שיפרסם הודעה מטעם המכללה המביעה בי אמון מלא לגבי התנהגותי האישית, וכי המכללה דוחה את הניסיון להכפישני", כתב. "לצערי הרב, מסרב נשיא המכללה מלהביע את הדברים הללו, בהאחזו בנימוק שהדבר תלוי ועומד בוועדת המשמעת. בהתחמקותו מגלה נשיא המכללה את דעתו, שאינו מוציא מכלל אפשרות שמה שהושמע באוזניו אינם דיבה, אלא דברי אמת. אף שאין לכך כל יסוד עובדתי".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

נשיא המכללה: "איני רשאי לאמץ את העמדה של אחד הצדדים"

עוד הוסיף עירון כי "אין מלים בפי להביע את פליאתי ותמהוני מהיעדר הגיבוי המוחלט בשמי הטוב ובכבודי כבן אדם וכאיש סגל. ידעו המרצים במכללת ספיר: לסטודנטים מותר לומר עליכם הכל. הם, כנראה, גם צודקים. ואתם לא תזכו להגנה".

ידלין מצדו הפיץ הודעה שבה הסביר מדוע לא התייצב לצדו של עירון: "אני מבין את נקודת המבט של עמיר ואת הפגיעה שהוא חש, אבל לצערי, כל עוד הליך משמעתי תלוי ועומד, הנהלת המכללה אינה רשאית לחתור תחת הסמכות של וועדת המשמעת ואינה רשאית לאמץ את העמדה של אחד הצדדים".

לדבריו, "כל עמדה שהייתי מביע הייתה נתפסת, ובצדק, כניסיון שלי להשפיע על ההליך ולהטותו". לכן, טען ידלין כי אין מנוס מכך שהנהלת המכללה תיתן להליך המשמעתי להתנהל ללא התערבות כזו.

מהמכללה האקדמית ספיר נמסר בתגובה כי "בעקבות תלונה בדבר הטרדה מינית שהגישה סטודנטית כנגד מרצה, ביצעה האחראית לפי החוק למניעת הטרדה מינית במכללה בדיקה מעמיקה, והגיעה למסקנה שאין די ראיות כדי לבסס טענה בדבר הטרדה מינית. יחד עם זאת סברה האחראית, שיש בסיס לטענה שהתנהגותו של המרצה אינה מתאימה לסטנדרט הנדרש והמקובל במכללת ספיר. המרצה הנידון הכחיש את כל הטענות שהועלו כנגדו. יחד עם זאת, הוא הודיע שאין הוא מעוניין יותר ללמד במכללה. לאור זאת הגיעו הצדדים להסכמה על סיום העסקתו במכללה."


(עדכון ראשון: 13:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully