וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות בעזה: הרשות הפסיקה להעביר תרופות ותחליפי חלב לרצועה

דובר משרד הבריאות של ממשלת חמאס טען כי מדובר ב"החלטה פוליטית". ראש תחום התרופות ברצועה: "פעלנו בשקט לשינוי ההחלטה, אך כבר לא נותרו תרופות". ברמאללה הכחישו: כל התרופות הזמינות בגדה מועברות לרצועה

צילום: רויטרס וסרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש

דובר משרד הבריאות של ממשלת חמאס בעזה, אשרף אל-קודרה, הכריז אתמול (שלישי) כי משרד הבריאות הפלסטינית ברמאללה הורה להפסיק את אספקת תחליפי החלב לתינוקות והתרופות לרצועה. לדבריו, נמסר לו מספקים בגדה המערבית כי מדובר ב"החלטה פוליטית".

אל-קודרה הוסיף כי ממשלת חמאס פועל מול הרשות ברמאללה על מנת להפוך את ההחלטה. עם זאת, גורמים במשרד הבריאות הפלסטיני ברמאללה הכחישו את הדברים. בשיחה עם סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", הדגישו הגורמים כי כל התרופות הזמינות בגדה נשלחות גם לעזה.

עוד בוואלה! NEWS:
הנהגה חדשה: ניצחונו של נציג העם משלים את השתלטות עזה על חמאס
הדילמה של ישראל: חשמל לראשי חמאס - או סכנת מלחמה בדרום
בדרך לחשכה הגדולה: ברשות רוצים אינתיפאדה עזתית נגד חמאס

בית חולים עזה, שפעת חזירים. רויטרס
"90% מהטיפולים לסרטן הופסקו". אנשי הצוות בבית חולים בעיר עזה/רויטרס

מוניר אל-ברש, ראש תחום התרופות במשרד הבריאות בעזה, אישר את טענותיו של אל-קודרה. הוא כינה את הצעד "מוזר ומטריד", והבהיר כי הוא מאיים "להחריף את המשבר הרפואי החמור" בעזה. לדבריו, עצירת האספקה תחריף את העומס על המערכת הרפואית בעזה, נוכח הקושי של התושבים לקבל טיפול רפואי מחוץ לרצועה.

אל-ברש הסביר כי הרשות הפלסטינית מעבירה אספקה של תרופות לעזה אחת לחודשיים, אולם כבר שלושה חודשים שלא התקבל משלוח כזה. הוא הוסיף כי בחודש האחרון גורמי משרד הבריאות בעזה "שמרו על שקט" ופעלו מול מקביליהם ברמאללה לשינוי ההחלטה, אולם כעת "כבר לא נותרו תרופות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
פלסטינים במעבר רפיח, רצועת עזה, 28 בינואר 2016. רויטרס
קושי לצאת לטיפול רפואי מחוץ לעזה. משפחות פלסטיניות ממתינות במעבר רפיח/רויטרס

הוא הגדיר זאת "עונש לאוכלוסייה כולה", והבהיר כי הרשות הפלסטינית מספקת חלק גדול מהתרופות לטיפולים מיוחדים, כמו סרטן, כשל בכבד ומחלות דם. לדברי אל-ברש, בשיחה עם סוכנות הידיעות "פלסטין היום", 90% מטיפולי הסרטן הופסקו. הוא הדגיש כי משרד הבריאות בעזה לא מסוגל לרכוש כעת תרופות בעצמו, בשל משך הזמן שיידרש להשלמת ההליכים לאישור מכרזים ולהשגת כל האישורים הביטחוניים הנדרשים – שלושה עד חמישה חודשים.

ההודעה מהיו מצטרפת להודעה שמסרה לפני כשבועיים הרשות הפלסטינית למתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי, על כך שתפסיק לאלתר לשלם על צריכת החשמל שישראל מספקת לרצועת עזה. ישראל מספקת לרצועת עזה חשמל באמצעות עשרה קווי חשמל המייצרים 125 מגה וואט – כ-30% מאספקת החשמל הנדרשת בעזה.

(עדכון ראשון: 23:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully