וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לחיזבאללה ולחמאס: איראן הפכה את תימן למעבדת ניסויים

8.5.2017 / 15:25

גורם ביטחוני בכיר אמר לוואלה! NEWS כי בישראל עוקבים בדאגה אחרי הסיוע שטהראן מעבירה למורדים החות'ים, הכוללים טילים ומל"טים מתוצרתה. החשש - הידע הטכנולוגי יעבור גם לארגונים שמאיימים על ישראל בצפון ובדרום

צילום מסך

איראן מנצלת את המלחמה בתימן והפכה אותה למעבדת ניסויים עבור טילים, רקטות ומזל"טים מתוצרתה - כך אמר לוואלה! NEWS גורם ביטחוני בכיר. בישראל עוקבים אחרי הנעשה במדינה הערבית הענייה מחשש שהידע הטכנולוגי המתקדם יעבור לידי חיזבאללה וחמאס.

מאז 2004, החות'ים השיעים מנהלים לסירוגין מאבק בממשלה המרכזית. הלחימה התפשטה עם השנים מהצפון לרחבי המדינה, והמורדים השתלטו על חלקים נרחבים מהמדינה, כולל על הבירה צנעא. בעקבות זאת, ערב הסעודית, השכנה מצפון, גיבשה במרץ 2015 קואליציה של מדינות ערביות הנלחמת בחות'ים.

עוד ידיעות בנושאי צבא וביטחון:
המפות מגוגל והמרדף במלון: אישום נגד המחבל מהטיילת בתל אביב
הנהגה חדשה: ניצחונו של נציג העם משלים את השתלטות עזה על חמאס
השיטה של שב"ס: הגנבת "טורטיות" תמורה שקט תעשייתי

המורדים החות'ים שיגרו טיל לעבר ספינה סעודית. צילום מסך
ספינה סעודית שנפגעה מסירת תופת של החות'ים/צילום מסך
לוחמים טריים בשורות המורדים החות'ים במצעד צבאי בבירת תימן, צנעא, ינואר 2017. רויטרס
שולטים על בירת תימן. החות'ים בצנעא, ינואר/רויטרס

המורדים, מצדם, הנתמכים בידי טהראן ואנשי משמרות המהפכה העבירו להם בשנים האחרונות טילים, רקטות, כלי טיס לא מאוישים ותחמושת. בנוסף לכך, קצינים מכוח קודס במשמרות המהפכה ומדריכים מחיזבאללה נמצאים על אדמת תימן, ומסייעים לח'ותים באימונים, בהכשרות בכלי נשק ובתכנון לחימה.

לדברי גורמים במערכת הביטחון, שיתוף הפעולה בין איראן, החות'ים וחיזבאללה הביא להתקפות ממוקדות על סעודיה ואף על כוחות אמריקניים במרחב, כמו שיגורי טילים לעבר כלי שיט. הגורמים הוסיפו כי בשנה האחרונה חלה תפנית כשהאיראנים החלו לייצא אל תימן מערכות נשק, טילים ורקטות שהם מפתחים ובכך הפכו את המרחב למעבדת ניסויים.

טילים בליסטיים של החות'ים, תימן מדגם קאהר M2, מרץ 2017. טוויטר, צילום מסך
טילים מדגם "קאהר M2" שבידי החות'ים/צילום מסך, טוויטר

גורם ביטחוני בכיר אמר כי "זהו ציר העברת ידע מובהק שהתחיל באיראן, עבר למשטר אסד וחיזבאללה ולאחר מכן לחמאס ולח'ותים. אין לנו ספק שהטכנולוגיה שאותה מנסים האיראנים בתימן תעבור בעתיד גם לחיזבאללה ולחמאס". לדברי גורם ביטחוני נוסף, האיראנים מנסים לנצל את הטלטלה האזורית, ובהתאם לכך בונים יכולות צבאיות עצמאיות עבור הח'ותים בתימן ומסייעים להם בהפעלתן. הגורם הדגיש כי המעקב אחר הנעשה בתימן מעיד על שיפור טכנולוגי בכמה תחומים ביכולות של איראן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully