וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפות מגוגל והמרדף במלון: אישום נגד המחבל מהטיילת בתל אביב

8.5.2017 / 12:25

עימאד אגבר, בן 18 משכם, מואשם בארבעה ניסיונות רצח בפיגוע בחודש שעבר. אחרי שרצה לבצע פיגוע בים המלח, הוא החליט להוציאו לפועל בת"א ולמד היטב את השטח. הוא הגיע לעיר עם קבוצת תיירים, עזב אותה בהזדמנות הראשונה - ואז יצא למסע דקירות

צלמים זמניים מורשים

כתב אישום הוגש היום (שני) לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד נער בן 18 משכם, שביצע את הפיגוע בטיילת בעיר בסוף החודש שעבר, שבו נפצעו באורח קל ארבעה בני אדם. עימאד אגבר מואשם בארבע עבירות של ניסיון רצח ומעשה טרור, ולפי כתב האישום, שהוגש על ידי פרקליטות מחוז תל אביב, הוא החליט "להורג יהודים בשל היותם יהודים" ורצה להפוך "לשהיד או לגיבור".

לפי כתב האישום, בדצמבר האחרון החליט אגבר לבצע פיגוע דקירה באזור ים המלח, שם סבר שימצא הרבה יהודים. הוא רכש סכין בשכם, עם להב נשלף שאורכו כ-15 ס"מ ונסע ליריחו, משם נסע במונית לכיוון ים המלח. אחרי שהנהג אמר לו כי בתקופה הזו לא צפויים להיות הרבה אנשים בחוף, חשש המחבל שיהיה קל להבחין בו והתחרט. לפי כתב האישום, הוא שב ליריחו, השליך את הסכין וחזר לביתו בשכם.

לקריאה נוספת בנושא
משפחת דוואבשה תובעת מיליונים מהמדינה: "ישראל הפקירה את ביטחוננו"
אביו של אזריה בבית הדין: "מהרגע הראשון אנחנו מקבלים איומים"

חשוד כבן 18 תושב השטחים שדקר ארבעה אזרחים באזור רחוב הירקון הרברט סמואל בת"א ופצע אותם באורח קל 23 באפריל 2017. מאצ'י הוף
אחת מזירות הפיגוע בתל אביב, בחודש שעבר/מאצ'י הוף

בחודש מרץ האחרון הוא החליט להגיע לתל אביב, שם סבר שיוכל לפגוע בכמה שיותר יהודים. לפי כתב האישום, אגבר תכנן את הפיגוע לפרטי פרטים – הוא פנה לחברה תיירות המארגנת טיולים בישראל, שבמסגרתם מקבלים פלסטינים היתרי כניסה יומיים, ולמד את האזור המיועד במפות בגוגל. בנוסף לכך, הוא השחיז ושייף מראש את אבזם חגורתו, ששימש לו תחליף לחפץ חד שהיה נחשף בבידוק הביטחוני, והצטייד בתיק ובבגדים נוחים.

ב-23 בחודש שעבר הוא נכנס לישראל עם היתר כניסה חד-יומי ובעצירה הראשונה של האוטובוס, באזור פארק הירקון, הוא עזב את הקבוצה כדי לממש את תכניתו. הוא הלך לכיוון הים, דקר אדם כבן 70 באמצעות האבזם, הכה אותו באגרופים ובבעיטות וברח. בהמשך, נכנס הנאשם ללובי של מלון "ליאונרדו ביץ'", שם לקח קאטר שהיה מונח על אחד השולחנות וחיפש קורבנות נוספים. הוא נכנס לחנות עתיקות בלובי, דקר אישה באזור צווארה וגרם לחתכים באזנה, וניסה לדקור את בעלה, שהחל במרדף אחריו.

המחבל רץ לכיוון הלובי ונתקל בעובד המלון שניסה להדפו. הוא נאשם שהכה את העובד באמצעות הקאטר בראשו, גרם לו לדימום בראשו וניסה לברוח מהמלון – זאת בזמן שהבעל חסם את הדלת המסתובבת. אגבר יצא דרכה תוך כדי ניפוץ זכוכית הדלת, ונעצר על ידי שוטרים שהמתינו מחוץ למקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully