וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר בהדסה: "במקום להילחם בסרטן - ילדינו נלחמים בליצמן"

הורי הילדים המאושפזים במחלקה ההמטואונקולוגית פתחו בקמפיין נגד שר הבריאות, על רקע התפטרות ששת הרופאים הבכירים במחלקה - וסירובו של השר לפתוח מחלקה זהה בשערי צדק. "זה גזר דין מוות לילדים שלנו, זו האמת"

צלמים זמניים מורשים

"היה לי קשה לשים את תמונת הבת שלי בקמפיין, אבל לא הייתה ברירה" - כך הסביר היום (ראשון) איהאב ביתוני, אביה של מיראל בת השנתיים, שמופיעה בקמפיין חדש של הורי הילדים המטופלים במחלקה המטואונקולוגית בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, לאור התפטרותם של שישה רופאים בכירים במחלקה. לדבריו, "שכל העולם יראה את המצב שלה, כי אני כבר לא יודע מה לעשות ולאן נלך עם הילדים שלנו".

הקמפיין שהעלו הורי הילדים, שמאחוריו עומד משרד יחסי הציבור כהן-רימון, קורא לשר הבריאות יעקב ליצמן לפתוח מחלקה המטואונקולוגית בבית החולים שערי צדק, וכן מבקש את התגייסות הציבור בתמיכה כספית למאבק ההורים. במרכז הקמפיין, נמצאת תמונה של הפעוטה מיראל, חולת סרטן שמצבה הקשה ניכר היטב בתמונה, ועליה הכיתוב "במקום להילחם בסרטן, היא צריכה להילחם בליצמן".

עוד בוואלה! NEWS
הורים לילדים חולי סרטן: "בהדסה עין כרם הורגים את הילדים בשביל כסף"
"משחקים בחיי ילדים": כנס חירום לפתרון משבר הרופאים בהדסה עין כרם
הרופאים פרשו מהדסה - הורי החולים יידרשו לשלם: "מרוויחים עלינו כסף"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"זו מודעה קשה מאוד, אבל עשינו זאת בלית ברירה". קמפיין הורי הילדים נגד ליצמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

שלמה בן דור, ממובילי המאבק, הוסיף כי "המודעה שפרסמנו הייתה קשה מאוד, עשינו את זה בלית ברירה, אבל זוהי גם האמת". לדברי בן דור, שבנו נחוניה טופל במחלקה לאחר שאובחן עם לוקמיה, "אם לא יהיה לילדים שלנו פתרון, זה גזר דין מוות עבורם. הם ימותו, ילדים ללא רופאים זה הסוף".

"זה שאומרים שיש רשימת המתנה של רופאים חדשים למחלקה, זה הכל ספינים של רוטשטיין", הוסיף בן דור, בהתייחסות לפרופ' זאב רוטשטיין, מנכ"ל הדסה. "זה מצב בלתי-נסבל", הבהיר. "משפחות יצטרכו לעקור לעיר אחרת כי שם יש בית חולים?".

הוא הסביר כי "הורים עם ילדים במצב כזה חייבים להיות צמודים לבית החולים. המערכת החיסונית של הילד שלך ברצפה, כל דבר כזה מסכן חיים". לדבריו, "חגים, שבתות, אמצע הלילה - על כל דבר קטן אתה רץ לבית החולים. במשך שמונה חודשים לא זזנו משם".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

"מירב המאמצים בשכנוע הרופאים לחזור בהם"

במקביל למחאת ההורים, הודיע שר הבריאות ליצמן כי הוא מסרב לדרישתם לפתוח מחלקה המטואונקולוגית בבית החולים שערי צדק, גם הוא בירושלים, שאליו יעברו ששת הרופאים שהתפטרו. "האפשרות נבחנה על ידי גורמי המקצוע במשרד הבריאות ונמצאה חסרת הצדקה", נמסר בהודעת המשרד.

"זה לא יוכל להיות הפתרון לילדים המטופלים כעת בהדסה", הובהר בהודעה. "האופציה הטובה ביותר להבטיח את רצף הטיפול בהם הייתה ונשארה ביטול מכתבי ההתפטרות - וכניסה לתהליך גישור בראשות עו"ד קובי אמסלם, בהתאם להצעת שר הבריאות". עוד נמסר כי "משרד הבריאות ימשיך לסייע לילדים ולבני משפחותיהם בכל האמצעים העומדים לרשותו".

בעוד כחודש תיכנס לתוקף התפטרות הרופאים, ולמעט מנהל המחלקה, פרופ' מיקי וינטרוב, טרם נמצאו מחליפים ליתר חמשת הרופאים הבכירים. בכיר בהנהלת בית החולים אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי ישנן מספר אפשרויות שעומדות על הפרק, אולם מירב המאמצים כעת מושקעים בשכנוע הרופאים לחזור בהם מהתפטרותם.

מנגד, בקרב הרופאים בבית החולים נטען כי היעדר שיבוצם בבתי חולים אחרים בארץ, ודחיית האפשרות לפתוח מחלקה חדשה, הם ניסיון גס להפעלת לחצים על הרופאים הממתפטרים, כך שיאלצו לחזור בהם מפרישתם בלית ברירה. פעולותיהם של הורי הילדים, שהפכו לקורבן במשבר שנוצר, כלל גם ניסיון בתחילת אפריל להפוך למגשרים בין הצדדים, באמצעות עורך דינם אליעד שרגא. למהלך זה הסכימו בכתב הרופאים המתפטרים, ואולם משרד הבריאות חזר בו - פחות מיממה לאחר שהסכים למתווה.

הפגנת הורים בעקבות סגירת המחלקה האונקולוגית בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, 4 במאי 2017. ישראל הדרי, מערכת וואלה! NEWS
מחאת הורי הילדים על עזיבת הרופאים הבכירים בהדסה, בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, ישראל הדרי

הרעיון לפתוח מחלקה המטואונקולוגית בבית החולים שערי צדק נולד עוד קודם לכן, בתחילת השנה, כאשר הרופאים עצמם ניסו למצוא פתרון אחרון למשבר האמון שנוצר בינם לבין מנכ"ל הדסה רוטשטיין, בטרם יפנו לפתרון ההתפטרות. הם פנו אז לפרופ' יונתן הלוי מנהל בית החולים שערי צדק - הידוע ביריבותו עם הדסה - ועניינו אותו במהלך.

פתרון זה אמור היה להיטיב עם כל הצדדים, ובעיקר עם הילדים המטופלים, אשר ברובם הם תושבי הבירה וסביבתה. מצדו של פרופסור הלוי לא נרשמה התנגדות. הרופאים יידעו את שר הבריאות ומנכ"ל משרדו על ההליך שנרקם, ובמקביל גם מנכ"ל הדסה התוודע לרעיון ונעמד על רגליו האחוריות, מה שהוביל לפסילת המהלך בידי שר הבריאות עוד בטרם קרם עור וגידים.

שר הבריאות יעקב ליצמן בישיבת הממשלה היום 3 במאי 2017. אמיל סלמן, מערכת וואלה! NEWS
ההורים טוענים שסירב לכל ניסיון להשבת הרופאים, מבלי לנמק. ליצמן/מערכת וואלה! NEWS, אמיל סלמן

"עד היום שר הבריאות טמן ראשו בחול ולא נתן תשובה רצינית", אמר בן דור על תגובת סירוב משרד הבריאות לפתיחת המחלקה. "גם כשהצעו גישור וכולם הסכימו, ליצמן פתאום אומר 'לא', מבלי לנמק. הם אומרים 'אנחנו דואגים לילדים', אבל זה לא נכון. המצב קטסטרופלי, לנו זה לא משנה איפה יטפלו בילדים, אבל חשוב לנו מי יטפל. כשאתה מוצא רופא אנושי, שהילד שלך מרגיש בטוח אצלו - איזה הורה יוותר על רופא כזה, כשמדובר במחלה ארורה שחלק מהילדים לא יוצאים ממנה בכלל? אז יצאנו למלחמה על הילדים שלנו, ואנחנו לא נוותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully