וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים לילדים חולי סרטן: "בהדסה עין כרם הורגים את הילדים בשביל כסף"

עשרות הורים לילדים שמטופלים במחלקה ההמטו-אונקולוגיה, שרופאיה התפטרו וטרם נמצאו להם מחליפים, הפגינו אתמול מול בית החולים. לטענתם, במוסד הרפואי "מוכרים את הילדים בשביל כסף מתיירות מרפא". שלושה מתחמים נוספים מהמחלקה התפטרו בשבוע האחרון

עריכה: שניר דבוש

בעוד חודש תמומש התפטרותם של ששת רופאי המחלקה ההמטו-אונקולוגית בבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים – אך מלבד המנהל פרופ' מיקי וינטראוב, עדיין לא מונו להם מחליפים. לצד זאת, שני מתמחים במחלקה הודיעו אתמול (רביעי) על התפטרותם והצטרפו למתמחה נוספת שהודיעה על עזיבתה בשבוע שעבר.

עשרות הורי ילדים המטופלים במחלקה הפגינו אתמול מול בית החולים בקריאות נגד המנכ"ל, פרופ' זאב רוטשטיין, ושר הבריאות יעקב ליצמן. "אל תהרגו את הילדים שלנו תמורת בצע כסף", אמרו. בשבוע שעבר הם הגישו מסמך שאילתות לראש הממשלה בנימין נתניהו, ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ולליצמן, וטענו כי המניע מאחורי המשבר הוא ניסיון ההבראה של בית החולים, שנמצא בגירעונות כבדים, על חשבון ילדים. "למשרד הבריאות אין כל תכנית אופרטיבית או פתרון לבעיה החמורה".

לקריאה נוספת:
"משחקים בחיי ילדים": כנס חירום לפתרון משבר הרופאים בהדסה עין כרם
הרופאים פרשו מהדסה - הורי החולים יידרשו לשלם: "מרוויחים עלינו כסף"
פרסום ראשון: התנאים המשופרים שהוצעו לרופאי הדסה בטרם ההתפטרות

בית החולים הדסה עין כרם, מאי 2012. עומר מירון
"למשרד הבריאות אין פתרון". הדסה עין כרם/עומר מירון

לדברי גורמים בבית החולים, ההנהלה עדיין מנסה לשכנע את הצוות להישאר בתפקידו, אולם זו טוענת כי ההתפטרות הייתה ידועה מראש. "מדובר במהלך מוכר וידוע, עליו הודיע מנהל המחלקה לשעבר כבר ב-2016 ולא נפל כרעם ביום בהיר", נמסר. "המהלך תוזמן היטב ומטרתו להפעיל לחץ. אין בהתפטרות המתמחים כדי להשפיע על פעילות המחלקה. צר לנו שהם נסחפו אחר המנהל והרופאים הבכירים, ולא נתנו הזדמנות למחליפו".

"נודע למרשינו כי 45% ממושתלי מח העצם בשנת 2016 בבית החולים הדסה הם תיירי מרפא ממזרח אירופה, כאשר מאז ועד היום החליטה הנהלת בית החולים להגדיל באופן קיצוני את מספר ההשתלות מסוג זה וזאת מטעמים כספיים בלבד וללא הגדלה כלשהי של כמות הצוות המטפל, המצוי ממילא בתת תקינה מסוכנת" נכתב במסמך. "למרבה הצער, משרד הבריאות גיבה החלטה זו תוך ידיעה מלאה של כל הסיכונים הנוגעים בדבר, והתעלמות מוחלטת מהם".

עוד טענו ההורים כי החלטת ההנהלה להשתיל ילדים במחלקת מבוגרים - החלטה שעומדת בלב המשבר הנוכחי - נעשתה על מנת לאפשר גידול בקליטת תיירי מרפא "וזאת על אף שידוע היטב כי גם היום אין בארץ מספיק מומחים בהמטו-אונקולוגיה ילדים, ולמרות העובדה הבלתי ניתנת לערעור כי משתילי המבוגרים אינם מוכשרים לטפל בילדים. והכול, שוב, מטעמי בצע כסף".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
הפגנת הורים בעקבות סגירת המחלקה האונקולוגית בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, 4 במאי 2017. ישראל הדרי, מערכת וואלה! NEWS
"הכול מטעמי כסף". הפגנת ההורים מול בית החולים הדסה עין כרם, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, ישראל הדרי
הפגנת הורים בעקבות סגירת המחלקה האונקולוגית בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, 4 במאי 2017. ישראל הדרי, מערכת וואלה! NEWS
"עצימת עיניים במשך שנים". ההורים מפגינים מול הדסה עין כרם, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, ישראל הדרי

בהמשך מאשימים כותבי המסמך את משרד הבריאות ב"עצימת עיניים במשך שנים" על שידע כי השתלות מח עצם לילדים שנעשו במחלקת המבוגרים הראו כושר שרידות והצלחה נמוכים משמעותית מההשתלות המתבצעות במחלקת הילדים. "האם ייתכן שמערכת הבריאות בישראל נתנה הסכמתה בשתיקה לכך שילדי תיירות המרפא יושתלו בהשתלות ניסיוניות, על אף שידעה היטב כי אין סיכוי להשתלות אלה וזאת אך ורק כדי להעשיר את קופת החולים?", נכתב.

הכותבים מציינים גם כי זה שנים שהמחלקה אינה עומדת בסטנדרט הבינלאומי של יחס רופא-מטופל. אם בעולם התקינה עומדת על יחס של אונקולוג אחד עבור כל 15 חולים חדשים, הרי שבהדסה יחס זה עומד על אונקולוג אחד בלבד על 26 חולים חדשים. מדובר בחריגה של 75% מהסטנדרט הנדרש, דבר המביא לעומס קיצוני על הרופאים עד כדי קריסת המחלקה ולפגיעה קשה באיכות הטיפול הרפואי לילדים. כל זאת, טוענים ההורים, כשחצי מהמיטות מיועדות לחולים שאינם אזרחים או תושבי ישראל.

אב של ילדה מטופלת במחלקה: "למשרד הבריאות לא אכפת"

לדברי אורי יקיר, אב לעדי, בת 4, המטופלת במחלקה, הם חסרי אונים מול מערכת אטומה. "בהתחלה חשבנו שזה אגו בין הרופאים לרוטשטיין, אבל אחרי שירדנו לשורש העניין, התברר משהו הרבה יותר מושחת - מוכרים את הילדים שלנו בשביל תיירות מרפא, כיוון שזה מכניס המון כסף להדסה. אנחנו מבינים שיש עוד חודש ולאף אחד לא אכפת, גם לא למשרד הבריאות".

כמו רוב ההורים, גם יקיר מתכנן לעבור לבית חולים אחר בסוף החודש, אם לא ימצא פתרון. "הבעיה היא מעבר לטרטור ולנסיעות, כי אין עוד מחלקה בירושלים; הבעיה היא שלא יהיה לנו את הרופאים הבלתי רגילים האלו. בשלושת החודשים שאנחנו מטופלים שם, מירה הייתה כמו אמא שנייה לעדי, היא נתנה לה תחושה של ביטחון ושיש במי להיאחז אפילו רק במבטים שלה. עדי בוכה שהיא לא מוכנה לעזוב את הרופאה שלה".

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "שר הבריאות מנהל את המשבר באופן אישי וצמוד יחד עם מנכ"ל המשרד וההנהלה הבכירה ונמצאים בקשר עם בית החולים, ההורים וכל הגורמים על מנת להעניק לילדים החולים את הטיפול הטוב ביותר".

מבית חולים הדסה טרם נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully