וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרופאים פרשו מהדסה - הורי החולים יידרשו לשלם: "מרוויחים עלינו כסף"

הורים לילדים חולי סרטן שרוצים לעבור לטיפול במחלקה אחרת, בשל התפטרות הרופאים המתפטרים מהמחלה ההמטו-אונקולוגית בעין כרם, מתבקשים לשלם על העברת התיקים הרפואיים. "לא סופרים את הילדים", אמרה אחת האימהות. משרד הבריאות: "נסייע לכל הורה". האזינו להקלטה

עריכה: שניר דבוש

הורי הילדים המאושפזים במחלקה ההמטו-אונקולוגית בבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים גילו שאם ירצו ללכת בעקבות הרופאים שליוו אותם והתפטרו בשבוע שעבר, הם ייאלצו לשלם לא מעט, מאחר שהעתקת התיקים הרפואיים של הילדים גוררת איתה תשלום גבוה. "חלק מההורים ביקשו השבוע להוציא את התיקים וזה מה שאמרו להם, שזה עולה כסף. כל דף עולה כסף, ומדובר במאות דפים, הרי הילדים שלנו באים ויוצאים מהמחלקה במשך שנים", אמרה ע', אם לחולת סרטן בת עשר שעברה בשנת 2008 ניתוח להסרת גידול בכליה, ומאז עברה סדרת טיפולים והקרנות ונמצאת במעקב תדיר במחלקה.

"זו לא מחלה של אשפוז והביתה. להיות ילד אונקולוגי פירושו שכל דלקת באוזניים או בדרכי השתן מסתיימת אצל אונקולוג. הצוות המופלא של המחלקה זמין לנו ומקבל אותנו בכל שעה ביממה, אנחנו מגיעים המון למחלקה", הוסיפה. לדבריה, "גם המחירים שמסרו לנו בכלל לא אחידים. תלוי מתי אתה מתקשר למחלקה, כל אחד מההורים קיבל מחיר אחר. אני חושבת שזאת חוצפה שהם מנסים לעשות עלינו קופה בסיפור הזה. בית החולים צריך לתת לנו לעבור בחינם, הסיטואציה הזאת נכפתה עלינו, אנחנו נקלענו לצרה הזאת באמצע כל הסערה והם חייבים לשחרר לנו את התיקים, זה יעלה לנו הון. אחד ההורים חישב ועלות כל התיק הרפואי של הבן שלו מגיע ל-2,000 שקל ומעלה. זה הון. אם נצטרך לגייס את הציבור כדי להוציא את התיקים שלנו משם, כך נעשה".

עוד בנושא:
המשבר בהדסה: חרף מינוי המגשר - מנהל המחלקה האונקולוגית לילדים יעזוב
ליצמן מינה בכיר לשעבר באוצר לגשר במשבר בבית החולים הדסה
פרסום ראשון: התנאים המשופרים שהוצעו לרופאי הדסה בטרם ההתפטרות

ילד מחובר לאינפוזיה. ShutterStock
חברי הצוות התפטרו בזה אחר זה בשל מחלוקת מקצועית/ShutterStock

חברי הצוות התפטרו בזה אחר זה מבית החולים לפני כשבוע. זאת, בשל חוסר הסכמה בין הצדדים על ההחלטה שקיבל מנכ"ל בית החולים, פרופ' רוטשטיין, שלפיה יבוצעו השתלות בילדים מהמחלקה האונקולוגית במחלקה למבוגרים.

כל באי המחלקה ההמטו-אונקולוגית, ובפרט הילדים החולים שנלחמים על חייהם בחדרי המחלקה והוריהם, עברו שבוע מטלטל. בתחילת השבוע הוטלה הפצצה על שולחנו של פרופ' רוטשטיין, מנכ"ל הדסה, בדמות שישה מכתבי התפטרות של הצוות הרפואי הבכיר והמוערך של המחלקה. לדברי הרופאים, ההחלטה שנלקחה מסכנת באופן ישיר את ילדי המחלקה, ומהווה פשרה מקצועית שלה הם מתנגדים בתוקף. על כן, הודיעו, הם נמצאים במשבר אמון שלא ניתן לגישור ויאלצו לעזוב את תפקידם החל מראשית חודש יוני הקרוב.

יממה לאחר מכן ישבו כל הצדדים, כולל ההורים והילדים, סביב שולחן ועדת הבריאות במהלך דיון חירום בנושא. הדיון הגיע למבוי סתום לאחר שהרופאים סירבו להצעת הגישור של שר הבריאות ליצמן. פחות מיממה לאחר מכן הוטלה פצצה נוספת, כאשר פרופ' רוטשטיין הודיע למנהל המחלקה העוזב, פרופ' מיקי וינטרוב, כי נמצא לו מחליף וכי הוא מקבל את התפטרותו. ההורים ההמומים זעמו וקבוצות התמיכה שהקימו למען הרופאים בחודשים האחרונים נשטפו בתגובות קשות ומאשימות. חודשיים קודם לכן פנה צוות המחלקה, היחידה בעיר כולה, לבית החולים שערי צדק והציע להעביר את המחלקה בשלמותה לשם. הצוות סורב על ידי משרד הבריאות וההצעה ירדה לטמיון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
בית החולים הדסה עין כרם, מאי 2012. עומר מירון
המחלקה ההמטו-אונקולוגית היחידה בעיר. הדסה עין כרם/עומר מירון

מנכ"ל בית החולים פרופ' רוטשטיין דיווח בתחילת המשבר כי במחלקה מאושפזים 30 ילדים, מתוכם עשרה מושתלי מח עצם, אולם לדברי האם ע' המספרים גבוהים בהרבה. "אנחנו קבוצה מאוד מגובשת של ההורים, ומדובר ב-300 ילדים. פרופ' רוטשטיין לא סופר את הילדים שמגיעים לקבל טיפול גם אחת לשבוע, כך שאם כולם יעברו מחלקה מדובר בהרבה מאד כסף שהם מבקשים מכולנו, לא מספיק שאנחנו צריכים להיטרטר, הם גם מנסים להרוויח עלינו כסף", אמרה באכזבה. "הייתי שמחה לראות שאכפת להם, שרוטשטיין יבוא למחלקה וייפגש אתנו, בלי טלוויזיות וכל המסביב וידבר איתנו בצורה יפה וישירה", הוסיפה.

"הרי אלה הילדים שלנו. הוא לא מסתכל עלינו בכלל ואין שום אמפתיה מכיוונו. ההנהלה מדברת עלינו מעל לראש. גם ליצמן לא נפגש איתנו למרות שביקשנו. התסכול האמיתי הוא שגם אם אני רוצה להעביר אותה, פשוט אין לי לאן", אמרה ע'.

זאב רוטשטיין לשעבר מנהל בית חולים הדסה מתראיים ליעקב אילון בתוכנית וואלה! TALK. ראובן קסטרו
הודיע למנהל המחלקה כי נמצא לו מחליף. פרופ' רוטשטיין/ראובן קסטרו

מבית החולים הדסה נמסר: "על פי חוק זכויות החולה, כל מטופל זכאי לקבל העתק מלא של תיקו הרפואי, בתשלום אשר תעריפו נקבע אך ורק על ידי משרד הבריאות. הדסה, כמו כל בתי החולים בארץ, פועלת לפי נהלי משרד הבריאות בעניין זה, ובכל מקרה כל מטופל או הורה למטופל אשר טוען לגביית סכום מופרז, מוזמן לפנות אלינו לבדיקה מידית של המקרה".

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה כי "אכן התשלום הוא בהתאם לתעריפון המפורסם על ידי המשרד. השר ומשרדו נמצאים בקשר שוטף עם הנהלת בית החולים כדי להבטיח שכל הצעדים הנדרשים להבטחת איכות ורציפות הטיפול מתבצעים בילדים. המשרד יסייע לכל הורה, לרבות עניין עלויות המעבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully