וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם התגברות המחאה: פוטין קרא לחקור הטענות לעינוי הומואים בצ'צ'ניה

רומן רייב

6.5.2017 / 0:15

נשיא רוסיה הסכים להצעת נציבת זכויות האדם במדינה לחקור את הדיווחים לפיהם גברים נעצרו, עונו ונרצחו עקב נטייתם המינית ברפובליקה המוסלמית. מנגד, שגרירות רוסיה בישראל הגיבה למחאה בנושא והכחישה את הטענות: "אלו שקרים"

צילום: האגודה למען הלהט"ב בישראל, עריכה: יוסי אלטר

בעקבות פרסום העדויות ממחנות המעצר המיועדים להומואים בצ'צ'ניה שבדרום רוסיה, ועם התגברות המחאה נגד שתיקת מוסקבה בנושא, הופיעו אתמול (שישי) מסרים סותרים בנוגע לחקירת הדיווחים על עינוי ורציחת גברים עקב נטייתם המינית ברפובליקה המוסלמית. נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר לנציבת זכויות האדם הרוסי כי יפנה לרשויות האכיפה על מנת לפתוח בחקירת הדיווחים, ומנגד, שגרירות רוסיה בישראל פרסמה הצהרה המכחישה את האירועים בעקבות הפגנת מאות בני אדם מולה.

נציבת זכויות האדם טטיאנה מוסקלקובה ביקשה מפוטין להביע תמיכה בבקשתה להקים ועדת חקירה בנושא עינוי ההומואים בצ'צ'ניה. הוא הסכים להצעתה וקרא "לחקור את המידע הידוע היטב, או השמועות" על המתרחש בצ'צ'ניה "לאנשים בעלי נטייה מינית לא רגילה". הדיווחים על ההתעללות בהומואים בצ'צ'ניה הופיעו לראשונה באפריל בעיתון "נובייה גאזטה", ולפיהם כמאה גברים נעצרו ועונו בעקבות נטייתם המינית. שלושה מתוכם ככל הנראה נרצחו.

עוד בנושא:
צ'צ'ניה במלחמת חורמה נגד הומואים: "גברים נשלחים למחנות ריכוז"
מכות חשמל ועינויים: עדויות ממחנות הריכוז של ההומואים בצ'צ'ניה

הפגנה נגד מחנות הריכוז להומואים בצ'צ'ניה, תל אביב, 5 במאי 2017. איילת רז, מערכת וואלה! NEWS
ההפגנה מול שגרירות רוסיה בתל אביב, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, איילת רז

מול קריאתו של פוטין לחקור את הטענות, הגיבה היום שגרירות רוסיה בישראל לקיומה של הפגנה בהשתתפות 700 פעילי להט"ב ואנשי תנועות נוער. "גופים ממלכתיים מוסמכים של הפדרציה הרוסית בשיתוף פעולה עם שלטונות הרפובליקה הצ'צ'נית בדקו את הטענות ששימשו תירוץ לפתיחת מסע תעמולה נגד רוסיה ברחבי העולם, כולל בישראל", נכתב בהודעת השגרירות. "מתוצאות הבדיקה עולה כי הכתבות יצאו לאור לאחר שבחודש מרץ 2017 רשויות מקומיות בכמה מחוזות צפון קווקזיים של רוסיה דחו בקשות לקיים עצרות של נציגי הקהילה הלהט"בית. הסיבה היא מחאות של נציגי החברה האזרחית ותושבי אותם מחוזות שרובם מוסלמים ונאמני ערכים מסורתיים".

בהצהרה נכתב בנוסף כי המידע בכתבות שפרסמה העיתונאית אילנה מילשינה ב"נוביה גאזטה" קיים מידע "שאינו תואם את המציאות". "בבניין, אשר בעבר היה שייך לממשל צבאי ונקרא בכתבות 'בית כלא סודי', נמצא מחסן ובשטח הסמוך ממוקם חניון", נכתב בהצהרה בתגובה לטענה לפיה קיים במקום מחנה מעצר. "אין שום קורבן של רדיפות, איומים או אלימות. לא גופי אכיפת החוק ולא המועצה לזכויות האדם של נשיא הרפובליקה הצ'צ'נית קיבלו תלונות בהקשר זה. יתרה מזו, המועצה לזכויות האדם ערכה בדיקה משלה ולא מצאה אפילו ראיות עקיפות להאשמות כאלה".

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM
בניין הרוס בגרוזני שבצ'צ'ניה, 2005. AP
"גם ראש קהילת הלהט"ב ברוסיה דחה את הטענות". גרוזני, בירת צ'צ'ניה/AP

עוד נטען בהודעת השגרירות כי הדיווחים גרמו לתהודה בחברה הצ'צ'נית, וכי במסגד המרכזי "לב צ'צ'ניה" התקיים כנס שהוכיח את שקריות הטענות. לטענת השגרירות, גם ראש קהילת הלהט"ב ברוסיה, ניקולאי אלקסייב, דחה את הטענות. "הוא מתח ביקורת נוקבת על העיתונאית והאשים אותה בפתיחת מסע תעמולה נגד צ'צ'ניה באמצעות פרסום של מידע שקרי בעליל", נכתב. עוד הוסיפה השגרירות כי "אנו מבקשים לציין כי למערכת הממלכתית של רוסיה אופי דמוקרטי, וקוראים להסתמך על נתונים אובייקטיבים ואמינים ולא על שמועות וספקולציות לצורך ניתוח ההתפתחויות הפוליטיות במדינה שלנו".

(עדכון ראשון: 22:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully