וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח ברוסיה: הרשויות בצ'צ'ניה מוציאות להורג הומואים

עיתון אופוזיציה דיווח כי בימים האחרונים נעצרו ברפובליקה המוסלמית מאה גברים הומואים, ולפחות שלושה מהם נרצחו. דוברו של מנהיג צ'צ'ניה, המקורב לפוטין, הכחיש: "אין כאן בכלל אנשים כאלו"

עריכה: שניר דבוש

הרשויות בצ'צ'ניה עוצרות ומוציאות להורג הומואים – כך דיווח אתמול (ראשון) העיתון הרוסי נוביה גזטה המזוהה עם האופוזיציה. לפי הדיווח, שהתבסס על כמה גורמים אנונימיים, יותר ממאה הומואים נעצרו ברפובליקה האוטונומית בימים האחרונים ושלושה מהם נרצחו. דוברו של המנהיג רמזן קדירוב הכחיש זאת ואמר כי אין בכלל הומואים בשטחה של צ'צ'ניה המוסלמית.

בעיתון דווח כי המידע על המעצרים של אותם גברים, בני 16 עד 50, אושר על ידי משרד הפנים, שירות הביטחון הפדרלי וגורמים בתביעה, כמו גם על ידי פעילים בקהילה הגאה. פעילת זכויות האדם הצ'צנית חדה סרטובה, חברת המועצה הנשיאותית לזכויות אדם, סיפרה לתחנת הרדיו הממלכתית שהמשטרה ומערכת המשפט בצ'צ'ניה מתייחסות בהבנה למעשי רצח של הומואים בידי קרוביהם.

גל המעצרים והרציחות החל לפי הדיווח לאחר שהארגון "GayRussia.ru" ביקש אישורים לקיים מצעדי גאווה בארבע ערים שונות ברחבי צפון הקווקז המוסלמי, שבה שוכנת גם צ'צ'ניה. הארגון, שבסיסו במוסקבה, לא התמקד באזורים מוסלמיים ופעל כדי לאסוף את הדחיות הצפויות על מנת להגישם לבית הדין האירופי לזכויות אדם כראיה לפגיעה בזכויות חברי קהילת הלהט"ב ברוסיה.

לקריאה נוספת על צ'צ'ניה
הקשר הצ'צ'ני: הכר הפורה לגיוס פעילי דאעש במרכז אסיה
"כוחות צ'צ'ניים פועלים בסוריה ומסמנים מטרות לחיל האוויר הרוסי"

נשיא צ'צ'ניה רמזן קדירוב. AP
קיבל סמכויות נרחבות מפוטין. קדירוב/AP

הארגון ביקש אישור לקיים מצעד גאווה במחוז מוסלמי אחר בדרום רוסיה, קברדינו-בלקריה, ולאחר שהוא נדחה, החלו הרשויות בצ'צ'ניה לפעול. לפי הדיווח בעיתון האופוזיציה, הרשויות ניסו לחשוף הומואים בארון דרך התחזות לגברים ברשתות החברתיות שניסו לפתות אותם ולהיפגש עמם. "אף אחד מהם לא היה מחוץ לארון, כמובן, מאחר שבקווקז, זה שווה ערך לעונש מוות", נכתב.

הדיכוי בצ'צ'ניה דומה לפעולות שנוקט הקרמלין נגד האופוזיציה ופעילים של ארגונים לא-ממשלתיים בכל רחבי המדינה. אחרי שתי מלחמות עקובות מדם בין השלטון המרכזי במוסקבה לבין בדלנים אסלאמיים בצ'צ'ניה, הנשיא ולדימיר פוטין העניק סמכויות נרחבות למנהיגים המקומיים בקווקז בתמורה לדיכוי אלו המבקשים להתנתק מרוסיה ולהקים מדינות הלכה אסלאמיות.

דוברו של קדירוב, תומך נלהב של פוטין, אמר כי הדיווח מלא "בשקרים ובדיסאינפורמציה". לדבריו, "אי אפשר לעצור אנשים שלא קיימים ברפובליקה. אילו הם היו קיימים, רשויות אכיפת החוק לא היו צריכות לדאוג מהם, מאחר שקרוביהם היו שולחים אותם למקום שממנו הם לעולם לא היו יכולים לחזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully