וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות הפגינו בת"א נגד רדיפת ההומואים בצ'צ'ניה: "אחינו נרצחים"

5.5.2017 / 17:30

כ-700 בני אדם הגיעו להפגנה שאורגנה ברקע העדויות על התעללות בגברים במחנות מעצר מיוחדים ברפובליקה המוסלמית שבדרום רוסיה. "ממשלת רוסיה בוחרת לעצום עיניים, לא נשתוק בזמן שמתבשל פה רצח שיטתי"

צילום: האגודה למען הלהט"ב בישראל, עריכה: יוסי אלטר

כ-700 איש הפגינו היום (שישי) מול שגרירות רוסיה בתל אביב ברקע העדויות על התעללות בהומואים במחנות מעצר מיוחדים ברפובליקת צ'צ'ניה שבדרום רוסיה. ההפגנה אורגנה על ידי האגודה למען הלהט"ב בישראל והשתתפו בה גם נציגי ארגונים נוספים ותנועת הנוער העובד והלומד. ח"כ זהבה גלאון ותמר זנדברג (מרצ) ויו"ר ועידת מרצ אורי זכי הגיעו למקום. הפגנות דומות התקיימו באותה השעה במקומות נוספים בעולם.

"בשבועות האחרונים מדווח כי בצ'צ'ניה מתבשל רצח שיטתי שנועד 'למחוק' את אוכלוסיית הלהט"בים עד חג הרמדאן", נכתב באירוע שפורסם בפייסבוק לקראת ההפגנה. "מאות גברים להט"בים ונשים טרנסיות נחטפים, מוחזקים במחנה ריכוז, עוברים עינויים נוראיים ונרצחים. ממשלת רוסיה בוחרת לעצום עיניים ומאפשרת לרצח להימשך. לא נשתוק בזמן שאחיותינו ואחינו נרצחים".

עוד בוואלה! NEWS
מאות הפגינו בת"א נגד רדיפת ההומואים בצ'צ'ניה: "רצח שיטתי"
רגע האמת: רבע מבעלי זכות הבחירה בצרפת יימנעו מהצבעה
גיבור המורדים ואימת השריון של אסד קרא תיגר על אל-קאעדה - ונעלם

הפגנה נגד מחנות הריכוז להומואים בצ'צ'ניה, תל אביב, 5 במאי 2017. איילת רז, מערכת וואלה! NEWS
"העדויות מהדהדות בצורה מצמררת". ההפגנה ברחוב הירקון בתל אביב, היום/מערכת וואלה! NEWS, איילת רז

"ברגע שיצאו הפרסומים הראשונים, קיימנו ישיבת חירום של פעלים ופעילות מכל הארגונים ומהקהילה הגאה בכלל. החלטנו שאנחנו לא יכולים לשתוק", אמרה חן אריאלי, יו"ר האגודה למען הלהט"ב. "הזירה הלהט"בית בישראל הייתה הראשונה להגיב. הבנו את האחריות שלנו כעם. העדויות מהדהדות את הסיפור שלנו כעם בצורה מאוד מצמררת".

אריאלי סיפרה כי ארגונו ניסה ליצור קשר עם פעילים להט"בים בצ'צ'ניה ובמוסקבה, זאת על מנת לוודא שכל תנועה שתיעשה תהיה מתואמת עם רצונותיהם. "דיברנו גם עם הנציגות במוסקבה ובסנט פטרסבורג, שמפעילים קו חירום שעוזר לכל מי ששורד ונמלט", אמרה. "הבנו מהם מה הם צריכים – אחד הדברים העיקריים שהם צריכים זה להעלות את הנושא לסדר היום הציבורי. מי שמצליח לשרוד ובורח, גם במוסקבה הוא לא בטוח. היו צריכים עזרה בתרומות כדי להוציא את מבקשי המקלט. אפילו מי שמפעילים את קווי הסיוע גם הם בסכנת החיים. המצב נורא רגיש".

אריאלי הסבירה כי כעת נעשים ניסיונות להניע ועדת חקירה בינלאומית במסגרת האו"ם. "הקהילה הגאה מרושתת היטב בעולם, הפעילו קשרים עם הרבה ארגונים של זכויות אדם ועם נציגויות באו"ם", הסביר. "הוצאנו אתמול מכתב לנתניהו שיוציא הודעת גינוי. בינתיים ישראל עוד לא גינתה".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
הפגנה נגד מחנות הריכוז להומואים בצ'צ'ניה, תל אביב, 5 במאי 2017. איילת רז, מערכת וואלה! NEWS
שולחים מסר של תמיכה לפעילים להט"בים ברוסיה. ההפגנה בתל אביב, היום/מערכת וואלה! NEWS, איילת רז

ריטה פטרנקו, פעילה בקהילה הלהט"בית דוברת הרוסית בישראל סיפרה כי מטרת ההפגנה הייתה בראש ובראשונה להעלות מודעות למתרחש בצ'צ'ניה גם בארץ. מטרה נוספת הייתה להעביר מסר של תמיכה לפעילים ברוסיה. "זה היה מאוד מרגש לראות כל כך הרבה אנשים שרצו להגיע ולתמוך ולהפסיק את הזוועות האלה", אמרה. "קשה לדרוש מפוטין וקדירוב (נשיא הרפובליקה של צ'צ'ניה - ע"מ), אבל עדיין כשהם רואים עם אחר במדינה אחרת לא שותק ויודע, אני חושבת שלפחות זה יכול למנוע התפתחות של התופעה בכל רוסיה. רמת ההומופוביה מאוד גבוהה בכל רוסיה".

"אנחנו כעם יהודי מכירים טוב מאוד את הסיפור של שואה, אנחנו מכירים את השתיקה הזאת של כל העולם. בגלל זה זה מאוד קרוב אלינו", הוסיפה. "ככל שיותר אנשים יודעים על זה, כולם מנסים להשתיק ולהסתיר את זה, להגיד שלא קורה כלום. כל אחד בדרך שלו, אפשר להפגין, לשתף, לספר, לתרום כסף. כל אחד צריך פשוט לדעת ולדבר. זה באמת יכול לעזור".

דיווחים על רדיפת ההומואים בצ'צ'ניה החלו להופיע בחודש שעבר, אז סיפרו פעילי זכויות אדם כי הם נשלחים למעין מחנות מעצר שבהם הם עוברים עינויים וסופגים אלימות קשה. עיתון אופוזיציה ברוסיה אף דיווח כי הרשויות ברפובליקה המוסלמית האוטונומית עצרו כמאה הומואים והוציאו להורג שלושה מהם. בצ'צ'ניה הכחישו את הדיווח המקורי, בטענה שכלל אין הומואים בשטחה של הרפובליקה שבצפון הקווקז.

הפגנה נגד מחנות הריכוז להומואים בצ'צ'ניה, תל אביב, 5 במאי 2017. איילת רז, מערכת וואלה! NEWS
ההפגנה מול שגרירות רוסיה, היום/מערכת וואלה! NEWS, איילת רז
הפגנה נגד מחנות הריכוז להומואים בצ'צ'ניה, תל אביב, 5 במאי 2017. איילת רז, מערכת וואלה! NEWS
ההפגנה בתל אביב/מערכת וואלה! NEWS, איילת רז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully