וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיבור המורדים ואימת השריון של אסד קרא תיגר על אל-קאעדה - ונעלם

6.5.2017 / 0:15

אבו טאו זכה בכינויו אחרי שהשמיד עשרות טנקים ומשוריינים של המשטר באמצעות טיל הנ"ט האמריקני טאו, אך נאבק בהשתלטות הארגון הקיצוני על המלחמה בדמשק. אחרי שלעג לחוקי ההלכה, הוא נעלם ובאופוזיציה חוששים לחייו של אחד מסמלי המלחמה

ריאיון של אבו טאו מ-2015

זה כמה שנים שהאופוזיציה הסורית הולכת ומתפוררת בשל פילוגים פנימיים לטובת ארגונים קיצוניים, דוגמת דאעש וג'בהת א-נוסרה על גלגוליו השונים. מעט מאוד נותר מצבא סוריה החופשי, אותו ערב-רב של פלגים מתונים שערקו מהמשטר בתחילת ההתקוממות ב-2011 ונתפסו במערב כמי שעשויים להיות העתיד של המדינה. הפיצול בשורות המורדים משחק לטובת בשאר אסד ובעלי בריתו ברוסיה ובאיראן, שנוטים לתאר את כל מתנגדי השלטון כטרוריסטים. ולכן, היעלמותו של אחד מסמלי המורדים בשל סכסוך פנימי ודאי משמחת רבים בדמשק, במוסקבה ובטהראן.

שהיל אל-חמוד הוא אחד הלוחמים הנערצים ביותר בשורות האופוזיציה, שבשורותיה הוא נלחם מאז נטש את צבא סוריה ב-2012. הוא שירת ביחידת מתנדבים והוכשר בירי טילי נ"ט מדגם סאגר, כלי נשק סובייטי יעיל שבו מאובזר צבא סוריה עוד מימי המלחמה הקרה. בתחילה הוא לחם בחזית, עד שהמורדים החלו לקבל סיוע בדמות של טילי הנ"ט האמריקניים מדגם "טאו", שזרמו אליהם מטורקיה וממדינות אחרות המתנגדות לאסד.

אבו טאו, לוחם בשורות המורדים בסוריה. טוויטר, צילום מסך
עבר הכשרה בטילי סאגר בשורות צבא אסד. אבו טאו/צילום מסך, טוויטר

הטילים, שמשמשים גם את צה"ל ומכונים "עורב", עשו שמות בשריון הסורי המבוסס על כלי רכב וטנקים רוסיים, והם נחשבים לכלי הנשק היעיל ביותר של האופוזיציה נגד המשטר. אל-חמוד ניחן בכישרון רב לתפעול הטיל, מה שזיכה אותו בכינוי "אבו טאו". המורדים זוקפים לזכותו השמדה או נטרול של כ-80 טנקים וכלי רכב משוריינים אחרים, לצד מטוסי קרב שחנו על הקרקע, בחזיתות בחאלב, בלטקיה ובאידליב, מחוז הולדתו.

אידליב נותר המעוז הגדול האחרון מתנגדי אסד, אך הוא נשלט ברובו על ידי תחריר א-שאם, הגלגול הנוכחי של ג'בהת א-נוסרה, שאמנם התנתק לכאורה מאל-קאעדה, אך דוגל באידיאולוגיה דומה. הוא ריסק במרוצת השנים שורת ארגוני מורדים מתונים, בהם גם "תנועת חזם" שבו היה חבר בעבר אבו טאו, ומואשם ב"חטיפת המהפכה". שליטתו של הארגון על בסיס חוקי השריעה מקלה על אסד ובעלי בריתו להמשיך ולתקוף במחוז האסטרטגי הגבול בטורקיה חרף הפסקת האש השברירית.

עוד באותו נושא

אל-קאעדה מוחץ את שאריות המורדים - ואסד מחכך את ידיו בהנאה

לכתבה המלאה
אבו טאו, לוחם בשורות המורדים בסוריה. טוויטר, צילום מסך
אבו טאו מעשן סיגריה ליד שלט שבו נאמר כי העישון אסור לפי ההלכה/צילום מסך, טוויטר
אבו טאו, לוחם בשורות המורדים בסוריה. טוויטר, צילום מסך
אבו טאו, לוחם בשורות המורדים בסוריה/צילום מסך, טוויטר

לפי פעילי אופוזיציה סורים, אבו טאו שהה בטורקיה בתקופה האחרונה כדי להביא לאיחוד בין כמה פלגים באידליב, וחצה בחזרה את הגבול לא מזמן - רק כדי להיעצר תוך כמה ימים על ידי אחראר א-שאם. הסיבה - הוא פרסם ברשתות החברתיות תמונות שלו בסמוך לשלטים של הארגון האוסרים על עישון, כשהוא לועג לכך ומעשן בעצמו. היעלמותו של אבו טאו גרמה לזעם רב בקרב האופוזיציה, שדורשת את שחרורו.

"שחררו את אבו טאו מהכלא של ג'ולאני", כתב משתמש אחד בטוויטר, כשהוא מתייחס למנהיג תחריר א-שאם, מוחמד אבו אל-ג'ולאני. ההאשטג FreeAbuTow# צובר תאוצה בימים האחרונים, ובחאלב קיימו פעילי אופוזיציה הפגנה למען שחרורו של הלוחם הנערץ, שיעמוד לדין בפני בית משפט של תחריר א-שאם בהמשך החודש.

(עדכון ראשון: 16:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully