וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות חברי קונגרס: "יש להכיר בירושלים כשטח ישראל במסמכים אמריקניים"

6.5.2017 / 0:13

53 חברי בית הנבחרים פנו לשר החוץ טילרסון בבקשה לאפשר לאזרחים אמריקנים לשאת תעודות המורות כי נולדו בעיר השייכת לישראל, במקום "ירושלים" בלבד, כפי שנכתב עד כה. החותמים הוסיפו כי לא מדובר בהכרח בשינוי מדיניותה של ארצות הברית

צילום: לע"מ עריכה: יוסי אלטר

(בווידאו: נתניהו תוקף את החלטת אונסק"ו על ירושלים, השבוע)

בקונגרס האמריקני נערכים לאפשרות שנשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, יכריז בעת ביקורו בארץ על הכרה אמריקנית בירושלים כבירת ישראל, ופועלים להעביר את ההכרה הזו לפסים מעשיים. 53 חברי בית הנבחרים פנו לשר החוץ, רקס טילרסון, בבקשה לשנות את המדיניות האמריקנית שאינה מכירה בירושלים כחלק מישראל, וביקשו ממנו לאפשר לאזרחים אמריקנים שנולדו בירושלים לשאת את השורה "ירושלים, ישראל" בדרכון שלהם במקום "ירושלים", כנהוג היום.

את המכתב יזמו חברי בית הנבחרים רון דה סנטיס וביל ג'ונסון, שייסדו את "השדולה לניצחון ישראל". לדבריהם, "להחלטה לא יהיו השלכות גיאו-פוליטיות מורגשות, והיא תכבד את רצונם של יחידים לציין בתעודות הלידה והדרכונים כי נולדו בישראל". עוד כתבו חברי הקונגרס לשר החוץ, כי "החלטה שכזו תעלה בקנה אחד עם החלטות העבר של הקונגרס", וכי הדבר לא אמור להביע הכרה רשמית בירושלים כבירה.

עוד בוואלה! NEWS:
שיא חדש: אישה שטענה שטלק גרם לסרטן תפוצה ב-110 מיליון דולר
לה פן מתכוננת לרגעי ההכרעה: "גם אם אפסיד - זה ניצחון אידיאולוגי"
"בושה לעיר": ההישג הגדול של טראמפ העיב על ביקורו הראשון בניו יורק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ללא השלכות גיאו-פוליטיות מורגשות". ירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך המכתב שנשלח לטילרסון/מערכת וואלה!, צילום מסך

כדוגמה לכך, מציינים חברי הקונגרס במכתבם כי מחלקת המדינה מאפשרת לאמריקנים שנולדו בטייוואן לציין את שמה של הארץ בתעודות הרשמיות שמונפקות עבורם, על אף שבאופן רשמי ארצות הברית אינה מכירה במדינה במסגרת מדיניות "סין האחת". "אנחנו מפצירים בך לשנות את המדיניות באופן שיתאם את רצון הקונגרס, שהעביר שתי החלטות דומות בעבר", כתבו במכתב, והוסיפו כי "לא צריך לראות בכך איום על סמכותו של הנשיא ולא על מדיניות החוץ שלנו".

בשנת 2002 העביר הקונגרס חוק המכיר בירושלים כבירת ישראל, אך בשנת 2015 קבע בית המשפט כי הוא אינו תקף, כיוון שיש בו משום התערבות בסמכויותיו של הנשיא בכל הנוגע למדיניות החוץ. הפסיקה הגיעה בעקבות עתירה שהגיש מנחם בנימין זיבוטפסקי, שדרש כי בדרכונו תירשם המילה "ישראל", וזאת בהתאם לחוק שעבר בקונגרס.

במכתב שנשלח לשר החוץ, ציטטו חברי הקונגרס משפט מאותה הפסיקה, שבה נכתב כי שינוי שם מקום הלידה לא מהווה כשלעצמו הכרה בריבונות. עם זאת, ללא הצהרה רשמית על שינוי מדיניות מצד ממשל טראמפ, קשה לראות מצב שבו טילרסון יקבל את הדרישה.

(עדכון ראשון: 22:50)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חתימותיהם של חברי בית הנבחרים, מתוך המסמך/מערכת וואלה!, צילום מסך
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully