וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא חדש: אישה שטענה שטלק גרם לסרטן תפוצה ב-110 מיליון דולר

6.5.2017 / 0:20

לאחר שתבעה את חברת "ג'ונסון אנד ג'ונסון" בטענה כי 40 שנות שימוש בטלק גרמו לה לסרטן השחלות, פסק בית המשפט בסנט לואיס לטובת לויס סלמפ בת ה-62, שמצבה הרפואי לא אפשר לה להעיד. מדובר בפיצוי הגבוה ביותר שנפסק במשפט מסוג זה

אבקת טלק של ג'ונסון אנד ג'ונסון. צילום מסך
החברה הגישה ערעור בתיקים שבהם נפסק פיצוי לטובת הלקוחות/צילום מסך

חבר המושבעים בבית משפט בסנט לואיס העניק הורה אתמול (שישי) לפצות אישה בסכום שיא של 110 מיליון דולרים וחצי בתביעה האחרונה נגד חברת מוצרי הטיפוח "ג'ונסון אנד ג'ונסון", בטענה כי הטלק מתוצרתה גרם לסרטן. מדובר בסכום הגבוה ביותר שנפסק לטובת לקוח בודד בתיקים מסוג זה, שרבים מהם עדיין מתנהלים בבתי המשפט בארצות הברית.

הפיצוי שיוענק ללויס סלמפ בת ה-62, תושבת העיירה ווייז במדינת וירג'יניה שבארצות הברית, הגיע לאחר שסכום של 197 מיליון דולרים נפסק לטובת שלוש תובעות אחרות שהעלו טענות דומות. בתביעה זו הוענקו 72 מיליון דולרים לאחת משלוש התובעות, מה שנחשב לסכום השיא עד היום. חברת הקוסמטיקה הגישה ערעור בשלושת התיקים הללו.

כ-2,000 תביעות בנוגע לבעיות בריאות עקב שימוש ארוך שנים בטלק נמצאות בדיון בבתי משפט ברחבי ארצות הברית. סלמפ, שאובחנה עם סרטן השחלות בשנת 2012, טוענת כי מחלתה נגרמה עקב שימוש במוצרים המכילים טלק במשך יותר מ-40 שנה. עקב מצבה הקשה היא לא יכולה הייתה להגיע לבית המשפט, אך הקלטה של עדותה הושמעה באולם ובה היא נשמעה אומרת "בטחתי בג'ונסון אנד ג'ונסון. טעות גדולה". ג'ים אונדר, אחד מעורכי דינה של סלמפ, אמר כי היא "התלהבה מאוד" לנוכח הסכום שנפסק לטובתה וכי היא מקווה שגזר הדין "יישא מסר".

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS
הפסקת האש מתרחבת: הסכם האזורים הבטוחים בסוריה ייכנס לתוקף
"בושה לעיר": ההישג הגדול של טראמפ העיב על ביקורו הראשון בניו יורק
סומליה: שר נהרג מירי כוחות הביטחון - אחרי שזוהה בשוגג כמחבל

החלפת חיתול לתינוק. ShutterStock
לא נמצאו עדויות מדעיות מספקות לקשר בין טלק לסרטן/ShutterStock

"ג'ונסון אנד ג'ונסון", שמשרדיה נמצאים בניו ג'רזי, מסרה בהצהרה כי היא תערער על גזר הדין וכי היא מטיל ספק בממצאים המדעיים שהוצגו במשפט. עוד נמסר מהחברה כי חבר מושבעים דומה בסנט לואיס פסק לטובת "ג'ונסון אנד ג'ונסון" בתיק דומה בחודש מרץ, אז אמר השופט כי אין ראיות מדעיות מספקות כדי לקבוע שטלק גורם לסרטן. "אנחנו מתכוננים למשפטים נוספים שיתנהלו השנה ונמשיך להגן על הבטיחות בשימוש בטלק לתינוקות של ג'ונסון", נמסר.

טלק נחשב למינרל הרך ביותר, שנגרס לאבקה לבנה ונמצא בשימוש נרחב בצורה זו וכחלק ממוצרי קוסמטיקה וטיפוח אחרים למבוגרים ולתינוקות. מטרתו העיקרית היא ספיחת לחות. טלק התינוקות של "ג'ונסון אנד ג'ונסון" הושק ב-1894, ועד כה מחקרים רבים מצאו קשר קלוש, או לא מצאו קשר כלל, בין סרטן השחלות ושימוש במוצר. רוב ארגוני הבריאות העולמיים הכריזו כי טלק אינו מסב נזק, ואולם, הסוכנות הבינלאומית לחקר הסרטן עדיין מגדירה אותו "מסרטן פוטנציאלי".

(עדכון ראשון: 21:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully