וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ של גרמניה על נתניהו: "אין אולטימטומים בין דמוקרטיות"

לאחר ביטול הפגישה בין ראש הממשלה לזיגמר גבריאל, לאחר פגישתו עם "שוברים שתיקה" ו"בצלם", הבהיר השר בריאיון ל"בילד". כי היה עושה זאת שוב. על ביקור נשיא גרמניה בתחילת השבוע: "בטוח שהוא ירגיע את המצב"

צילום: רויטרס

שר החוץ של גרמניה זיגמר גבריאל התייחס בריאיון שפורסם היום (שישי) בעיתון הגרמני "בילד" לסערת הפגישה עם ארגוני שמאל בעת ביקורו בישראל, והבהיר: "אין אולטימטומים בין דמוקרטיות". זאת, בהתייחסות לדרישה שהציג ראש הממשלה בנימין נתניהו, שלא ייפגש עם נציגי "שוברים שתיקה", "בצלם" ו"שלום עכשיו", כתנאי לפגישה בין השניים – שלא נערכה לבסוף במהלך הביקור בישראל בשבוע שעבר.

גבריאל הבהיר כי אם היה נדרש לבחור שוב אם להיפגש עם הארגונים האזרחיים, הוא היה עושה זאת בכל מקרה. "מדיניות ההתנחלויות הישראלית מפרה את החוק הבינלאומי ומהווה מכשול לשלום, וגם בישראל המדיניות הזו של ממשלת נתניהו שנויה במחלוקת", הסביר, "זה ברור מבחינתי שצריך לשמוע גם את הקולות הביקורתיים".

עוד בוואלה! NEWS:
שר החוץ הגרמני השווה בין קורבנות השמאל והיהודים בשואה וגרם סערה
ארגוני השמאל משיבים אש: "נתניהו הציב אולטימטום – ואכל את הכובע"
נתניהו: "לא אפגש עם דיפלומטים שנפגשים עם מי שמכפיש את צה"ל"

שר החוץ של גרמניה בביקור ביד ושם, 24 באפריל 2017. רויטרס
"ברור שצריך לשמוע גם את הקולות הביקורתיים". גבריאל בביקור ביד ושם, בשבוע שעבר/רויטרס

דבריו של זיגמר מגיעים בצל ביקורו הצפוי של הנשיא פרנק-וולטר שטיינמאייר בישראל בתחילת השבוע. גבריאל הבהיר כי שטיינמאייר, הנושא תפקיד ייצוגי, הוא "בעמדה מאוד שונה ממני". כמו כן, טען שר החוץ, שהחליף בתפקיד את שטיינמאייר כשזה מונה לנשיא בתחילת השנה, כי "אין לי שום ספק שהוא ימצא את המילים הנכונות להרגיע את המצב".

על פי דיווח בעיתון "דר שפיגל", שטיינמאייר אינו מתכוון להיפגש כלל עם ארגוני חברה אזרחית, על מנת שלא לעורר סערה פוליטית נוספת, אולם הוא צפוי להתייחס לכך בנאום שיישא ביום ראשון בערב באוניברסיטה העברית בירושלים. גורמים בלשכת הנשיאות טענו כי בנאומו, שידון ב"סכנות לדמוקרטיה", שטיינמאייר צפוי לשבח את פעילותו של ארגון "שוברים שתיקה" ולטעון כי היא מחזקת את הדמוקרטיה הישראלית.

בין היתר, מתכוון הנשיא הגרמני לצטט מדבריו של הסופר עמוס עוז, שבנאום בחודש נובמבר האחרון באוניברסיטת בן גוריון שבבאר שבע השווה את פעילי הארגון לנביאים. "לפעמים, בהיסטוריה אנשים שנקראו בוגדים התגלו כמורי דרך", אמר אז עוז, בהתייחסות לפעילות הארגון, שאוסף עדויות של חיילי צה"ל ששירתו בגדה המערבית וברצועת עזה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
שר החוץ של גרמניה פרנק וולטר-שטיינמאייר בביקור בישראל, 31 במאי 2015. רויטרס
"בעמדה שונה". שטיינמאייר בביקור בישראל, 2015/רויטרס

לפני כשבוע הקנצלרית אנגלה מרקל הביעה תמיכה בשר החוץ לאחר ביטול הפגישה עם נתניהו. כשנשאלה בריאיון לעיתון הגרמני RND אם היא מגבה את גבריאל, אמרה: "כן, יש לו את הגיבוי שלי. היינו בקשר בזמן הביקור שלו בישראל". לטענת מרקל, גם היא פוגשת לעתים קרובות חברי ארגונים אזרחיים וחברתיים בביקוריה במדינות זרות.

נתניהו, המתפקד גם כשר החוץ, אמר בריאיון ל"בילד" הגרמני כי ניסה להתפייס עם גבריאל, שסירב להיכנע לאולטימטום ולא נפגש עמו. "רציתי להתקשר לשר החוץ גבריאל כדי להסביר את עמדתי וכדי להבהיר את הדברים, אבל הוא לא הסכים לקבל את השיחה", אמר. "אני מקווה שגבריאל ייפגש איתי בביקורו הבא בישראל, במקום להיפגש עם ארגון קיצוני שחותר תחת ביטחונה של ישראל".

לדבריו, כפי שנמסרו גם בהודעות רשמיות במהלך הביקור, "אני לא מקבל דיפלומטים ממדינות אחרות שמבקרים בישראל ופוגשים ארגונים שמכנים את חיילינו פושעי מלחמה. זוהי הסיבה שהפגישה הזו לא התקיימה". עם זאת, נתניהו הוסיף שהיחסים בין ירושלים וברלין חזקים מאוד וכי הישראלים מודים לגרמניה על עזרתה בשימור ביטחון ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully