וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ הגרמני השווה בין קורבנות השמאל והיהודים בשואה וגרם סערה

זיגמר גבריאל, שגרם למשבר עם ירושלים סביב פגישותיו עם ארגוני זכויות אדם, כתב במאמר בעיתון כי אנשי המפלגה הסוציאל-דמוקרטית שבה הוא חבר היו הקורבנות הראשונים בשואה, לצד היהודים. בשל הביקורת, הדברים שונו. "השוואה נוראית"

צילום: רויטרס

שר החוץ של גרמניה זיגמר גבריאל נקלע שוב לסערה הקשורה לישראל, אחרי שטען במאמר שפרסם בשבוע שעבר כי תומכי המפלגה הסוציאל דמוקרטית - שבה הוא חבר - היו לצד היהודים "הקורבנות הראשונים של השואה". הוא ספג ביקורת מצד הקהילה היהודית בגרמניה וגם מצד היסטוריונים, שראו בדבריו עיוות המציאות. בעקבות זאת, תוכן הכתבה שונה באתר האינטרנט.

המאמר פורסם בעיתון "Frankfurter Rundschau" ביום שלישי, אז התבטלה פגישתו של גבריאל עם ראש הממשלה בנימין נתניהו אחרי שסירב לדרישת ירושלים שלא לפגוש נציגים של ארגוני זכויות האדם "בצלם" ו"שוברים שתיקה".

במאמר שפרסם נגד גל הלאומנות באירופה ניסה גבריאל להראות דווקא את עמדתה הפרו-ישראלית של המפלגה הסוציאל-דמוקרטית, שבראשה עמד עד לא מכבר, לאורך השנים. הוא טען כי אנשי המפלגה סבלו מרדיפה פוליטית, ואילו היהודים מרדיפה גזעית. בהמשך שונו הדברים, ונכתב כי "היהודים והסוציאל-דמוקרטים היו הקורבנות הראשונים של הנציונל-סוציאליזם".

סשה לובו, בעל טור דעה פופולרי בדר שפיגל, ביקר בחריפות את דבריו של גבריאל. "אנחנו גם היינו קורבנות של השואה, כתב שר החוץ הסוציאל דמוקרטי, לא ייאמן", כתב לובו בטוויטר שלו. וולפגנג וויפרמן, פרופסור להיסטוריה באוניברסיטת ברלין, אמר כי ההשוואה שעשה גבריאל היא "נוראית".

שר החוץ של גרמניה בביקור ביד ושם, 24 באפריל 2017. רויטרס
גבריאל במהלך ביקורו ב"יד ושם" בשבוע שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully