וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "לא אפגש עם דיפלומטים שנפגשים עם מי שמכפיש את צה"ל"

25.4.2017 / 19:35

ראש הממשלה הבהיר כי לא ייפגש עם שר החוץ של גרמניה: "לא ארכין ראש או אתרפס". השר סירב לקבל שיחת הבהרה מנתניהו, והוסיף: "לא נהפוך לכדורגל פוליטי. זה לא אסון, יהיו הזדמנויות אחרות. צריך לתת לדברים להירגע"

צילום: רויטרס

"מדיניות ראש הממשלה בנימין נתניהו היא לא להיפגש עם דיפלומטים שמבקרים בישראל ונפגשים עם ארגונים שמכפישים את חיילי צה"ל ומבקשים להעמיד אותם לדין כפושעי מלחמה" - כך נמסר היום (שלישי) מלשכת ראש הממשלה, לאחר ההודעה על כך שנתניהו לא ייפגש עם שר החוץ של גרמניה זיגמר גבריאל. זאת, בשל פגישתו הצפויה של גבריאל עם נציגים של ארגוני חברה אזרחית, בהם "בצלם", "שוברים שתיקה" ו"שלום עכשיו".

על פי ההודעה שנמסרה מלשכת ראש הממשלה, מבלי לציין בפירוש את שמו של שר החוץ, "אותם דיפלומטים לא יעלו על דעתם להיפגש בארצות הברית או בבריטניה עם נציגי ארגונים שקוראים להעמיד לדין חיילים אמריקנים או בריטים". עם זאת, הובהר כי "היחסים עם גרמניה חשובים מאוד לישראל והם יימשכו".

עוד בוואלה! NEWS:
שר החוץ הגרמני לא נכנע: לא תתקיים פגישה עם ראש הממשלה נתניהו
רה"מ לשר החוץ הגרמני: בטל פגישה עם ארגוני שמאל – או שלא ניפגש
מאות הפגינו נגד ביטול כנס "שוברים שתיקה": "נלחמים בגלריות ובספריות"

שר החוץ של גרמניה בביקור ביד ושם, 24 באפריל 2017. רויטרס
"הגיוני להיפגש עם נציגי חברה אזרחית". גבריאל ביד ושם, אתמול/רויטרס

משרד החוץ הציע ליזום שיחת טלפון, שבה יסביר נתניהו את עמדתו לשר החוץ גבריאל, אולם הוא סירב להצעה. בפגישה עם מתמודדי חידון התנ"ך, שב נתניהו על הדברים שנמסרו מוקדם יותר מלשכתו, וטען כי "המדיניות שלי ברורה". הוא הוסיף כי "אני מוביל את יחסי החוץ של ישראל לפריחה חסרת תקדים, אבל אני עושה זאת מתוך מדיניות לאומית גאה ותקיפה, ולא מתוך הרכנת ראש והתרפסות".

גם מייקל אורן, סגן השר במשרד ראש הממשלה, ביטל פגישה שתוכננה להתקיים הערב עם שר החוץ גבריאל. "לא אפגש עם שר החוץ הגרמני, שנותן יד לאלה הפועלים להכפיש את חיילי צה"ל כפושעי מלחמה", טען. "מעבר לכך, לא ייתכן שמנהיג של מדינה זרה, ולו מדינה דמוקרטית בת ברית, תחתור תחת הריבונות של מדינת ישראל בנסיון לחזק גורמים המתנגדים במוצהר נגד ממשלתה הנבחרת באופן דמוקרטי".

גבריאל הגיב להחלטה וטען כי היא "לא נחמדה". הוא הוסיף כי אי-קיומה של הפגישה הפתיע אותו, אולם "לא סימן את סוף הקשרים הדיפלומטיים בין שתי המדינות". לדבריו, "אני מצטער על כך". הוא הוסיף כי "אנחנו לא יכולים להפוך לכדורגל פוליטי בפוליטיקה הפנימית. אבל זה לא אסון, יהיו עוד הזדמנויות להיפגש. אנחנו צריכים לתת לדברים להירגע".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
שר החוץ של גרמניה זיגמר גבריאל בפגישה עם הנשיא ראובן ריבלין, ירושלים, 25 באפריל 2017. רויטרס
"הכרחי עבורנו לתמוך בקהילה היהודית". גבריאל בבית הנשיא, היום/רויטרס

מוקדם יותר אמר השר גבריאל בריאיון לרשת ZDF הגרמנית: "דמיינו לעצמכם שראש הממשלה הישראלי, שמשמש גם שר חוץ, היה מגיע לגרמניה והיה מבקש להיפגש עם מתנגדי הממשלה, והיינו אומרים לו שאסור – זה היה בלתי מתקבל על הדעת". גבריאל הוסיף בריאיון כי זה "הגיוני להיפגש עם נציגי חברה אזרחית. אי אפשר לקבל נקודת מבט על מדינה אם נפגשים רק עם גורמי ממשל, אלא גם עם אמנים, סופרים ועמותות".

לדבריו, לפני ההודעה על כך שהפגישה לא תיערך, "אני לא רוצה לעשות מזה דרמה, אך אם זה יקרה (הפגישה תבוטל - ט"ש) זה לא יהיה קטסטרופה". במסיבת עיתונאים שערך היום נתניהו עם קנצלר אוסטריה כריסטיאן קרן, הוא השיב לכתבים ששאלו אותו על הנושא ואמר: "לא השתנה כלום".

"תומכים במדינתם של שורדי השואה"

גבריאל נפגש הבוקר גם עם הנשיא ראובן ריבלין ועם יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג. כמו כן, הערב צפוי שר החוץ לקיים מפגש סגור עם חוקרי המכון לביטחון לאומי, בראשות ראש אמ"ן לשעבר אלוף (במיל') עמוס ידלין, בו יידונו סוגיות אזוריות וקידום התהליך המדיני.

גבריאל אמר בפגישה עם ריבלין כי "באנו לכאן ביום מאוד מיוחד, שהוא לא רק מיוחד ליהודים ולישראל, אלא גם לגרמניה", בהתייחסו ליום הזיכרון לשואה. "היום מזכיר את האחריות המיוחדת של גרמניה, לא רק בעבר אלא גם בעתיד, לביטחונה של ישראל, ולתמוך במדינתם של אלו ששרדו את השואה, של נכדיהם וניניהם". השר אמר כי "זה הכרחי בשבילנו לתמוך בקהילה היהודית בגרמניה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס לכל איש יש שם בכנס, יום הזכרון לשואה והגבורה. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
"היחסים עם גרמניה חשובים מאוד לישראל והם יימשכו". נתניהו ביד ושם, אתמול/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

בפגישתו של שר החוץ הגרמני עם הרצוג, יו"ר האופוזיציה הביע בפניו את הסתייגותו "מהארגונים הקוראים לחרם על ישראל בעולם ומכפישים את שמה". לדבריו, "צה"ל מתמודד מול איומי טרור מתוחכמים באזור המורכב ביותר בעולם. בכל מערכות ישראל צה"ל הוכיח שוב ושוב כי פעל על פי כללי המשפט הבינלאומי, תוך שמירה על זכויות אדם, ולא פעם תוך כדי סיכון ממשי של חיי החיילים בשטח, שנמנעו מפעולה מחשש לפגיעה באזרחים שנמצאו באזורי הלחימה ולא פעם שימשו כמגן אנושי בידי המחבלים".

"לדוגמה", המשיך הרצוג, "רק לפני כמה ימים התרחש פיגוע דקירה בלב תל אביב על ידי צעיר פלסטיני, שהוכנס לישראל במסגרת טיול מאורגן באישור ישראלי ולפני כשבוע נתפסה אישה חולת סרטן עם חומרי נפץ בין תרופותיה, בדרכה לקבל טיפול רפואי בבית חולים בישראל".

הרצוג התייחס בפגישה לצורך של ישראל בהיפרדות מן העם הפלסטיני וקידום חזון שתי המדינות, "על בסיס ההזדמנות האזורית הגדולה שקיימת בימים אלו, בשיתוף המדינות הערביות המתונות". במהלך הפגישה ביקש ראש האופוזיציה משר החוץ הגרמני, שממשלתו תתערב בהחזרת הבנים, הדר גולדין ואורון שאול, הביתה ובשחרורו של אברה מנגיסטו.

(עדכון ראשון: 18:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully