וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע הסערה: מרצים בב"ש העניקו ל"שוברים שתיקה" פרס אלטרנטיבי

8.11.2016 / 0:06

לאחר שראשת האוניברסיטה ביטלה את הענקת פרס בשווי 20 אלף שקלים לארגון, מרצים במוסד העניקו ל"שוברים שתיקה" פרס אלטרנטיבי בטקס תחת אבטחה כבדה. מחוץ למקום מחו סטודנטים: "לא הגיוני ולא ציוני"

צילום: בני בן סימון, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: פרובוקציה בכנס של שוברים שתיקה בבאר שבע: "יולי נובק אחראית לרצח של פלסטינים")

מרצים באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע העניקו אתמול (שני) פרס לארגון "שוברים שתיקה", זאת בעקבות החלטת נשיאת האוניברסיטה פרופסור רבקה כרמי לבטל את הענקת פרס ברלסון על שם יצחק רבים לארגון. המרצים העניקו לארגון את הפרס החלופי בטקס שהתקיים תחת אבטחה כבדה באחד מאולמות הקמפוס. כספי הפרס האלטרנטיבי, 20 אלף שקלים, גויסו במימון המונים.

לקראת סוף חודש יוני החליטה נשיאת האוניברסיטה לבטל את ההחלטה של המחלקה ללימודי המזרח התיכון באוניברסיטה להעניק את הפרס לארגון. ההחלטה עוררה הדים רבים וביקורת רבה בקרב אנשי הסגל באוניברסיטה, אך המוסד עמד בשלו וציין כי שוברים שתיקה הוא ארגון שאינו בקונצנזוס לאומי.

עוד בוואלה! NEWS:
חברים, יריבים: כשטראמפ וקלינטון היו ידידים קרובים
אבי הנער שנפצע בידי בן ה-13: למי שבא למות לא אכפת לשבת 12 שנה
דרעי על הרפורמים והקונסרבטיבים: "אם זו היהדות – אני מוותר עליה"

יולי נובק, טקס הענקת פרס אלטרנטיבי לארגון שוברים שתיקה. אוניברסיטת בן גוריון באר שבע, 7 בנובמבר 2016. בני בן סימון
"פרופ' כרמי נכנעה לפופוליזם". יולי נובק נושאת דברים בטקס/בני בן סימון

הסופר עמוס עוז נשא דברים בטקס הענקת הפרס האלטרנטיבי. "אני שואל את עצמי מדוע ארגונים כאלו מעוררים כזו עוינות אצל רבים", אמר עוז, "אנשים רוצים להרגיש טוב ו'שוברים שתיקה' ו'בצלם' לא מאפשרים להם להרגיש טוב". הוא הוסיף כי "לפעמים, בהיסטוריה אנשים שנקראו בוגדים התגלו כמורי דרך. אפילו הרצל שאמר אם תרצו נקרא בוגד. כשלי קוראים בוגד אני מרים מהרצפה ועונד על דש הבגד בכבוד". ראשת המחלקה ללימודי המזרח התיכון ד"ר איריס אגמון, שהעניקה את הפרס לשוברים שתיקה, אמרה כי ביטול הענקת הפרס הרשמי הגביר את התחושה שהפרס חייב להינתן.

מנכ"לית הארגון יולי נובק אמרה לאחר הענקת הפרס כי "הלוחמים והלוחמות שמגיעים אלינו למסור עדות מחלצים את עצמם במודע או במתכוון מחיקו החמים והנעים של הקונצנזוס. שוברים שתיקה יהיו בקונצנזוס ביום שננצח. ביום שהכיבוש יסתיים ויתחיל גם תהליך התיקון וההחלמה ממנו". בדבריה, התייחסה נובק גם להחלטת נשיאת הקמפוס לשלול מהארגון את הפרס. "פרופ' כרמי, אולי בלי להתכוון, תרמה לחיזוק אותו קונצנזוס שמסמן אותנו כבוגדים וכמרגלים". היא הוסיפה כי נשיאת האוניברסיטה "התקפלה ונכנעה לפופוליזם המתלהם והאלים של ממשלת כיבוש הקונצנזוס".

לקראת טקס הענקת הפרס, קיימו 15 סטודנטים הפגנה נגד הטקס ודרשו שלא להעניק את את הפרס האלטרטיבי בתחומי האוניברסיטה. "יש הבדל עצום בין ביקורת להכפשה ודה-לגיטימציה נגד ישראל בחו"ל", אמר אחד הסטודנטים המוחים. מפגין אמר כי להעניק את הפרס לשוברים שתיקה זה "מעשה טירוף לא הגיוני ולא ציוני, ואנחנו לא נקבל את זה".

(עדכון ראשון: 22:06)

הפגנה נגד ארגון שוברים שתיקה. אוניברסיטת בן גוריון באר שבע, 7 בנובמבר 2016. באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, שבתי בנדט
"יש הבדל בין ביקורת להכפשה". הפגנת הסטודנטים/שבתי בנדט , באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully