וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נערכים להמשך שביתת הפלסטינים: שב"ס ומד"א יקימו מרפאות בבתי הכלא

3.5.2017 / 14:30

חדרי הטיפול יוקמו בבתי הסוהר שבהם מוחזקים אסירים ביטחוניים שובתי רעב, וצה"ל צפוי להקים בנוסף בית חולים שדה בקציעות. זאת, בין היתר, במטרה למנוע ליווי אסירים לבתי החולים - בשל העומס על כוח האדם

צילום: "האיחוד הלאומי" וסרטוני גולשים, עריכה: ורד לידני

שירות בתי הסוהר ומגן דוד אדום יפתחו מרפאות בבתי הכלא שבהם מוחזקים אסירים ביטחוניים שמשתתפים בשביתת הרעב, שנמצאת היום ביומה ה-17. חובשים ופרמדיקים של מד"א יטפלו באסירים שיזדקקו לטיפול רפואי, שיכלול בין היתר מתן עירוי ובדיקות נוספות.

זאת, בין היתר, במטרה להקל על העומס על מערך האבטחה, שכן במקרה של פינוי לבית החולים נדרשים שלושה סוהרים ללוות את האסיר הביטחוני. גורמים בשב"ס טוענים כי עד היום טופל מספר קטן של אסירים ששובתים רעב, והם פונו לבית החולים והוחזרו לבתי הכלא. ההיערכות החדשה היא לאור האפשרות כי השביתה תימשך ויתעורר צורך לטפל במאות אסירים.

לקריאה נוספת:
הכדור במגרש של הרופאים: איך תסתיים שביתת הרעב של האסירים?
חשש בישראל: שביתת הרעב של אלפי אסירי פתח תביא להסלמה בשטחים
תושבים בדרום: "חסמו לנו את רשתות הסלולר – בגלל שביתת האסירים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תורגלה הקמת בית חולים שדה בבית הסוהר. כלא קציעות/מערכת וואלה!, צילום מסך

במשרד הבריאות ובשב"ס הוחלט על שני צעדי היערכות מרכזיים. במסגרת הצעד הראשון, ייפתחו חדרי טיפולים בבתי כלא בצפון ובדרום, שבהם מרוכזים האסירים שובתי הרעב. הצעד השני הוא הקמת בית חולים שדה של צה"ל בשטח כלא קציעות.

לפי גורם בכיר במשרד לביטחון הפנים, צה"ל כבר תרגל הקמת בית חולים לפני כחודש. לדברי גורם בשב"ס, זמינות המהלך היא מידית. "ברגע שנזדקק לבית חולים שדה, יעמיד צה"ל את בית החולים בתוך יממה", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מרוואן ברגותי, בכיר פתח הכלוא בישראל,  ינואר 2012. AP
מוביל את המחאה. ברגותי/AP

שביתת הרעב, שכוללת את רובם המוחלט של אסירי פתח בישראל ומובלת על ידי בכיר הארגון מרוואן ברגותי, החלה ב-17 באפריל, ב"יום האסיר" הפלסטיני. בשיאה היא כללה כ-1,300 אסירים, אולם בשבועיים האחרונים הצטמק המספר ברבע.

מספר השובתים נכון להיום עומד על פחות מ-850 איש. על אף הירידה בכמות האסירים השובתים רעב, נערכים בשב"ס לאפשרות כי גם אסירי חמאס יצטרפו למחאה על תנאי מאסרם, כפי שהכריזו בימים האחרונים.

עם המשך השביתה, עשויה לעלות על הפרק סוגיית ההזנה בכפייה של אסירים פלסטינים שיגיעו למצב גופני חמור. ההסתדרות הרפואית בישראל מתנגדת בכל תוקף להזנה רפואית של כלואים בניגוד לרצונם, ומגדירה פעולה זו כמנוגדת לקוד האתי של הרופאים.

היא אף עתרה לבג"ץ נגד התיקון לפקודת בתי הסוהר, תוך שהיא טוענת כי האכלה בכוח סותרת את עקרון שמירת האוטונומיה של המטופל על גופו, וכי שימוש כפוי באמצעים רפואיים כדי להשיג יעדים שאינם רפואיים - כמו שמירת הסדר בבתי הכלא ומחוצה להם - חוטא לעקרונות הדמוקרטיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully