וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוריאה הצפונית נגד דברי ליברמן לוואלה! NEWS: כותרות השבת

המדינה המבודדת ערכה ניסוי נוסף בטיל בליסטי למרות איומי ארה"ב; יעלון מתח ביקורת על ליברמן ואמר כי "אין לו סבלנות לקבינט"; לה פן התנערה מהטענות להכחשת שואה במפלגתה. אלו הכותרות שעשו את סוף השבוע

יעלון בביקורת על השר ליברמן: "אין לו סבלנות לקבינט, אני מודאג"

שר הביטחון לשעבר משה יעלון התארח היום באירוע "שבתרבות" בחיפה והתייחס לפרשת הצוללות: "זה נכון שראש הממשלה קנה את הצוללות בלי אישורי. אהוד ברק אמר שלא היה צורך בצוללת השביעית, השמינית והתשיעית ואני מסכים איתו. רק מסקירת העימותים שלי היו בחודשים האחרונים עם נתניהו אפשר להבין על מה התעמתנו ולמה הוא העדיף מישהו אחר".

כשנשאל בידי המנחה, רינה מצליח, "האם יכול להיות שראש הממשלה לא רצה אותך כשר הביטחון כדי שיוכל לטפל בצוללות עם שמרון?", בהתייחסות לעורך הדין דוד שמרון, השיב – "את אמרת". יעלון התייחס גם לשר הביטחון המכהן אביגדור ליברמן ואמר כי "אין לו סבלנות לקבינט. הוא בא לדיונים זורק סיסמה והולך. לכן אני מודאג". לדבריו, "לזרוק סיסמאות ולא להשתתף ולהביא תועלת זה חסר אחריות".

למרות איומי ארה"ב: קוריאה הצפונית ערכה ניסוי בטיל בליסטי

קוריאה הצפונית ביצעה הלילה ניסוי בטיל בליסטי מסוג KN-17 לטווח בינוני באזור שמצפון לבירה פיונגיאנג - כך דיווחה סוכנות הידיעות הדרום קוריאנית. מצבאה של קוריאה הדרומית נמסר כי הניסוי ככל הנראה נכשל.

הפיקוד הפסיפי של צבא ארצות הברית, המופקד על האזור, מסר כי הוא "מודע לאירוע" וכי זיהה את מסלולו של הטיל, שלא עזב את שטחה של קוריאה הצפונית. גורמים אמריקניים אמרו כי הטיל התפוצץ זמן קצר לאחר שיגורו ונפל בים יפן שבאוקיינוס השקט.

הנשיא דונלד טראמפ עודכן גם הוא במתרחש, וצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "קוריאה הצפונית זלזלה ברצונותיה של סין ושל נשיאה המוערך כששיגרה באופן לא מוצלח את הטיל היום. רע!".

בעקבות הריאיון לוואלה! NEWS: צפון קוריאה מגנה את דברי ליברמן

משרד החוץ של קוריאה הצפונית התייחס היום לדבריו של שר הביטחון אביגדור ליברמן בריאיון לוואלה! NEWS, שבו טען כי העימות בין ארצות הברית לקוריאה הצפונית עשוי להשפיע ישירות על ישראל. "האמירות הן שפלות, מרושעות ומהוות אתגר מצער עבור קוריאה הצפונית" – מסר דובר משרד החוץ בפיונגיאנג.

בהודעה שמסר משרד החוץ בפיונגיאנג נאמר כי "ישראל היא המדינה היחידה במזרח התיכון שמחזיקה באופן לא חוקי בגרעין תחת פטרונותה של ארצות הברית. עם זאת, ישראל מקימה קול צעקה על ההרתעה הגרעינית של קוריאה הצפונית ומשמיצה אותה, בכל פעם שנקרית בדרכה ההזדמנות. מדובר בתחבולה צינית שמטרתה לחמוק מגינוי עולמי של מי שמפריעה לשלום במזרח התיכון, כובשת שטחים ערביים ושותפה לפשעים נגד האנושות".

שגריר רוסיה בלבנון: "לא רוצים עימות עם ישראל בסוריה"

שגריר רוסיה בלבנון, אלכסנדר זסיפקין, אמר בריאיון לעיתון "א-שרק אל-אווסט" כי ארצו "לא רוצה עימות עם ישראל או ארצות הברית בסוריה". עוד הוסיף זסיפקין כי "התפקיד שלנו אינו להגן על משטר אסד ממתקפות מהסוג הזה", ברמיזה לתקיפה הישראלית בשדה התעופה בדמשק שאירעה השבוע.

לדבריו, המטרה של המעורבות הרוסית בסוריה, השכנה למדינה שבה הוא מוצב, היא "לפעול נגד ארגוני טרור, ולא להתעמת עם גורמים אחרים". זסיפקין הוסיף כי "אנחנו משלימים את המטרה הזו", ובמקביל הבהיר כי מוסקבה "תומכת בפעילותו של המשטר הסורי להגנה על ריבונותה של המדינה".

בהמשך הריאיון, התייחס השגריר למדיניות הרוסית כלפי המשבר בסוריה, ושב והדגיש את עיקרי המדיניות שנשמעת בשנים האחרונות מהקרמלין. בין היתר, הובהר כי רוסיה תומכת בנשיא אסד וקוראת להסכמה לאומית על סיום המשבר. השגריר התייחס למאמצי התיווך בשיחות השלום באסטנה שבקזחסטן, שאותן תיאר מוצלחות במידת מה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

מרקל מגבה את שר החוץ שלה: "גם אני נפגשת עם ארגונים אזרחיים"

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל הביעה אתמול תמיכה בשר החוץ בממשלתה, זיגמר גבריאל, שפגישתו בין ראש הממשלה בנימין נתניהו בוטלה משום שנפגש עם נציגי ארגוני שמאל. כשנשאלה בריאיון לעיתון הגרמני RND אם היא מגבה את גבריאל, אמרה: "כן, יש לו את הגיבוי שלי. היינו בקשר בזמן הביקור שלו בישראל".

נתניהו הציב בפני גבריאל אולטימטום ואמר כי לא ייפגש איתו לנוכח פגישתו עם חברים בארגון "שוברים שתיקה". לטענת מרקל, גם היא פוגשת לעתים קרובות חברי ארגונים אזרחיים וחברתיים בביקוריה במדינות זרות. היא הוסיפה כי ביטול הפגישה והעימות הדיפלומטי "אינם משנים דברים בעובדה שאנו משוכנעים כי התמיכה במדינת ישראל היא חלק ממדיניות הליבה שלנו".

לה פן: "מתעבת מכחישי שואה, מפלגתי לא תומכת בעמדות הללו"

מארין לה פן, מועמדת הימין הקיצוני לנשיאות צרפת, אמרה אמש כי היא "מתעבת" מכחישי שואה, וכי אין במפלגתה איש המגן על עמדות המטילות ספק ברצח שישה מיליון היהודים בשואה. הדברים נאמרו על רקע הודעת סגנה בחזית הלאומית, ז'אן פרנסואה ז'אלק, כי לא יחליף אותה בראשות המפלגה בשל הטענות נגדו להכחשת שואה.

ז'אלק נאלץ למשוך את מועמדותו להחליף את לה פן לאחר שפורסם כי הוא מפקפק בקיומם של תאי הגזים במלחמת העולם השנייה ובהיקף השימוש שנעשה בהם. בן זוגה של לה פן וחבר המפלגה, לואי אליוט, הסביר כי "ז'אלק מרגיש שהאווירה לא מאפשרת לו לעשות את התפקיד הזה".

דיוויד בלאט: "גאה בשחקנים, הפסדנו לקבוצה הטובה באירופה"

העונה האירופית של דיוויד בלאט הגיעה אמש (שישי) לסיומה, עם הפסד ביתי של דרושאפקה לריאל מדריד, שהשלימה 1:3 בסדרת רבע הגמר והעפילה לפיינל פור. הטורקים, שהשתחלו ברגע האחרון לפלייאוף וגם הצליחו לגנוב את הביתיות בסדרה עם ניצחון מרשים במדריד, נכנעו בפעם השנייה ברציפות באולמם הביתי לאיכות של הבלאנקוס, וסיימו את דרכם במפעל.

"ברכות לריאל מדריד ומאמנה פבלו לאסו על ההעפלה לפיינל פור", אמר בלאט לאחר המשחק, "אני יודע היטב מה המשמעות של זה, איך זה מרגיש וכמה זה קשה - בעיקר העונה כאשר הליגה הייתה הקשה ביותר אי פעם. אני מאוד גאה בשחקנים על עונת היורוליג שלנו. אני חושב שהוכחנו לכולם שאנחנו קבוצה ברמה הגבוהה ביותר בכל המובנים, וכי בנינו בסיס אוהדים מעניין ומגוון שילווה אותנו מהיום שנים קדימה. הפסדנו 3:1 לקבוצה הכי טובה, בנקודת הזמן הזו, באירופה. זו תוצאה הוגנת, הם היו יותר טובים. אנחנו לא מרוצים שלא ניצחנו בבית, אבל זה לא משנה את העונה הטובה שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully