וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר רוסיה בלבנון: "לא רוצים עימות עם ישראל בסוריה"

הדיפלומט הרוסי אמר בריאיון ל"א-שרק אל-אווסט" כי "התפקיד שלנו אינו להגן על משטר אסד" ממתקפות ישראליות. עם זאת, הוא הבהיר כי מוסקבה תומכת ב"הגנת הריבונות הסורית". השבוע גינה הקרמלין תקיפה שיוחסה לישראל

צילום: בני בן-סימון, עריכת וידאו: ניר חן

שגריר רוסיה בלבנון, אלכסנדר זסיפקין, אמר בריאיון לעיתון "א-שרק אל-אווסט" שפורסם היום (שבת) כי מדינתו "לא רוצה עימות עם ישראל או ארצות הברית בסוריה". עוד הוסיף זסיפקין כי "התפקיד שלנו אינו להגן על משטר אסד ממתקפות מהסוג הזה", ברמיזה לתקיפה הישראלית בשדה התעופה בדמשק שאירעה השבוע.

לדבריו, המטרה של המעורבות הרוסית בסוריה, השכנה למדינה שבה הוא מוצב, היא "לפעול נגד ארגוני טרור, ולא להתעמת עם גורמים אחרים". זסיפקין הוסיף כי "אנחנו משלימים את המטרה הזו", ובמקביל הבהיר כי מוסקבה "תומכת בפעילותו של המשטר הסורי להגנה על ריבונותה של המדינה".

עוד בוואלה! NEWS:
מנסה להשיג שקט בגבול – בלי לחשוש מרוסיה: ליברמן על חבל דק
אחרי התקיפה בסוריה: כלי טיס שחצה את הגבול יורט בידי פטריוט
"נלך עד הסוף": אביגדור ליברמן לא רוצה עוד "צוק איתן"

תקיפה בשדה תעופה של דמשק, סוריה, 27 באפריל, 2017. טוויטר, צילום מסך
"נפעל נגד ארגוני טרור". זירת התקיפה שיוחסה לישראל בסמוך לדמשק, השבוע/צילום מסך, טוויטר

בהמשך הריאיון, התייחס השגריר למדיניות הרוסית כלפי המשבר בסוריה, ושב והדגיש את עיקרי המדיניות שנשמעה בשנים האחרונות מהקרמלין. בין היתר, הובהר כי רוסיה תומכת בנשיא בשאר אסד וקוראת להסכמה לאומית על סיום המשבר. השגריר התייחס למאמצי התיווך בשיחות השלום באסטנה, קזחסטן, אותם תיאר כמוצלחים במידת מה.

בתוך כך, שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב אמר היום כי מוסקבה מוכנה לשתף פעולה עם ארצות הברית לסיום המשבר בסוריה. סגנו של לברוב, מיכאיל בוגדנוב, הוסיף כי הרשויות במדינתו מקוות שהאופוזיציה החמושה בסוריה תיקח חלק בשיחות השלום בקזחסטן בתחילת מאי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שר הביטחון ליברמן בביקורו במוסקבה: "לא נאפשר ריכוזי כוחות איראניים ושל חיזבאללה בגבול רמת הגולן; מנגנון התיאום עם צבא רוסיה אפקטיבי" 26 באפריל 2017. אריאל חרמוני/משרד הביטחון, מערכת וואלה! NEWS
נפגשו שעות לפני התקיפה. ליברמן ולברוב, השבוע/מערכת וואלה! NEWS, אריאל חרמוני/משרד הביטחון

שלשום מתח הקרמלין ביקורת חריפה על ישראל בעקבות התקיפות המיוחסות לה בנמל התעופה בדמשק. לדברי דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, "ישראל ומדינות אחרות צריכות להימנע מפעולות שיגבירו את המתיחות באזור". הוא הבהיר כי "יש לכבד את הריבונות הסורית".

לצד זאת, הוא הוסיף כי התיאום בין צבאות ישראל ורוסיה נמשך. מוקדם יותר אישרה סוריה כי ישראל תקפה בשטחה בלילה שלפני כן. סוכנות הידיעות הרשמית של המדינה הודיעה כי טילים שנורו מישראל פגעו ליד שדה התעופה בדמשק. "המעשים התוקפניים גרמו לפיצוצים", נמסר. לפי הסוכנות, נזק כבד נגרם לרכוש, אולם לא דווח על נפגעים.

גורם סורי מסר לעיתון "אל-קודס אל-ערבי" כי "התגובה לא תאחר לבוא והדגיש כי צבא סוריה והמיליציות שנלחמות לצדו יהרגו עוד משתפי פעולה עם ישראל". גורם סורי אחר אמר לאתר "אל-ראד" הירדני כי "הירי הישראלי הוא ניסיון נואש להרים את המורל של ארגוני הטרור שקורסים תחת מכות הצבא הסורי".

מוקדם יותר השבוע נפגש שר הביטחון אביגדור ליברמן עם שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב במוסקבה. הפגישה בין השניים, שהוגדרה על ידי הצדדים מוצלחת, נגעה למצב במזרח התיכון ולהתפתחויות האחרונות בזירות השונות. כמו כן, היא נערכה שעות ספורות לפני התקיפה שיוחסה לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully