וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון בביקורת על השר ליברמן: "אין לו סבלנות לקבינט, אני מודאג"

באירוע "שבתרבות" בחיפה מתח שר הביטחון לשעבר ביקורת חריפה על השר המכהן ואמר כי הוא "אינו מביא תועלת, וזה חסר אחריות". בבאר שבע, הצהיר ח"כ עפר שלח כי הוא רוצה להיות שר הביטחון הבא: "אם לפיד יקבל את הרכבת הממשלה, נצליח"

צילום: שבתרבות חולון

שר הביטחון לשעבר משה יעלון התארח היום (שבת) באירוע "שבתרבות" בחיפה והתייחס לפרשת הצוללות: "זה נכון שראש הממשלה קנה את הצוללות בלי אישורי. אהוד ברק אמר שלא היה צורך בצוללת השביעית, השמינית והתשיעית ואני מסכים אתו. רק מסקירת העימותים שלי היו בחודשים האחרונים עם נתניהו אפשר להבין על מה התעמתנו ולמה הוא העדיף מישהו אחר".

כשנשאל בידי המנחה, רינה מצליח, האם "יכול להיות שראש הממשלה לא רצה אותך כשר הביטחון כדי שיוכל לטפל בצוללות עם שמרון?", בהתייחסות לעורך הדין דוד שמרון, השיב – "את אמרת". יעלון התייחס גם לשר הביטחון אביגדור ליברמן ואמר כי "אין לו סבלנות לקבינט. הוא בא לדיונים זורק סיסמא והולך. לכן אני מודאג". לדבריו, "לזרוק סיסמאות ולא להשתתף ולהביא תועלת זה חסר אחריות".

עוד בוואלה! NEWS:
ביטן ספג קריאות גנאי בשוק ברמלה: "אתה אפס, בקש סליחה מהחיילים"
נתניהו וליברמן בירכו על מכתב הסנאטורים לאו"ם: "הוכחה לידידות העמוקה"
עיתון חרדי המזוהה עם אגודת ישראל: "ח"כ מרגלית משתף פעולה עם מחבלים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"נתניהו קנה צוללות בלי אישורי". יעלון, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך
עופר שלח במסגרת שעת שאלות לשר הביטחון אביגדור ליברמן , כנסת. יולי 2016. נועם מושקוביץ
"הפטפטת של שרי ממשלה רק מזיקה". שלח/נועם מושקוביץ

באירוע "שבתרבות" שנערך בבאר שבע בהנחיית רועי כ"ץ, אמר ח"כ עפר שלח (יש עתיד) כי "אני רוצה להיות שר הביטחון הבא". לדבריו, "הקדנציה הבאה עבורנו תהיה אחרת מאשר הקודמת שלנו. אם לפיד יקבל את ההרכבה, נצליח. נעשה כל מה שצריך לעשות ברמה הפוליטית כדי לממש את זה".

בתגובה להתבטאויות השרים על התקיפה שאירעה בשדה התעופה הסמוך לדמשק, סוריה, אמר שלח כי "האינטרס החשוב ביותר של ישראל ביחס לסוריה הוא למנוע שמיליציות שמופעלות מאיראן ישבו על הגבול ברמת הגולן, ויהיה לנו קו עימות עם איראן והשליחים שלה מהגבול הירדני ועד לים. האינטרס השני הוא מניעת נשק מתקדם מחיזבאללה". לדבריו, "זה מה שצריך להנחות את המעשה ואת הדיבורים שלנו, והפטפטת של שרי ממשלה שרוצים להראות שהם חשובים רק מזיקה".

"שר החוץ הגרמני הוא ידיד ישראל, נתניהו עשה טעות"

באירוע "שבתרבות" בחולון בהנחיית נחמה דואק, התייחסה ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) היום לסירובו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להיפגש עם שר החוץ הגרמני זיגמר גבריאל עקב פגישתו עם ארגון "שוברים שתיקה". "פעולת ראש הממשלה הייתה טעות. שר החוץ הגרמני הוא ידיד ישראל. המפלגה שלו כבר בהיסטוריה התנגדה לנאציזם. אני שמחה שנשיא המדינה ריבלין הסכים לקיים איתו את הפגישה", אמרה. ח"כ זוהיר בהלול (המחנה הציוני) חיזק את עמדתה, ובאירוע "שבתרבות" בחיפה אמר כי "לא היה לזה אח ורע בדיפלומטיה ועובדה שנתניהו ניסה למזער נזקים לאחר מכן". לדבריו, "שוברים שתיקה לא מחוץ לחוק, זה אומנם ארגון שנוי במחלוקת אבל עדיין בגבולות הלגיטימיות של השיח הפוליטי".

גם ח"כ שלח התייחס לפרשה, ואמר כי "ראש הממשלה היה צריך לפגוש את שר החוץ הגרמני, ובפגישה להבהיר לו בין השאר את מורת רוחו. נתניהו מתגאה בכך שהוא ואנשיו השיגו מול גרמניה הסכם, במסגרתו הגרמנים מממנים שליש מהצוללות והספינות החדשות של חיל הים. אתה לא יכול גם לבקש ולקבל טובה במיליארדים וגם לבטל בהפגנתיות פגישה עם שר חוץ, גם אם עשה משהו שלא מוצא חן בעיניך".

בוז'י הרצוג ושלי יחימוביץ' בישיבת סיעה של מפלגת העבודה. טלי מאייר
לא הביעה תמיכה באף מועמד. יחימוביץ' לצד הרצוג/טלי מאייר

מנגד, באירוע "שבתרבות" בנווה מונוסון הגן ח"כ אמיר אוחנה (ליכוד) על החלטת נתניהו ואמר כי "מה שמזכה את הארגונים הללו לבוז ולתיעוב שהישראלים רוחשים להם הוא תעשיית השקרים שלהם נגד מדינת ישראל. נתניהו שלח לשר החוץ הגרמני מסר ברור בעניין זה - ואין כל פסול במידה של כבוד עצמי וגאווה לאומית".

יחימוביץ' נשאלה גם על ביקורו המתוכנן של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בישאטל ואמרה כי "זוהי הזדמנות. ארצות הברית היא הידידה הטובה ביותר של ישראל. מגיע נשיא עם יחסי אמון עם ראש הממשלה, בעל רצון טוב ומוכח כלפי ישראל". עוד היא הוסיפה כי "אני נגד בנייה מחוץ לגושים. זה מקל בגלגלים. אני משוכנעת שגם הנשיא טראמפ סובר כך".

במהלך האירוע שוחחה יחימוביץ' גם על הפריימריז ליו"ר מפלגת העבודה, ובפרט על ריבוי המועמדים לתפקיד. "אני מודה שחשבתי שייכנס מועמד אחד ומשמעותי, שיטרוף את הקלפים. כל המתמודדים הם אנשים ראויים. ריבוי מועמדים ייצר דילמה לבוחרים. אני מעריכה שיהיה סיבוב שני", אמרה. יחימוביץ' סירבה להביע את תמיכתה באחד המועמדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully