וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו וליברמן בירכו על מכתב הסנאטורים לאו"ם: "הוכחה לידידות העמוקה"

28.4.2017 / 18:20

ראש הממשלה ושר הביטחון הודו למאה חברי הסנאט האמריקני על שיגור המכתב הקורא למזכ"ל האו"ם לפעול להפסקת המתקפות וההטיה נגד ישראל בארגון הבינלאומי. השגריר דנון: "זו עמידה לצד האמת והצדק, יש לשים סוף ליחס המעוות של האו"ם"

צילום: מתוך דף הפייסבוק של בנימין נתניהו, עריכה: שמרית גולדשטיין

(בווידאו: שגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי הבטיחה לפעול להפסקת ההטיה נגד ישראל, לפני חודשיים)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אביגדור ליברמן בירכו היום (שישי) על מכתב הסנאטורים מארצות הברית למזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש. "אני מודה לכל מאה הסנאטורים האמריקנים שעומדים לצדה של ישראל באו"ם", מסר נתניהו בתגובה למכתב, שבו נקרא הארגון להפסיק את ההתקפות על ישראל.

גם ליברמן בירך על המכתב בדף הפייסבוק שלו, שם כתב: "מכתב הסנאטורים הוא הוכחה נוספת לידידות העמוקה בין ארצות הברית וישראל, ולערכים המשותפים של שתי המדינות. הסנאטורים ראויים לכל הערכה על עמדתם הנחרצת, הגיע הזמן שהאו"ם ומוסדותיו יפסיקו את מתקפת הצביעות ואת ההטיה נגד מדינת ישראל".

עוד בוואלה! NEWS
תיק 1000: "המשטרה חושדת שאיש עסקים נוסף העניק טובות הנאה לנתניהו"
עקב התבטאויות אנטישמיות: סגנה של לה פן הודיע כי לא ימלא את מקומה
"יום זעם" בגדה המערבית: עשרות פלסטינים נפצעו בעימותים עם צה"ל

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה. מרץ 2017. AP
הודה לסנאטורים על עמידתם לצד ישראל. נתניהו/AP

שגריר ישראל באו"ם דני דנון הגיב גם הוא על המכתב ואמר כי מדובר ב"הוכחה לעמידה החזקה של ארצות הברית לצד ישראל". "אנו מודים לידידינו בסנאט האמריקני על התמיכה חוצת המפלגות בישראל, זו הוכחה נוספת לעמידה לצד האמת והצדק", אמר דנון, והוסיף: "הגיע הזמן לשים סוף ליחס המעוות של האו"ם כלפי ישראל".

המכתב, שעליו חתומים כל מאה הסנאטורים האמריקניים, שוגר הלילה לגוטרש וקורא לו לפעול נגד "ההטיה נגד ישראל" בארגון הבינלאומי ובמוסדותיו. "ארצות הברית הייתה שותפה להקמת האו"ם, במטרה להגן על הדורות הבאים מפני מלחמה ולתמוך בזכויות אדם בסיסיות, בעוד שהארגון עשה ועושה הרבה טוב, רבות מהמדינות החברות בו וסוכנויותיו משתמשות במעמדו המכובד של האו"ם כדי לקדם אג'נדה אנטי-ישראלית", כתבו.

"פעמים רבות מדי, האו"ם מנוצל ככלי להפוך את ישראל למטרה", נכתב. "פעולות אלה מחזקות לעתים את העלייה הכללית באנטישמיות, ומרחיקות גופים באו"ם ממטרותיהם המקוריות". עוד צוין במכתב, שפורסם לראשונה ב"וושינגטון פוסט", כי "למרות שאנו, כרפובליקנים ודמוקרטים, לא מסכימים על נושאים רבים, אנחנו מאוחדים ברצוננו לראות את האו"ם משפר את היחס שלו לישראל, ולהיאבק באנטישמיות בכל צורותיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully