וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פרובוקציה איראנית": ספינת משמרות המהפכה התקרבה למשחתת אמריקנית

ספינת הקרב האיראנית התקרבה במהירות גבוהה למשחתת חיל הים האמריקני, למרות איתותי אזהרה. לאחר שהתקרבה למרחק של פחות מקילומטר מהמשחתת כשעמדות הנשק שלה מאוישות, נאלצו אנשי הצוות האמריקנים לסטות מהמסלול

המשחתת האמריקנית USS Mason, המפרץ הפרסי, ספטמבר 2016. רויטרס
משחתת אמריקנית במפרץ הפרסי/רויטרס

משחתת של חיל הים האמריקני וספינת קרב של משמרות המהפכה באיראן התקרבו באורח מסוכן במפרץ הפרסי – כך דווח הלילה (רביעי) ברשת "פוקס ניוז". על פי שני גורמים רשמיים בארצות הברית, כלי השיט האיראני התקרב למרחק של פחות מקילומטר מהמשחתת האמריקנית, ועמדות הנשק שלו היו מאוישות.

עוד הוסיפו הגורמים, כי לאחר שאותתו לספינת הקרב האיראנית על הסכנה, ירו זיקוקים ואיישו את עמדות הנשק בעצמם, נאלצו אנשי הצוות במשחתת האמריקנית לסטות מהמסלול כדי להתחמק מכלי השיט. "התקרבות במהירות כל כך גבוהה עם עמדות נשק מאוישות, למרות אזהרות ברורות מהמשחתת, היא ללא ספק פרובוקציה", אמר אחד הגורמים. על אף התקרית המתוחה, הספינה האיראנית לא ירתה יריות אזהרה לעבר המשחתת.

עוד בוואלה! NEWS:
במבצע קרקעי חשאי: ארה"ב חיסלה בכיר דאעש שתכנן את הפיגוע באיסטנבול
הבחירות באיראן: רוחאני יעמוד מול איש הדת השמרני, אחמדינג'אד נפסל
נלחם בדאעש והודף את איראן: המנהיג הכי פחות מוערך במזרח התיכון

סירות דייגים לצד מכליות דלק, מיצרי הורמוז שבמפרץ הפרסי, 19 בינואר 2012. Kamran Jebreili, AP
כלי שיט איראניים במצר הרמוז/AP, Kamran Jebreili

בינואר האחרון אירעה תקרית דומה לאחר שמשחתת אמריקנית שיגרה יריות אזהרה לעבר ארבעה כלי שיט איראניים במצר הורמוז. באותה תקרית ניסו אנשי המשחתת לאותת לכלי השיט באמצעות תקשורת רדיו, אך לא זכו לתגובה, ונאלצו להגיב בירי. לפי נתוני הצבא האמריקני, איראן "הטרידה" את ספינות חיל הים במפרץ הפרסי באורח "לא מקצועי" בלפחות 35 תקריות ב-2016 – עלייה של יותר מ-50% במקרים דומים מהשנה הקודמת.

תקרית בולטת במיוחד אירעה בינואר 2016, כאשר משמרות המהפכה עצרו שני כלי שיט של חיל הים האמריקני ועליהם עשרה אנשי צוות שנכנסו בשוגג ולזמן קצר למים הטריטוריאליים של איראן. אנשי הצוות שוחררו כעבור כמה שעות, ומאיראן נמסר כי ארצות הברית התנצלה על "חוסר המקצועיות" שבה פעלו אנשיה. אולם בוושינגטון הכחישו את הדברים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ההשתלטות האיראנית על עשרה מלחים אמריקנים במפרץ הפרסי, 13 בינואר 2016. טוויטר, צילום מסך
מעצר החיילים האמריקנים, ינואר 2016/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully