וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות באיראן: רוחאני יעמוד מול איש הדת השמרני, אחמדינג'אד נפסל

21.4.2017 / 3:28

מועמדותו של הנשיא לשעבר מחמוד אחמדינג'אד נדחתה בידי ועדת הבחירות, שמושפעת בדרך כלל מהמנהיג העליון עלי חמינאי הממנה את רוב חבריה – והמליץ לו שלא להתמודד. שני הרצים הבולטים הם הנשיא המכהן וחבר בפלג הקיצוני יותר של המפה הפוליטית

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: בכירי הרפובליקה האסלאמית בתהלוכה צבאית בנוכחות רוחאני)

מועמדויותיהם של נשיא איראן חסן רוחאני ויריבו, איש הדת השמרני איברהים ראיסי, אושרו לבחירות הקרובות לנשיאות בידי ממשל המדינה, בעוד שמועמדותו של הנשיא לשעבר מחמוד אחמדינג'אד – נפסלה. ארבעה מועמדים נוספים קיבלו היתר לרוץ לתפקיד, אולם רוחאני, הנחשב למתון, וראיסי שזוכה לתמיכתו של המנהיג העליון עלי חמינאי, נחשבים למועמדים הבולטים שככל הנראה יעמתו את שני המחנות הפוליטיים במדינה לכדי קרב צמוד.

חמינאי ייעץ לאחמדינג'אד שלא לרוץ לבחירות, וניסיונו להפוך למועמד נתפס בקרב הציבור כהפרת סמכותו של המנהיג העליון. פסילתו של אחמדינג'אד, ששימש כנשיא בשתי כהונות, העלתה תהיות לגבי הקריטריונים שעל פיהם אישרה ועדת הבחירות את המועמדים, שחצי מחבריה מונו בידי חמינאי עצמו. כך שלא מן הנמנע שוועדת הבחירות עצמה הינה רק חותמת גומי, כאשר את ההחלטה בפועל קיבל למעשה המנהיג העליון, בעל הסמכות הגבוהה ביותר במדינה.

הסוגיות המרכזיות שצפויות להניע את הבחירות הן המצב הכלכלי הרעוע באיראן, כמו גם הסכם הגרעין מול המעצמות, שרוחאני מייחס לעצמו כהישג החשוב ביותר שלו בארבע שנות כהונתו. לעומתו, השמרנים באיראן רואים את ההסכם, שבמסגרתו הסכימה המדינה לצמצם משמעותית את הסכם הגרעין שלה בתמורה להסרת חלק מהסנקציות, כמעין כניעה למערב.

עוד בוואלה! NEWS:
נלחם בדאעש והודף את איראן: המנהיג הכי פחות מוערך במזרח התיכון
מחשש לתקיפת ארה"ב: סוריה העבירה את רוב חיל האוויר לבסיס רוסי
ארדואן על ניצחונו במשאל העם: "אני בן תמותה, לא דיקטטור"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התמודד בניגוד להמלצת חמינאי - והפסיד. אחמדינג'אד/מערכת וואלה!, צילום מסך
נשיא איראן חסן רוחאני באנקרה ב 15.04.2016. רויטרס
זוקף לזכותו את הסכם הגרעין. רוחאני/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully