וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן על ניצחונו במשאל העם: "אני בן תמותה, לא דיקטטור"

בריאיון ראשון מאז ניצח ברוב דחוק, אמר נשיא טורקיה לרשת CNN כי הוא "בן תמותה ויכול למות בכל רגע". לדבריו, "זהו רגע היסטורי בדמוקרטיה שלנו". פוטין התקשר לברך אותו ולסכם על המשך שיתוף הפעולה בסוריה

עריכה: ניר חן

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן טוען כי ניצחונו במשאל העם לא הופך אותו לדיקטטור וכי השינויים הנרחבים בחוקה לא נעשו למען טובתו האישית. "אני בן תמותה, אני יכול למות בכל רגע", אמר היום (שלישי) בריאיון מיוחד לרשת CNN מארמונו באנקרה.

ארדואן ניצח ברוב דחוק במשאל העם שהתקיים ביום ראשון האחרון, כשהאופוזיציה טוענת לזיופים שהכריעו את הכף ודורשת לבטל את התוצאות. הנציבות האירופית דחקה באנקרה לבחון את הטענות לאי-סדרים, אולם הממשלה והנשיא עצמו דוחים זאת ואומרים כי העם אמר את דברו.

לטענת נשיא טורקיה, הרפורמה, שתוביל למשטר נשיאותי סמכותני, לא ננקטה למען חיזוקו אלא כדי לשפר את המערכת הפוליטית במדינה. "זהו שינוי בהיסטוריה הדמוקרטית של טורקיה", אמר ארדואן. "היכן שיש דיקטטורה, אין מערכת נשיאותית. כאן היו קלפיות, הדמוקרטיה שואבת את כוחה מהעם. לזה אנחנו קוראים הרצון הלאומי".

לקריאה נוספת בנושא
בטורקיה של ארדואן, וטרינר שחטאו היה הורדת אפליקציה גוסס בכלא
סגירת המעגל של ארדואן תציב מולו התנגדות חזקה מאי פעם

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בנאום הניצחון שלו לאחר משאל העם במדינה. 16 באפריל 2017. AP
ארדואן/AP

ברקע המשבר ביחסים עם האיחוד האירופי, שהעמיק במהלך קמפיין משאל העם, תקף ארדואן ואמר כי הגוש נכשל במילוי הבטחותיו. "הם גרמו לנו להמתין במפתן הדלת במשך 54 שנה", אמר נשיא טורקיה. "מנקודת מבט פוליטית, אי אפשר לקבל זאת. עבדנו קשה כדי לעמוד בכל הדרישות של האיחוד, והוא לא מילא אחר התחייבויותיו. עליו לקיים אותן".

על אף הכתף הקרה מאירופה, מנהיגים ברחבי העולם בירכו את ארדואן על ניצחונו. אחרי ששוחח אתמול עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, הוא שוחח היום עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. הם סיכמו להגביר את שיתוף הפעולה בין שתי המדינות ולפעול לשמירה על הפסקת האש בסוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully