וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בטורקיה של ארדואן, וטרינר שחטאו היה הורדת אפליקציה גוסס בכלא

18.4.2017 / 17:38

הארון ווראל מוחזק מאז ינואר במעצר בחשד לעבירות טרור, רק בשל אפליקציה להעברת מסרים מוצפנים. בשל התנאים הקשים, הוא חלה בסרטן והרשויות מקשות על הטיפול בו ומונעות ממשפחתו ליצור קשר עמו. "חיי אדם כל כך זולים בטורקיה", סיפר אחיו לוואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

עשרות אלפי אזרחי טורקיה שילמו בחירותם מאז ניסיון ההפיכה הכושל ביולי, שנתן את האות לגלי טיהורים עצומים וחסרי תקדים ולמשאל העם על הרחבת סמכויותיו של הנשיא רג'פ טייפ ארדואן. גלי טיהורים אלו שוטפים את החברה הטורקית ומכרסמים ביסודותיה, מאחר שרבים מהעצורים הם עובדי מוסדות חינוך, משפט ושירותים ציבוריים אחרים שמתרוקנים מאנשי מקצוע ומתמלאים באנשים מטעם.

אחד מהם הוא הארון ווראל, וטרינר בן 35 שנעצר בינואר אחרי שכל חטאו היה שהוריד אפליקציה להעברת מסרים מוצפנים. הוא הוחזק במעצר מנהלי במחוז ארזורום שבמזרח המדינה במשך 11 יום בשל חשד לעבירות טרור – העבירה המועדפת על הרשויות – ולאחר מכן נעצר. בשל תנאים ירודים במעצר, וורל פיתח גידול סרטי בשלפוחית השתן. אחיו, מהמט, סיפר כי ב-27 במרץ הוא נלקח לבית חולים עם הידרדרות במצבו, אולם הרשויות הפעילו לחץ כדי שזה לא יקבל טיפול.

לקריאה נוספת בנושא
טורקיה: "טראמפ הבטיח לארדואן לסייע במאבק נגד הכורדים"
ארדואן הודף את הביקורת על משאל העם: "הכי דמוקרטי באירופה"

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן מגיע לעצרת תמיכה באנקרה, 17 באפריל 2017. רויטרס
איש אינו חסין. ארדואן בעצרת בחירות, אתמול/רויטרס

הוא הושב למתקן המעצר חרף המלצת הרופאים להשאיר אותו באשפוז לפני הניתוח, שאותו עבר ביום שלישי שעבר, ואז הוחזר למעצר שוב - גם הפעם בניגוד לדעת הצוות המנתח שביקש להשאירו להשגחה למשך שלושת השבועות הקרובים. אמו של וורל אפילו לא עודכנה על התהליך, אלא רק לאחריו.

"הוא נלקח לכלא אחרי הניתוח והתקשר לאמי, וסיפר שהוא לא קיבל משככי כאבים אחרי הניתוח ושהוא סובל מאוד", סיפר לוואלה! NEWS אחיו, המתגורר בדרום אפריקה. "הוא בקושי יכול לזוז או לשבת. אנחנו לא יודעים מה אפשרת לעשות. חיי אדם כל כך זולים בטורקיה". בדומה למתנגדיו של ארדואן בטורקיה, גם הוא סבור שההצבעה במשאל העם ביום ראשון זויפה אך לא בטוח שנאמרה המילה האחרונה. "רק אללה יודע".

משפט חיילי צבא טורקיה שנאשמים בניסיון התנקשות בארדואן, מולה, טורקיה, 20 בפברואר 2017. רויטרס
חיילים המואשמים בניסיון התנקשות בארדואן מובלים למשפט/רויטרס

מאז המרד הכושל ביולי, שבו פשטו יחידות צבא על יעדים מרכזיים באנקרה ובאיסטנבול במטרה להשתלט על השלטון ולהפיל את ארדואן, יותר ממאה אלף איש פוטרו או הודחו מתפקידיהם, ועוד עשרות אלפים נעצרו. למרות היד הקשה, ארדואן השיג רוב דחוק במשאל העם, כשהאופוזיציה החילונית והכורדית טוענת לזיופים נרחבים.

במסגרת השינויים בחוקה, שאמורים להיכנס לתוקף בבחירות הבאות בנובמבר 2019, תפקיד ראש הממשלה יבוטל והנשיא ימנה את השרים ואת סגניו. הפרלמנט יורחב, אך הוא כבר לא יפקח על עבודת הממשלה. ארדואן יוכל לכהן במשך שתי קנדציות נוספות בנות חמש שנים - עד 2029 - ולמנות ארבעה שופטים לבית המשפט העליון. מנגד, בתי המשפט הצבאיים יבוטלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully