וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוטלה השביתה שתוכננה למחר: ההסתדרות והאוצר הגיעו להסכמות

24.4.2017 / 18:25

מנכ"ל משרד האוצר ויו"ר ההסתדרות נועדו מהבוקר והגיעו להסכם ההבנות שמיישב את המחלוקות העקרוניות בין הצדדים בנוגע לסוגיית השידור הציבורי. במרכז ההבנות: 65% מעובדי התאגיד יהיו יוצאי רשות השידור

צילום: יותם רונן, עריכה: שמרית גולדשטיין

השביתה שתוכננה למחר (שלישי) במגזר הציבורי במחאה על תנאי עובדי השידור הציבורי בוטלה לאחר שהצדדים הגיעו להסכמות. במרכז ההבנות, הוחלט כי כלל העובדים בני 40-50 ייקלטו בתאגיד או בשירות המדינה; חלקם של עובדי רשות השידור בתאגיד, בתחילת שידוריו, יעמוד על כ-65%; כמאה עובדים נוספים ייקלטו לשירות המדינה במסגרת תקנים לא מאוישים; לא תהיה העסקה במיקור חוץ וישופרו תנאי הפורשים מהרשות המבוטחים בקרן פנסיה חדשה.

מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, ויו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, הם שהגיעו להסכם ההבנות שמיישב את המחלוקות העקרוניות בין הצדדים בנוגע לסוגיית השידור הציבורי. לנוכח ההסכמות שהושגו, השביתה שתוכננה החל ממחר בכל המגזר הציבורי מבוטלת.

יו"ר ההסתדרות אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי "כמעט כל העובדים שיצאו יהיו עם פנסיה משמעותית או תעסוקה ולא יהיה מיקור חוץ בתאגיד. אלו שלושת הדברים שאליהם התחייבתי וזה מה שיהיה. אנחנו נעקוב אחרי זה באופן אישי שזה קורה. העלייה המשמעותית של הפנסיה תביא לפריצה תקציבית של עשרות מיליוני שקלים".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
אלפים משתתפים ב"מצעד החיים" בפולין: "הצוואה של סבא וסבתא"
מבוכה למשטרה: העבריין עמיר מולנר זוכה מאישום של הפרעה לשוטר
עליית מניות והפגנות אלימות: צרפת סוערת אחרי הסיבוב הראשון בבחירות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בין המקומות שאיימו לשבות: משרדי ממשלה, בתי חולים ואוניברסיטאות/מערכת וואלה!, צילום מסך

משה שגב, יו"ר הוועד המשולב של עובדי רשות השידור, בירך על ההסכם. "אני מודה ליו"ר ההסתדרות על הנחישות ועל העמידה האיתנה שעזרו לגבש פתרון הולם ומוסכם עם ראשי האוצר. ההסכמות שהושגו נותנות תקווה למאות עובדים שיוכלו להיקלט ולהישאר במעגל העבודה, בייחוד הבטחת הביטחון התעסוקתי לעובדים בגילאי 40-50".

ח"כ שלי יחימוביץ', המועמדת לראשות ההסתדרות התייחסה לביטול השביתה ואמרה: "השביתה המדומה שאיש לא חשד שתתקיים הסתיימה למרבה הציניות בעיצומו של יום השואה, והמטרה הושגה: כותרות בעיתונים לטובת קמפיין בחירות נואש, שאליו גויסו בעל כורחם ככלי משחק כל העובדים במשק".

לדבריה, "המציאות המרה שבה מאות רבות של מפרנסים בעלי משפחות הולכים הביתה נותרה כשהייתה. ההסכם הרופס כבר היה חתום מזמן בין יו"ר ההסתדרות לבין שר האוצר, שותפו לקואליציית העסקנים בהסתדרות, עוד בטרם הוכרזה השביתה המדומה. ושיא הציניות: יו"ר ההסתדרות איים להשבית את המשק נגד הסכם שהוא עצמו חתם עליו לפני שלוש שנים, ובו הוטל כתם שלא ימחה על יחסי העבודה בישראל, המאפשר חיסול מקום עבודה ופתיחתו מחדש".

עוד באותו נושא

איפה לא ילמדו, ומי לא ייתן שירות: שביתה כללית במשק – המדריך המלא

לכתבה המלאה
הפגנת מחאה נגד מתווה התאגיד מול קריית הממשלה בתל אביב, 1 באפריל 2017. ראובן קסטרו
הפגנה של עובדי תאגיד השידור בתל אביב, החודש/ראובן קסטרו

בתחילת חודש אפריל הודיע יו"ר ההסתדרות על סכסוך עבודה כללי במשק על רקע משבר תאגיד השידור הציבורי. ניסנקורן אמר בהודעתו כי הממשלה "מתעללת" בעובדי רשות השידור והתאגיד ומשסה אותם אחד בשני וכי התנהלות זו צריכה להסתיים.

אתמול הודיעה ההסתדרות כי אם לא יושג פתרון להסדרת מעמד עובדי השידור הציבורי בתוך 48 שעות, תיפתח שביתה כללית במשק. במקביל לאיום של ההסתדרות, ועדת השרים לחקיקה אישרה בשעות הצהריים את התיקון לחוק השידור הציבורי שנועד להסדיר את דחיית מועד עלייתו לאוויר של התאגיד החדש. החוק יעלה לדיון בהליך מזורז במליאת הכנסת מחר, המועד שבו מאיימת ההסתדרות לפתוח בשביתה.

(עדכון ראשון: 17:45)

  • עוד באותו נושא:
  • שביתות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully