וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל זוכרת את ששת המיליונים: שורת טקסים ברחבי הארץ

אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה נפתחו התקיימו טקסים במוסדות השונים בארץ, בהם טקס הנחת זרי זיכרון ב"יד ושם" וטקס "לכל איש יש שם". יום הזיכרון יינעל בשעה 19:30 בטקסים המסורתיים בקיבוצים יד מרדכי ולוחמי הגטאות

צילום: צלמי וואלה!NEWS, עריכה: שניר דבוש

אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה נפתחו הבוקר (שני) בשעה 10:00 עם צפירה בת שתי דקות שנשמעה בכל רחבי הארץ לזכרם של שישה מיליון יהודים שנרצחו על ידי הנאצים במלחמת העולם השנייה. מיד אחריה, נפתחו טקסי הזיכרון במוסדות החינוך ובמוסדות נוספים במדינה לזכר הקורבנות. בשעה 10:02 נערך טקס הנחת זרי הזיכרון באנדרטה לזכר חללי מרד גטו ורשה במוזיאון "יד ושם" שבירושלים.

בשעה 11:00 נערך ברחבת הכנסת שבירושלים טקס "לכל איש יש שם", שבו הוקראו שמות הנספים. הטקס התקיים במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא המדינה ראובן ריבלין, יו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין וראש עיריית ירושלים ניר ברקת.

אדלשטיין אמר לזכר הנספים פרקי תהילים, ולאחר מכן ביקר בתערוכה "געגוע" של האמנים ניצולי השואה יצחק בלפר מתל אביב וחוה פרסבורגר מעומר. בלפר הוא יליד ורשה, שגדל בבית היתומים של יאנוש קורצ'אק וברח בזמן המלחמה לרוסיה. בתום המלחמה גילה כי כל משפחתו הושמדה בטרבלינקה. פרסבורגר נולדה בצ'כיה ושרדה את מחנה טרזין. רבים מבני משפחתה נספו בשואה.

לקריאה נוספת:
כך שרדתי את "ממלכת המוות": הנער שחזר מאושוויץ והתחיל לכתוב
טראמפ בנאום ליום השואה: "לא נתעלם מאיומים על השמדת ישראל"
"התקווה נגוזה. אני מצטערת שעיניי לא יראו אתכם שוב לעולם"

צפירה לרגל יום הזיכרון לשואה ולגבורה, שוק הכרמל, תל אביב, אפריל 2017. קובי ריכטר, תצפית TPS
עומדים בצפירה בתל אביב, היום/תצפית TPS, קובי ריכטר
טקס הנחת זרים ליד אנדרטת מרד גטו ורשה ביד ושם 24 באפריל 2017. מגד גוזני
טקס הנחת זרי זיכרון ב"יד ושם"/מגד גוזני
טקס לכל "איש יש שם" כנסת ישראל, ירושלים, 24 באפריל 2017. דוברות הכנסת – יוסי זמיר,
טקס "לכל איש יש שם" ברחבת הכנסת/דוברות הכנסת – יוסי זמיר

אירועים נוספים שצפויים במהלך היום, הם טקס האזכרה המרכזי באוהל יזכור במוזיאון "יד ושם", מצעד החיים שייערך בפולין מהמחנה אושוויץ ועד לבירקנאו ועצרת תנועות הנוער, גם היא במוזיאון "יד ושם". יום הזיכרון לשואה ולגבורה יינעל בשעה 19:30 בטקסים בקיבוצים יד מרדכי ולוחמי הגטאות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בעצרת יום השואה והגבורה ב"יד ושם". לשכת העיתונות הממשלתית
השנאה והאנטישמיות עדיין רווחות ברחבי העולם. נתניהו, אתמול/לשכת העיתונות הממשלתית

אתמול השתתף נתניהו בטקס המרכזי לפתיחת יום הזיכרון לשואה ולגבורה במוזיאון "יד ושם" שבירושלים. נתניהו הבהיר בדבריו כי השנאה והאנטישמיות עדיין רווחות ברחבי העולם. "מה שחולל את האסון הייחודי והבלתי נתפס של עמינו הוא שילוב של שלושה גורמים: השנאה התהומית ליהודים, האדישות של העולם מול הזוועות והחולשה של עמנו, החולשה הנוראה בגלות", אמר נתניהו.

בטקס נכח גם נשיא המדינה ראובן ריבלין שהתייחס בדבריו לגישות השונות לשואה בעיני העם היהודי כיום. "בעשורים האחרונים מתחדדות שתי גישות באופן שבו החברה הישראלית זוכרת את השואה ולומדת את לקחיה. האחת היא זאת העוסקת רק בהיבטים ובלקחים האוניברסליים של השואה והשנייה, היא זאת שבה השואה משמשת כמשקפים שדרכם אנחנו רואים את העולם", אמר ריבלין. "הגישה הראשונה האוניברסלית, מכחישה את הייחודיות של השואה כאירוע היסטורי שאינו דומה לשום אירוע ושאירע לנו בני העם היהודי".

(עדכון ראשון: 10:00)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
טקס הנחת זרים ליד אנדרטת מרד גטו ורשה ביד ושם 24 באפריל 2017. מגד גוזני
טקס הנחת הזרים ב"יד ושם"/מגד גוזני
טקס הנחת זרים ליד אנדרטת מרד גטו ורשה ביד ושם 24 באפריל 2017. מגד גוזני
טקס הזיכרון ב"יד ושם"/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully