וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעבר טאבה נפתח למעבר ישראלים לסיני: "האיום נותר חמור ומידי"

21.4.2017 / 9:55

מעבר הגבול לחצי האי נסגר למעבר ישראלים לפני חג הפסח עקב חשש לפיגועים נגד תיירים. המטה ללוחמה בטרור אישר לפתוח מחדש את המעבר, אך הדגיש כי אזהרת המסע החמורה וההמלצה להימנע מביקור באזור עדיין תקפות

מעבר טאבה, פברואר 2014. אמיר בוחבוט, מערכת וואלה!
נפתח לאחר שבוע וחצי. מעבר טאבה/מערכת וואלה!, אמיר בוחבוט

מעבר טאבה נפתח היום (שישי) למעבר ישראלים לכיוון חצי האי סיני. המטה ללוחמה בטרור החליט לפתוח מחדש את המעבר שבוע וחצי לאחר סגירתו, בהתאם להערכת מצב ובאישור הדרג המדיני. עם זאת, לפי הודעת המטה, האיום הנשקף לישראלים בסיני נותר "חמור, קונקרטי ומידי".

המעבר נסגר ביום שני בשבוע שעבר, ערב חג הפסח, מחשש לפיגועים נגד תיירים, ובכללם גם ישראלים. זאת, ברקע התגברות פעילות "אנסאר בית אל-מקדס", שלוחת "המדינה האסלאמית" (דאעש) בחצי האי, בחודשים האחרונים. תחילה נמסר כי היציאה לכיוון סיני לא תתאפשר עד צאת החג, 18 באפריל, אולם מאז הוחלט להשאיר בתוקף את ההחלטה. ישראלים שביקשו לחזור ארצה היו יכולים לעשות כן.

מהמטה ללוחמה בטרור נמסר כי אזהרת המסע החמורה עומדת בעינה. לפי ההודעה, ההמלצה להימנע מביקור באזור, כמו גם ההמלצה מהשוהים בחצי האי לצאת ממנו לאלתר, עדיין רלוונטית.

לקריאה נוספת:
"דאעש וחמאס לא ימנעו ממני חופשה": הישראלים שחוזרים לסיני חרף ההתרעות
הישראלים שתכננו לבלות את החג בסיני מאוכזבים: "נכנעו למחבלים של דאעש"
לאחר המתקפה במצרים: המטה ללוחמה בטרור מזהיר מפני נסיעה לסיני

ראס א-שטן סיני. שבתאי בנדט, מערכת וואלה!
"איום חמור, קונקרטי ומידי". חצי האי סיני/מערכת וואלה!, שבתאי בנדט

בהודעה על סגירת מעבר הגבול לפני חג הפסח, נמסר מהמטה ללוחמה בטרור כי פעילותה של שלוחת דאעש בסיני בחודשים האחרונים מהווה סיכון הולך וגובר, נוכח "עליית המדרגה בפעילות, כולל נגד ישראל". המטה הזהיר מפני פיגועי טרור נגד תיירים באופן כללי וישראלים באופן ספציפי בסיני בטווח הזמן המידי.

יום קודם לכן נמסר כי במסגרת הערב מצב הוחלט על תיקוף אזהרת המסע למצרים. זאת, בעקבות מתקפת הטרור שאירעה יום קודם לכן בשתי כנסיות קופטיות באלכסנדריה ובעיר טנטא, מצפון לקהיר. בתדרוך לכתבים צבאיים השבוע לאחר החג אמר קצין בכיר כי ההחלטה על סגירת המעבר התבסס על מודיעין לפיו דאעש מתכנן פיגוע על רקע השינויים המתחוללים בחצי האי סיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully