וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראלים שתכננו לבלות את החג בסיני מאוכזבים: "נכנעו למחבלים של דאעש"

10.4.2017 / 17:55

ההחלטה על סגירת מעבר טאבה עד השבוע הבא אילצה מטיילים רבים לתכנן תכניות חדשות לפסח. "התרעות רציניות מאוד הפעם, אחרת לא היו סוגרים", אמר צעיר מהרצליה. מטייל אחר: "למה לא נותנים לנו להחליט בעצמנו?"

צלמים זמניים מורשים

סגירתו של מעבר טאבה היום (ראשון) עקב איום ביטחוני הותיר ישראלים רבים מופתעים ומאוכזבים. האלפים שתכננו לבלות את ליל הסדר וחג הפסח בחצי האי סיני נאלצים עתה לתכנן תכניות חדשות.

"מדובר בבשורה קשה מאוד", אומר ליעד כהן, בן 24 מהרצליה, שתכנן לבלות את החג עם זוגתו וחברים נוספים. "תכננו לעשות את החג כל החברים בסבבה בסיני, אבל מסתבר שההתרעות רציניות מאוד הפעם, אחרת לא היו סוגרים את המסוף".

לקריאה נוספת:
"דאעש וחמאס לא ימנעו ממני חופשה": הישראלים שחוזרים לסיני חרף ההתרעות

ראס א-שטן סיני. שבתאי בנדט, מערכת וואלה!
"בשורה קשה" למטיילים בחצי האי. ראס א-שטן בסיני/מערכת וואלה!, שבתאי בנדט

גם אוהד יחזקאל, בן 36 מחיפה, שהיה אמור לעשות את הסדר בחושה בחצי האי הדרומי, קיבל בהכנעה את ההודעה של המטה ללוחמה בטרור. "ישראל נכנעה למחבלים של דעאש. זאת הפעם הראשונה שאני זוכר שסגרו המסוף לפני החג. למה לא נותנים לנו, החבר'ה שחיים את המקום, להחליט בעצמנו אם נכון לעבור את הגבול? כנראה הפעם באמת מדובר בהתרעות חמות. לצערי, נאלץ לחפש אלטרנטיבות לפסח השנה".

שר המודיעין והתחבורה ישראל כץ הורה היום על סגירת מעבר טאבה מהיום ועד יום שלישי הבא 18 באפריל. ההחלטה התקבלה בהתייעצות עם שר הביטחון אביגדור ליברמן וגורמים מוסמכים נוספים. זאת לאור התגברות פעילות "אנסאר בית אל-מקדס", שלוחת "המדינה האסלאמית" (דאעש) בחצי האי, בחודשים האחרונים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מעבר טאבה, אפריל 2017. NYC2TLV, ויקיפדיה, צילום מסך
"מחפשים אלטרנטיבות". מעבר טאבה/צילום מסך, NYC2TLV, ויקיפדיה

גורם מדיני אמר לוואלה! NEWS כי "מאז אזהרת המסע המתוקפת אתמול התקבל מידע נוסף, שחידד את הצורך לסגור את מסוף הגבול לחלוטין לתנועת ישראלים". הממשלה עדכנה את ממשלת מצרים על ההחלטה עוד בטרם פרסומה.

אתמול החליט המטה ללוחמה בטרור על תיקוף אזהרת המסע למצרים. בעקבות מתקפת הטרור שאירעה אתמול בשתי כנסיות קופטיות באלכסנדריה ובעיר טנטא, מצפון לקהיר, ערך המטה הערכת מצב, שבסיומה התפרסמה המלצה לישראלים לצאת לאלתר מחצי האי סיני ולשוב לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully